جان کربی

کاخ سفید در واکنش به ادعای ضد ایرانی یک رسانه آمریکایی مبنی بر ساخت کارخانه پهپاد در روسیه گفت که نمی‌تواند گزارش‌ها در این زمینه را تایید کند.

به گزارش مشرق،‌ جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادعای ساخت مشترک کارخانه پهپاد ایران و روسیه گفت: نمی‌توانم گزارش‌ها در خصوص طرح ایران و روسیه برای ایجاد کارخانه تولید پهپاد در روسیه را تایید کنم.

این مقام کاخ سفید در عین حال مدعی شد:، اما روابط درحال گسترش میان تهران و مسکو برای مردم اوکراین و خاورمیانه خوب نیست، زیرا می‌تواند منجر به ارائه توانایی‌های نظامی روسیه به ایران شود.

کربی ادعا کرد: نظر مشابهی در خصوص کره شمالی دارم. ما می‌دانیم و تصاویر آن نیز موجود است مبنی بر اینکه کره شمالی در حال ارائه مهمات توپخانه به روسیه است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: بنابراین توسعه روابط دفاعی میان کره شمالی و روسیه امر خوبی برای مردم اوکراین و همچنین شبه جزیره کره نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی دولت بایدن ۱۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران در تداوم ادعاها علیه ایران در عرصه جنگ اوکراین افزود: برای ما شکی وجود ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپاد از ایران، برای استفاده در جنگ اوکراین، ادامه می‌دهد. روابط بین ایران و روسیه در حوزه دفاعی در حال تعمیق است. اکنون نشانه‌های روشنی وجود دارد که دو کشور به دنبال تبادل بیشتری فناوری‌های نظامی هستند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: این بدان معناست که نگرانی‌ها در مورد امنیت و ثبات خاورمیانه در حال افزایش است. این نگرانی وجود دارد که روسیه ممکن است به دنبال راه‌هایی برای تقویت توانمندی‌های نظامی ایران در خاورمیانه باشد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن در هراس از تعمیق روابط نظامی و دفاعی مسکو و تهران افزود: روابط رو به گسترش ایران و روسیه در حوزه دفاعی، نه تنها برای اوکراین بلکه می‌تواند برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز بد باشد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه در یکی از کشورهای همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

در پی هراس واشنگتن از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران، ۶۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستار مقابله با برنامه پهپادی تهران شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    به کوری چشم دشمنان انقلاب و امریکا،انگلیس،فرانسه،اسرائیل و... روز به روز همکاری ایران و روسیه در زمینه های مختلف قوی تر و پررنگ تر خواهد شد.ان شالله
  • ابراهیم IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 0
    چی بودیم چی شدیم.از وابستگی شدید به غرب و شرق الان به جایی رسیدیم که غرب نگران ارسال پهبادهای ایرانی به روسیه شده است.این یعنی این همه غرب به اوکراین اسلحه های پیشرفته میده یک طرف اسلحه هایی که ایران به روسیه میده هم یک طرف.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      2 0
      13:47 احسنت، دقيقأ همینطوره ، البته غربگدا جماعت که این چیزها رو نمی‌فهمه، ته تهش عشقش اینه که مک دونالد بیاد ایران شعبه بزنه!! خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    ای آمریکا، از ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!!
    • SE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      در واقع باید گفت نیمسوز جگر ومگر و هم سوزونده رفته به قلب نشسته
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    ما باید در خصوص برخی صنایع مانند پتروشیمی هم کارهای اساسی انجام دهیم. منابع گاز ایران بی‌نظیر است و محصولات پتروشیمی دنیا به گاز ما وابسته است. حتی می‌توانیم اکثر مصرف انرژی را برپایه گاز تنظیم کنیم.
  • احمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 1
    آنها خودشان خوب می دانند که روسیه هیچ چیز ارزشمندی وبدرد بخوری در اختیار ایران نمی گذارد و فقط با کارت ایران در جنگ اوکراین بازی میکند، روسیه همان کشوری است که به تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران رای مثبت داد و هیچکدام را وتو نکرد مسولین بدانند که امام روسیه را از آمریکا بدتر می دانستند ولی به هرحال باید از جنگ اوکراین حداکثر استفاده را برد تکنولوژی در برابر تکنولوژی باید تمام تکنولوژی ساخت جنگنده سوخوی ۵۷ وموشک های هایپر سونیک را بدون دغل کاری بدهد و تکنولوژی پهباد های بی نظیر ایران رابگیرد فقط از این به بعد متعهد شود تمام قطعنامه‌های علیه ایران را وتو کند.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    اگر روسیه کیف را هدف قرار دهد حتی بصورت الکی این امر باعث وحشت فراگیر از ارتش روسیه در میان دولتمردان و تخریب کامل روحیه مقاومت در جنگجویان اوکراینی می شود
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    باید انبارهای سوخت و کارخانجات سیمان این کشور هدف قرار بگیرد
  • مهدی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    این جنگ با پیروزی روسیه و هم پیمانانش به اتمام میرسد و اوکراین تجزیه خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس