نیروهای روسیه ۳۰خودرو زرهی را دست‌نخورده در شرق اوکراین رها کردند

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که نیروهای روسیه در حمله‌ای ناموفق به شهر «ووهلدار» در شرق اوکراین، یک دوجین از خودروهای زرهی خود را از دست داده‌اند!

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعاتی انگلیس مدعی است که نیروهای روسیه در یکی از حملات ناموفق به شهر «ووهلدار» در منطقه دونتسک، تعداد قابل توجهی از زره‌پوش‌های خود را از دست داده‌اند؛ پیش از این یک بلاگر حامی روسیه نسبت به بروز «بحران» در لایه‌های فرماندهی نیروهای روس هشدار داده بود.

همزمان با تداوم حملات بی‌وقفه روسیه به جبهه شرقی اوکراین، ووهلدار که یکی از پایگاه‌های تحت اختیار اوکراین در تقاطع راهبردی بین جبهه شرقی و جنوبی این کشور است، همواره شاهد نبردهای خونینی بوده است.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: نیروهای روسیه پس از یک حمله ناموفق، احتمالاً دست کم ۳۰ دستگاه از خودروهای زرهی خود را دست‌نخورده رها کرده و گریخته‌اند.

هنوز ادعای مقامات اطلاعاتی انگلیس تایید نشده اما تصاویری که صحت آنها تایید نشده و بلاگرهای نظامی آنها را منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که چندین خودرو زرهی و تانک در میدان نبرد در منطقه مذکور رها شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه درباره این گزارش اظهار نظر نکرده اما اعلام کرده که عملیات نظامی در نزدیکی ووهلدار و شهر باخموت در شرق اوکراین، به خوبی در حال پیشرفت است.

بلاگرهای روس که غالب درباره عملکرد فرماندهان ارتش این کشور در اوکراین لب به انتقاد گشوده‌اند، درباره این گزارش گفته‌اند که پهپادهای اوکراینی ۳۱ دستگاه زره‌پوش را نابود کرده‌اند.

«گِری‌زون» کانال تلگرامی نیمه رسمی گروه نظامی وابسته به ارتش روسیه موسوم به «واگنر»، در پستی نوشت که «فاجعه حوالی ووهلدار در شرق وقوع است و بارها و بارها آشکار شده است و مقصر آن بروز بحران در فرماندهی نیروها است.»

در آستانه نخستین سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، مسکو اعلام کرده که عملیات نظامی «طبق برنامه» پیش می‌رود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 3
    باز علامت تعجب؟ برای ادعای روسیه مبنی بر کشتن روزانه هزار سرباز اوکراینی چرا علامت تعجب نمیزاری؟ تازه اگر یکم سرچ بلد بودید این ادعا با مدرک منتظر شده نه مثل ادعاهای تو خالی روسیه. البته نگاهش به میدان نبرد و تلاش چند ماهه برای تصرف یه شهر که هنوز به نتیجه نرسیده خودش گویای همه چیز هست
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      3 0
      گوگولی مامان سواد فقط تو و رضا ربع پهلوی و ارتش هم ارتش پوشکی امریکا بقیه ادای شما را درمیارند پس خوش باش
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      2 0
      مگه تو وکیل اوکراینی ؟ همین اینگلیس نبود که میگفت عمر پوتین به ۶ ماه هم نمیرسد ؟ تو از دروغگوهای شناسنامه دار تاریخ حمایت میکنی ؟ این ریاکاران و جنایتکاران انگلیسی برای همه شناخته شده هستند درو غ آنها در رابطه با تسلیحات کشتار جمعی عراق را به وضوح بیاد داریم دروغ هایی که باعث کشته شدن ۳ میلیون عراقی شد
  • علی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 1
    دوم فوریه سالروز پیروزی سرما بر ارتش ششم آلمان نازی گرامی باد! با پوزش از یه هفته تاخیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس