زلنسکی: مذاکره درباره موشک های دوربرد انگلیس نتیجه بخش بود

رئیس جمهور اوکراین می گوید توافق نامه های مینسک را به دلیل غیر ممکن بودن، نقض کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین می گوید درخواست های کمک تسلیحاتی نظامی وی از متحدان اروپایی کی یف، در حال به نتیجه رسیدن است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، که در تور اروپایی خود به سر می برد، امروز پنج شنبه اعلام کرد که در سفر لندن، در مذاکرات با طرف انگلیسی بر سر تامین موشک‌های دوربرد و آموزش خلبانان اوکراینی پیشرفت های صورت گرفته است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در مصاحبه ای با مباهات گفت که اجرای توافق نامه های مینسک را متوقف کرده است. زلنسکی در این باره افزود که در آن زمان به «آنجلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفته است که اجرای این توافق نامه های غیر ممکن است.

رئیس جمهور اوکراین که به انگلیس سفر کرده است روز گذشته در جریان سخنرانی در پارلمان این کشور خواستار دریافت جنگنده از لندن شد. بر اساس این گزارش، زلنسکی یک کلاه پرواز را به عنوان هدیه نمادین از سوی خلبانان اوکراین به پارلمان انگلیس اعطا کرد تا لندن را به ارسال هواپیماهای جنگنده به کی یف ترغیب نماید.

زلنسکی با درخواست از انگلیس و دیگر متحدان غربی آن برای ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین، گفت: من از شما و تمام جهان می خواهم که هواپیماهای جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهید.

لازم به ذکر است که ولادیمیز زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در چارچوب نخستین سفر خود به انگلیس پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه وارد لندن شد. این در حالی است که دفتر نخست وزیری انگلیس گمانه زنی های رسانه ای درباره ارسال جنگنده به اوکراین را رد نکرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس روز چهارشنبه پس از دیدار «ریشی سوناک» نخست وزیر این کشور و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که دولت لندن در کوتاه مدت برنامه ای برای انتقال جت های جنگنده خود به اوکراین در نظر ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    7 1
    با این کار روسیه قطعا از نامتعارف ها استفاده میکنه...
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 1
    این زلنسکی چه راحت از ساده لوحی سیاسیون انگلیس بهره برداری می کند! به تبعات رفتار خصمانه طرف مخاصمه اش با انگلیس هیچ توجهی ندارد!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس