کد خبر 1474118
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
ادعای سوناک: افزایش توان نظامی اوکراین برای تغییر معادلات جنگ حیاتی است

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با تکرار مواضع جنگ‌طلبانه غرب درباره ضرورت گسترش حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین ادعا کرد که افزایش توان نظامی کی‌یف در حدی که بتواند معادلات میدان جنگ را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، سوناک این مطلب را در گفت‌ وگو با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مطرح کرد و او را در جریان آخرین تسلیحاتی قرار داد که برای جبهه کی‌یف ارسال کرده است.

وی به برنامه آموزشی سربازان اوکراینی در انگلیس اشاره کرد و گفت که نیروی دریایی این کشور امروز سرگرم رزمایش در آب‌های انگلیس بودند. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، هر دو طرف توافق کردند که اضافه شدن نیروهای فرانسوی به این برنامه آموزشی هم به اوکراین کمک می‌کند تا دست برتر را در میدان جنگ داشته باشد.

سوناک همچنین به مذاکرات خود با همتایان فرانسوی، آمریکایی و استرالیایی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود که لندن به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که اوکراین تجهیزات دفاعی مورد نیاز را دریافت می‌کند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده و دو هفته پیش نیز همزمان با سفر رئیس‌جمهور اوکراین به لندن، اسامی جدیدی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

از نظر دولت انگلیس و آمریکا، جنگ اوکراین یک نبرد تمام عیار است که نیازمند پاسخ بین‌المللی است. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا که روز شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند، موافق بودند که جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین یک جنگ جهانی است که بر امنیت غذایی، انرژی و هنجارهای پذیرفته شده بین المللی تاثیر گذاشته است.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد؛ به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور ماه گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد اما زلنسکی تحت تاثیر القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    9 2
    روسیه حمله کرده ، میگی جنگ طلبانه غرب؟؟!!
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    16 2
    معلومه ، تا روسیه قوه بازدارنده جلوش نباشه ، هر زمانی ممکنه باز هم ، بعدها به هر جایی حمله کنه .
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    3 4
    این ترسوها هستند که پوتین رو عالیجناب و ارباب صدا میکنند.. ولی مردان شجاع هرگز زیر بار سلطه و ننگ حقارت در مقابل پوتین و روسیه نمیرن..
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    حق با آقای ریشی سوناک است
  • به GB ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    افزایش توان نظامی اوکراین و کمک بیش از ۶۰ کشور و تحریم های بقول خودشان فلج کننده و ارسال سلاح های مرگبار نه تنها تغییری در معادلات ایجاد نکرده و روسیه را ضعیف نکرده روسیه همچنان در موضع خود است و فقط جنگ طولانی تر شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس