امیر خواجه‌فرد: در تولید زیرسامانه‌های پهپادی به بلوغ کامل رسیده‌ایم

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: اکنون در تولید زیرسامانه‌های پهپادی به بلوغ کامل رسیده‌ایم و تولیدکنندگان ما که در زنجیره تأمین قرار دارند می‌توانند تولید بالا را در آینده نزدیک نوید دهند.

به گزارش مشرق، امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفتگوی‌ویژه خبری‌ گفت: از دوسال قبل در قالب یک تفاهم‌نامه راهبردی یک تعاملی بین وزارت دفاع و ارتش برای رسیدن به سقف مورد نیاز پهپادی آتش آغاز شد. در همین راستا امروز به نیروهای چهارگانه ارتش پهپادهایی را تحمیل دادیم که این پهپادها روز به روز در فرآیند ارتقا قرار گرفته اند.

وی افزود: این ۲۰۰ فروند در کنار پهپادهای دیگر موجب افزایش کمیت پهپادی ارتش می شود که نیروهای چهارگانه ارتش این پهپادها را در راستای ماموریت های خود استفاده می کنند. ما در زیرسامانه ها به حد کاملی از بلوغ رسیده ایم که این می تواند تولید تعداد بالای پهپاد در آینده را نوید دهد.

خواجه قرد ادامه داد: در دو دهه قبل پهپادهای خیلی به سیستم های کنترل زمینی متکی بودند. اما الان به سیستم های خلبان خودکار دست یافته ایم که مستقل عمل کنند و به بردهای بالا دست یافته ایم یکی از مولفه های توان راهبردی است. یکی از ویژگی های توان راهبردی نفوذ به عمق دشمن است که محقق شده است. موضوع دیگر رسیدن به ارتفاع بالا است که با توانمندی هایی که در حوزه موتور و بخصوص موتور جت پیدا کردیم این موضوع هم بخصوص در حوزه پهپاد های پدافندی محقق شده است.

وی گفت: در حوزه پهپاد سرعت توسعه فناوری بسیار بالا است. پهپاد یک موجود هوشمند است که هر قدر هوشمندی آن را افزایش دهیم توانمندی آن در میدان رزم افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی ادامه داد: امروز ما در حوزه پهپادی در رتبه خیلی خوبی از علم و فناوری قرار گرفته ایم. در حوزه صادرات اولویت اول ما کشورهای اسلامی است البته کشورهایی که متقاضی محصولات ما هستند بسیار بالا هستند و یکی از دلایل آن این است که پهپادهای ما در میدان های رزم واقعی قابلیت خود را نشان داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 41
    آره ما در کشور های آمریکا و... ابن قطعات رو تولید کرده و در ایران به پهباد تبدیل می کنیم مثل شاهد
    • حمیدرضا IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      2 0
      جاهل یه نگاه به اف16 امریکایی بنداز ببین چند درصد قطعات حساسش ژاپنی هست بعدا بیا به لغزخوانی!!
    • Ismail IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      0 0
      کشور های که محصولی رو تولید میکنند فقط درصدی از بومی بودن اون تولید شان را ملاک قرار میدهند. همون آمریکایی که ازش دم میزنی وقتی یه چیزی رو که تولید میکند صد درصد ساخت خودش نیست این در دنیا مرسوم است
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 0
    خرید حداقل صدها اسکادران آواکس برای حمله به خاک رژیم صهیون آواکس. آواکس آواکس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس