وزیر راه: ۱۸۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اصلاح شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ نقطه و مکان حادثه خیز و پر تصادف در جاده‌های کشور با همکاری پلیس راه شناسایی شده است که طی سال جاری ۱۸۰ نقطه حادثه خیز رفع و اصلاح شده است.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۲۱ طرح راهداری در خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص تعریف حادثه خیزی جاده‌ها اختلافاتی وجود دارد و در رابطه با راهکار کاهش تصادفات جاده‌ای نیز برخی راه چاره را اصلاح ترافیکی، ایمن سازی خودروها و یا نظارت جاده‌ای و اصلاح رفتار رانندگان می‌دانند.

وی با بیان اینکه نجات جان حتی یک نفر با کاهش تصادفات ارزشمند است، بیان کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز آن چیزی است که به راهداری مربوط است و ما اکنون خود را موظف به ایمن‌سازی جاده ها می دانیم تا جان انسانها را نجات دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: راهداری راهبردی ترین سازمانهای زیر مجموعه وزارت راه است، چراکه تماس این مجموعه با مردم حداکثری است.

بذرپاش راه را زیربنای ارائه توسعه و خدمات دانست و اظهار داشت: همین طرح توسعه راه های روستایی سازمان راهداری که در خراسان رضوی با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده، نمونه ای از اقدامات راهداری در راستای ارائه خدمات زیربنایی به روستاییان عزیز است.

وی خراسان رضوی را با داشتن سه پایانه مرزی و با تردد تجاری فعال یک استان مرزی و مهم عنوان کرد و گفت: وضعیت پایانه‌های مرزی کشور مناسب است و فعلا فقط در غرب کشور و در پایانه آستارا با مشکل مواجه هستیم که مشکلات در حال برطرف شدن است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: وقتی برخی سوال می کنند آیا دولت می تواند نهضت ملی مسکن را اجرا کند، به نظر می رسد آنها در اصل دوست ندارند دولت این طرح را به سرانجام برساند و مساله مسکن را برطرف کند.

بذرپاش تصریح کرد: دولت با علم به مشکلات و سختی های نهضت ملی مسکن و اصولا تامین مسکن مردم وارد این مبحث شده و مانند دولت قبل عمل نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    آیا موانع سرعت گیر هم برچیده شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس