رایزنی سران انگلیس و اوکراین درباره تسریع حمایت تسلیحاتی از جبهه کی‌یف

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه در تماس تلفنی پیرامون آخرین وضعیت جنگ و سرعت بخشیدن به حمایت تسلیحاتی غرب از جبهه کی‌یف گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، ریشی سوناک در تداوم مواضع جنگ‌طلبانه کشورش در این گفت و گو خواستار گسترش حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین شد «تا اطمینان حاصل شود که جبهه کی‌یف در قوی‌ترین موقعیت ممکن برای پیروزی در میدان نبرد است.»

نخست وزیر انگلیس همچنین بر نقش‌آفرینی بیشتر ناتو در حمایت از اوکراین در کوتاه و بلندمدت تاکید کرد. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، دو طرف توافق کردند که در تماس نزدیک بمانند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ شهروند روس، سازمان دولتی و الیگارش‌های حامی رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده و افزون بر دو میلیارد پوند سلاح به جبهه اوکراین ارسال کرده است.

نخست وزیر انگلیس معتقد است که جنگ اوکراین یک نبرد تمام عیار است و افزایش توان نظامی کی‌یف برای این‌که این کشور بتواند معادلات میدان جنگ را تغییر دهد، حیاتی است.

این درحالیست که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید فروزان CH ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 1
    زلنسکی احمق را گذاشتند سرکار ،کدام تسلیحات ؟ انبارهای اجناس مانده خالی شدند ، ساخت تسلیحات جدید زمان و بودجه میخواهد ، ضمن اینکه تسلیحات سنگین خود را هم نمیدهند ،‌ خاک بر سرت زیبا کلام
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    همه جنگها طراحی لندنه، آمریکا هم شده گوریلش
  • عمیر IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    2 0
    مرگ بر روسیه تروریست ، درود بر اوکراین قهرمان درود بر زلنسکی قهرمان !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس