لطیفی: افزایش حقوق بدون پشتوانه موجب زیان دیدن عموم مردم می‌شود

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: حقوق و دستمزد یک هزینه قطعی است و افزایش آن بدون درآمد بودجه کافی و قطعی، موجب متضرر شدن عموم مردم ازجمله کارکنان دولت می‌شود.

به گزارش مشرق، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال آینده گفت: دولت باید تصمیم بگیرد یا افزایش حقوق بدون پشتوانه بدهد که منجربه تورم بیشتر شود، یا اینکه تا حدودی رعایت کند که تورم ایجاد نشود.

وی افزود: جمع‌بندی دولت این است که مادامی که درآمدهای دولت قطعی نیست، هزینه‌های قطعی ایجاد نکند؛ حقوق و دستمزد یک هزینه قطعی است، وقتی که درآمد بودجه کافی و قطعی نیست، اگر افزایش حقوق اعمال شود، عموم مردم ازجمله کارکنان دولت متضرر می‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بود که در سال آینده ۹۰۰ هزار تومان برای حق عائله‌مندی و ۴۰۰ هزار تومان برای حق اولاد افزایش داشته باشیم. البته ما در آذرماه هم یک افزایشی در این زمینه‌ها داشتیم.

لطیفی با بیان اینکه قبلاً مبلغ حق عائله‌مندی و حق اولاد کم بود، اظهار کرد: افزایش در این زمینه‌ها سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان بود که عملاً اثری نداشت. بعد خانوار در هزینه‌های خانواده جدی است و ان‌شاءالله بتوانیم عدالت را متناسب با بعد خانواده رعایت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شکور خوشدل IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    با سلام احترام کارمند امروز زیر خط فقر زندکی می کند حقوق روزانه کارمند نصف دستمزد یکروز کار گر افغانی است
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    80 میلیون نفر یارانه نقدی پول با پشتوانه است؟؟ - از کارکنان دولت می زنید ؛ مستقیم با ایجاد نقدینگی به جیب دلالها می ریزید - یارانه نقدی را تبدیل به کالا بکنید یا مستقیما به تولید کننده ها بدهید و مشروط کالای ارزان در بازار توزیع کنند - کارکنان دولت و کارگران ابزار تعدیل تنبلی و بی سیاستی دولت نیستند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 1
    یعنی سال بعد فقط عایله مندی و اولاد زیاد میشود؟ و برای بقیه تاثیر ندارد؟
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 1
    چرا وقتی درآمد بودجه قطعی نیست بودجه سرفصل نهادهای مذهبی و فرهنگی و....بیش از 20 درصد تعیین تصویب میشود ؟؟!آیا در این حالت عموم مردم متضرر نمیشوند؟فقط درحالت افزایش دستمزد تورم ایجاد میشود؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس