دریادار موسوی: ارتش می‌تواند با پهپادها علیه اهداف دوردست عملیات انجام دهد - کراپ‌شده

معاون عملیات ارتش گفت:بخشی از طرح های عملیاتی ارتش متکی به پهپاد است و به این‌وسیله ما می توانیم اقدامات آفندی علیه اهداف دور دست را اجرا کنیم.

به گزارش مشرق، امیر سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: حوزه سامانه های بدون سرنشین در ارتش‌ها ی دنیا در نبردها اخیر بسیار رشد سعودی داشته است. کشورها به دنبال این هستند تا عوامل هزینه ای و تلفات نیروی انسانی را کاهش دهند و سامانه های بدون سرنشین در کنترل این دو مولفه بسیار توانمند هستند.

وی افزود: ارتش همراه با سیار کشورهای پیشرفته به دنبال ارتقا قابلیت های این حوزه در نیروهای چهارگانه خود است. امروز بخشی از نیازمندی نیروها چهارگانه ارتش در همکاری با وزارت دفاع به سازمان رزم ارتش ملحق شد و قادر هستند در پایش مرزهای هوایی دریایی و زمینی به صورت مستقل و مشترک بکار گرفته شوند.

امیر موسوی ادامه داد: بخشی از طرح های عملیاتی ارتش متکی به پهپاد است و به این‌وسیله ما می توانیم اقدامات آفندی علیه اهداف دور دست را اجرا کنیم و این پرنده های از نظر کاربردی و آموزش کار را برای ما آسان کرده اند.

معاون عملیات ارتش تصریح کرد: یکی از ویژگی هایی پرنده های بدون سرنشین و سامانه های موشکی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد و موجب هراس دشمن شده این است که این توان بومی است. پهپادهای راهبردی می توانند علیه اهداف دور دست به صورت تکی و گروهی و در ترکیب با سامانه های موشکی بکار گرفته شوند و این توان با هم افزایی ارتش با مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان بدست آمده است.

امیر موسوی گفت: بخشی از این قابلیت در پایگاه های پنهان و زیر زمینی ارتش در مناطق مختلف کشور به صورت شبانه روزی آماده ماموریت هستند.

وی‌ ادامه داد: در حوزه توانمند سازی نیروهای انسانی هم دانشکده پهپاد در دانشگاه شهید ستاری راه اندازی شده است و تربیت خلبان پهپاد برای نیروهای چهارگانه را بر عهده دارد.

معاون عملیات ارتش عنوان کرد: قبل از ورود پهپاد دشمنان رویی قدرت موشکی ما حساب باز می کردند اما امروز پهپادها دست بلندی برای نظام فراهم کرده است که می تواند همگام باسامانه‌های موشکی علیه دشمن عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    3 0
    خرید حداقل صدها اسکادران آواکس برای حمله به خاک رژیم صهیون آواکس. آواکس آواکس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس