‌

وزیر فرهنگ و ارشاد: ضوابط تولیدات خانگی با صدا و سیماست؛ آمادگی داریم تولید محتوای خوبی داشته باشیم و تصمیم نداریم شبکه نمایش خانگی را ببندیم.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین که عصر امروز در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای ۱۲۵ اقدام، زمینه تحول در امور فرهنگی کشور را رقم خواهیم زد.

وی افزود: در زمینه های دینی، حج و زیارت، اوقاف و حجاب و عفاف، کتاب، شعر، صنایع هنری و فعالیت رسانه ای، روزنامه رسمی دولت، سینما، تئاتر، سینمای مستند، برنامه های متحول کننده در دستور کار داریم و علیرغم مشکلات موجود، هیچ بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امروز باید با کار و تلاش شبانه روزی موجب تحول شویم و تاکنون نیز بخش عمده برنامه ها به خوبی انجام شده و بسیاری از اتفاقاتی که فکر می شد انجام نشود یا طولانی شود را عملی کردیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ما مکلفیم کار کنیم و از شماتت نمی ترسیم و کار خود را انجام می دهیم و تا لحظه ای که هستیم پای کاریم و با جدیت برنامه ها دنبال می شود. کارهای زیادی شده و در خصوص مد و لباس که دهها سال متوقف شده بود آیین نامه دادیم و در حال حاضر نمایشگاه عرضه لباس های مناسب برای خانواده های ایرانی برپا کرده ایم.

وی اضافه کرد: کلید واژه ما برای اصلاح امور امنیت اخلاقی و تقویت کانون خانواده است و در حوزه عفاف و حجاب با کمک متدینین پیش می رویم.

اسماعیلی تصریح کرد: علیرغم همه توطئه هایی که دشمن کرد و خواست جامعه را دو قطبی کند تا دچار التهاب شویم اما با عزم جدی از آن پیشگیری کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نباید بگذاریم جامعه دچار گسل شود و امروز به جامعه منسجم و متحد نیازمندیم، باید حیا در جامعه تقویت شود چراکه حاکمیت دینی آمده تا اخلاق در جامعه نهادینه شود البته در این مسیر دشمن سنگ اندازی می کند و نظام حکمرانی فرهنگی لازم است با عقلانیت از آن عبور کند.

وی افزود: رهبری از رویکردهای فرهنگی دولت ابراز رضایت کردند لذا مانند یک سرباز باید خدمت کنیم تا در پیشگاه نخبگان و هنرمندان شرمنده نشویم.

اسماعیلی ادامه داد: حوزه فرهنگ حساس و مهم است و بر این اساس بودجه خوبی برای تقویت حوزه میانی اختصاص دادیم و موسسات فرهنگی مردمی را حمایت می کنیم و از تصدی گری به سمت تسهیل گری می رویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: باید کانون های فرهنگی تقویت شوند و مصمم هستیم از موسسات فرهنگی و دینی حمایت کنیم و در این دولت امسال بذرهایی را کاشتیم که در آینده درختی تناور می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سهم فرهنگ باید از ۳ به ۶ درصد برسد و در مسئولیت های اجتماعی هم اقداماتی شده که این هفته آیین نامه ای تصویب می شود و از سلایق شخصی فاصله خواهیم گرفت.

وی همچنین گفت: برای تولید محتوای فرهنگی به موسسات اعتبارات مستقیم پرداخت خواهیم کرد و برای اجرای مهندسی فرهنگی در استان ها و تقویت زیرساخت ها برنامه ریزی کرده ایم.

اسماعیلی افزود: بسیاری از مجتمع های فرهنگی هنری نیمه تمام بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تکمیل می کنیم که در این راستا یک تالار موسیقی ۷۰۰ نفره در ارومیه و ساری افتتاح شد و در قزوین هم تالار شهر را تکمیل می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تالار نیمه تمام شهر قزوین را در همین دولت افتتاح می کنیم و کتابخانه هم در آن پیش بینی خواهد شد و برای باز طراحی سالن آمفی تئاتر دانشگاه امام هم آمادگی داریم.

وی در خصوص توجه به بازی های فکری نیز اذعان کرد: بازی فکری ۱۵ میلیون نفر بالای پنج ساعت است و باید این عرصه مورد توجه جدی قرار گیرد.

اسماعیلی اعلام کرد: شبکه اطلاعات ملی ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان به ۶۱ درصد رسیده و مرکز ملی فضای مجازی به ۵۷ درصد پیشرفت رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص روند فعالیت شبکه های داخلی اظهار کرد: روبیکا ۳۸ میلیون فعال دارد و مخاطب ایتا به بیش از ۲۰ میلیون رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: دولت فعلی یک دولت کاری است و هرچند برخی می گویند دولت توقیفی است اما حتی یک فیلم را هم توقیف نکردیم و برای این که با تغییر دولت ها فیلم ها دچار مشکل نشود مقررات را اصلاح کردیم.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص شبکه خانگی گفت: ضوابط تولیدات خانگی با صدا و سیماست و آمادگی داریم تولید محتوای خوبی داشته باشیم و تصمیم نداریم شبکه ها را ببندیم و قرار نیست ۳۵ درصد مخاطب را دچار چالش کنیم و نگاه ما فرصت محور است.

اسماعیلی تصریح کرد: نسبت به تربیت و پرورش نیروی انسانی تاکید داریم و راه اندازی عمارت هنر در قزوین کار خوبی است و می تواند دستاوردهای مناسبی داشته باشد.

وی در خصوص حمایت از انجمن سینمای جوان گفت: اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به انجمن سینمای جوان در راستای حمایت از این تشکل است و بزودی ۵۰ دفتر سینمای جوان در کشور راه اندازی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: بیمه هنرمندان و فعالان قرانی از دیگر برنامه ای وزارتخانه است و در حال حاضر ۱۵ هزار فعال قرانی درصندوق عضو هستند که حمایت می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه رسانه ها به دلیل انبوه مجوزهای صادر شده با مشکلاتی مواجهیم و هم اینک ۱۴ هزار مجوز رسانه و ۴۸ مجوز خبرگزاری داده شده و در همین استان برای نمونه ۳۰۰ نشریه و روزنامه و پایگاه مجوز دارید ولی ۱۰۰ مورد ماده ۱۶ شده است که باید نظارت بیشتری در این عرصه شود.

اسماعیلی اظهار کرد: لایحه جامع نظام روزنامه نگاری بعد از سه دهه در دست بررسی و ارائه است که به مسایل صنفی این گروه توجه می شود و تامین امنیت شغلی، کرامت، حقوق فعالان رسانه و نظارت بر کارها مورد توجه است.

وی گفت: باید در این عرصه بسیار قوی و قدرتمند عمل کنیم لذا حتما امکان نظارت قانونی مهیا خواهد شد و امکانات خوبی تامین خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در مورد کانون های فرهنگی نقص قانون داشتیم که برطرف خواهد شد و در خصوص تقویت مساجد هم برنامه داریم و عقب ماندگی در حوزه کودک و نوجوان نیز جبران خواهد شد.

اسماعیلی تاکید کرد: اقتصاد هنر بهترین شیوه برای اعتلای هنر است و ما ظرفیت زیادی داریم که با کمک رایزنان فرهنگی که انتخاب می شوند برای صادرات آثار هنری اقدام کنیم.

گفتنی است در جریان این نشست، فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین به بیان مهم ترین مطالبات و دغدغه های خود در این حوزه ها پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    اگر تصمیم دارید نبندید لااقل ان شالله محکم و قاطع با بی قانونی ها ان برخورد کنید تا شاهد بعضی افتضاحات اخیر نشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس