کد خبر 1464756
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
یک شهر ترکیه به طور کامل تخریب و از نو ساخته می‌شود

مقامات ترکیه می‌گویند که به دلیل حجم بسیار وسیع خرابی‌ها در شهر «نورداگی» این شهر به طور کامل تخریب و از نو ساخته خواهد شد.

به گزارش مشرق، به گفته فرماندار منطقه «غازی عینتاپ» شهر «نورداگی» قرار است به دلیل حجم بالای خرابی‌ها، به طور کامل تخریب و از نو ساخته شود.

به نوشته اسپوتنیک، «عثمان بیلگین» در این باره به شبکه «ان.تی وی» ترکیه گفت که امدادگران در شهر نورداگی دیگر برای زنده یافتن کسی تلاش نمی‌کنند، بلکه اکنون تلاش‌ها برای از زیر آوار کشیدن کشته شدگان است.

او افزود: «یک فاجعه پیش روی ماست. بیشتر ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها تخریب شده است. با وزیر شهرسازی تصمیم گرفتیم که بعد از آواربرداری شهر را به طور کامل تخریب و از ابتدا به طور کامل بازسازی کنیم».

فرماندار غازی عینتاپ همچنین گفت که تنها در یک خانه ۱۵۰ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

در این راستا «فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد سه‌شنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید هفته قبل در جنوب این کشور پرداخت و گفت که زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، ۴۱۷۹۱ ساختمان را تخریب کرده است.

اتحادیه «تجارت و شرکت‌های ترکیه» نیز روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که دولت ترکیه به ۷۰.۸ میلیارد دلار برای تعمیر هزاران خانه نیاز دارد و زلزله اخیر در مجموع ۸۴ میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه خسارت وارد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    10 1
    قدرت خدا را بنگر. فقط در عرض چند ثانیه یک شهر تقریبا نابود شده.الله اکبر
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    14 6
    این نشون میده که دولت ترکیه در سالهای گذشت به جای رسیدگی به امور داخلی دنبال نفت سوریه از طریق پناه دادن به مسلحین وداعش بوده
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 1
      قدرت بنده هاش هستش نه خدا.، خدا وند کوچکترین صدمه به بنده هاش نمیزنه
  • DE ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    10 1
    یا خیال بافه یا عوام فریب. ساخت یک شهر یک مدت زمان چهل تا پنجاه سال احتیاج دارد و بینهایت پول، نیروی انسانی، مصالح ساختمانی و شهرسازی و نقشه ی درست که فقط چین قادر به انجام آن هست نه ترکیه ای که تا سر در فساد دولتی و اختلاس و ماجراجویی در دیگر کشورها مشغول هست.
    • ایرانی GB ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      دقیقا" ... الان حال و هوای انتخابات در ترکیه داره کم کم بالا میگیره و اردوغان داره وعده سر خرمن به مردمش میده تا بلکه دوباره برنده انتخابات بشه گرچه تاریخ مصرفش دیگه تموم شده و حتی غربی ها هم الان دارند بهش پشت میکنند و واسه اش کاریکاتور نقاشی میکنند ! حالا هر چقدر هم پان ترکهای بدبخت اردوغان پرست واسه اردوغان جان شون کاسه لیسی بکنند کف گیر اردوغان جان شون خورده به ته دیگ و دوره پادشاهی رجب جان شون بسر اومده.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 0
    سردرآخورت کن زرر نزن به تو ضدبشر این حرفها نرسیده
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    همه می دانند حتی دولت چین هم علت زلزله چین را سد بزرگ 70 میلیارد متر مکعبی روی رودخانه یانگ تسه کیانگ می داند در ضمن معذرتخواهی نیز کرد من که 6 واحد زمین شناسی خوانده ام از استادم شنیده ام و در کتاب خوانده ام که خشکی های روی زمین همان پوسته زمین مثل پوسته تخم مرغ است و 10 کیلومتر پوسته خشک که بر روی دریایی از ماگمای مذاب در حال حرکت است و 48 میلیاراد متر مکعب اب کم نبوده و بر روی این پوسته نازک فشار وارد کرده و باعث فرو نشست پوسته کره زمین در همان محل شده است کل درامد سد تاکنون 20 میلیارد دلار بوده اما 80 میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه ضربه زده است سدسازی این کار دست انسان است اما خدا با باران ببنید چقدر به انسان همه ساله سود می رساند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس