رایزنی لندن و کی‌یف درباره جاسوس ادعایی روسیه در انگلیس

یک نشریه انگلیسی به نقل از مشاور رئیس جمهوری اوکراین گزارش داد که لندن و کی‌یف درحال رایزنی در مورد سرنوشت یک تاجر اوکراینی ساکن انگلیس هستند که به جاسوسی برای روسیه مظنون است.

به گزارش مشرق از ایندیپندنت، این تاجر اوکراینی خانه‌ای را در انگلیس خریداری کرده و خانواده‌اش از طریق طرح دولتی موسوم به مسکن برای آوارگان اوکراینی، به او ملحق شده‌اند. نامبرده بر اساس اسناد اطلاعاتی پلیس فدرال آمریکا (FBI) برای سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) کار می‌کند.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین به این نشریه انگلیسی گفت: این سرمایه دار اوکراینی که ثروت خود را از طریق مشاغل مختلف مستقر در روسیه به دست آورده است، توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین تحریم شده و توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) مظنون به جرائم بزرگ مالی است.

وی افزود: به‌نظرم رویکرد کلیدی برای پرداختن به مساله، باید تحریم‌ عوامل روسیه در همه کشورها باشد، زیرا برخی برای اجتناب از تحریم‌ها از کشوری به کشور دیگر نقل مکان می‌کنند. وی افزود: این فقط در مورد بریتانیا نیست. وزارت امور خارجه ما در حال گفت و گو با کشورهای مختلف درباره افراد مختلف و کشورهای مختلف از جمله این پرونده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس از اظهار نظر در مورد مذاکرات دیپلماتیک با اوکراین خودداری کرد اما گفت که دولت لندن تاکنون تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده است.

در واقع انگلیس از ابتدای جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گاو پیشونی سفید IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    بگیریدش ببندین به تیر چراغ برق هر چی مشروب روسی خورده بیاره بالا بعد اتیشش بزنید..
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس