حسین شریعتمداری نمایه

از هنگام تصویب برجام تاکنون، نه فقط آقای روحانی، بلکه هیچیک از طرفداران برجام نتوانسته‌اند حتی به یک نمونه از دستاوردهای برجام اشاره کنند!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق کشورمان گفته‌اند «‌کشورهای ۱+۵ در اسفند ۹۹، حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم پذیرفته بودند اما مصوبه مجلس جلوی [احیای برجام] را گرفت‌»! در این باره گفتنی است که مصوبه مورد اشاره آقای روحانی «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» است که بعد از خودداری آمریکا و اروپا از انجام تعهدات برجامی خود در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود.

موضوع مصوبه یاد شده آن است که چنانچه طرف مقابل کماکان از انجام تعهداتی که در برجام پذیرفته است خودداری کند، دولت ایران نیز موظف خواهد بود تعهدات برجامی خود را به تدریج کاهش بدهد.

به بیان دیگر، مصوبه مجلس برای پایان دادن به دیپلماسی منفعلانه دولت آقای روحانی و الزام طرف مقابل به لغو تحریم‌ها و انجام تعهداتش بوده است و معلوم نیست نظر جناب روحانی که آن را مانع رفع تحریم‌ها دانسته‌اند از کجای این مصوبه بیرون آمده است؟! اگر به گفته ایشان، کشورهای ۱+۵ آماده لغو تحریم‌ها بودند! که باید از مصوبه مجلس استقبال می‌کردند، جنابعالی چگونه آن را مانع رفع تحریم‌ها دانسته‌اید؟!

۲- ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و از آنجا که برجام برای آمریکا یک سند طلایی و برای ما یک فاجعه بود، اقدام ترامپ بسیار تعجب‌آور به نظر می‌رسید ولی خانم فدریکا موگرینی (مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا) پرده از پشت پرده ماجرا برداشت و در مصاحبه با نشریه «پولیتیکو» گفت: «من از روحانی تضمین گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم‌ها، ایران به برجام پایبند بماند و از آن خارج نشود»!

ترامپ (بخوانید تمامیت آمریکا) با شناختی که از انفعال دولت قبل داشت در پی آن بود که ایران برای بازگشت آمریکا به برجام، امتیازات بیشتری به حریف واگذار کند! و برجام‌های ۲ و ۳ و... نیز شکل بگیرد! ولی مصوبه مجلس چنین اجازه‌ای به دولت آقای روحانی نداد و ترفند ترامپ به نتیجه نرسید.

۳- با توجه به نکته (بخوانید سند) فوق، خروج ترامپ از برجام با چراغ سبز جناب روحانی و تضمین ایشان صورت گرفته بود! و سؤالی که اگر پای حساب و کتاب و بازخواست در میان باشد، باید از آقای روحانی پرسیده شود، این است که چرا چنین تضمینی به ترامپ داده بودید؟! ترامپ درپی آن بود که مسائلی نظیر حضور ایران در منطقه و صنایع موشکی کشورمان را هم به برجام اضافه کند و به همین علت بعد از خروج از برجام بارها اعلام کرد که ایران برای مذاکره در این خصوص مراجعه خواهد کرد! و آقای روحانی نیز اصرار به ادامه مذاکره داشتند که مصوبه مجلس مانع از آن شد.

جناب روحانی! حتماً به خاطر دارید که بعد از تصویب قانون یاد شده در مجلس، به شدت با آن مخالفت می‌کردید! چرا؟! مصوبه مزبور تاکید بر لغو تحریم‌ها و مقابله با بدعهدی آمریکا و اروپا داشت. مخالفت شما با چه توضیح و توجیهی صورت می‌پذیرفت؟!

۴- از هنگام تصویب برجام تاکنون، نه فقط آقای روحانی، بلکه هیچیک از طرفداران برجام نتوانسته‌اند حتی به یک نمونه از دستاوردهای برجام اشاره کنند! مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها صورت گرفته بود و طی ۸ سال ریاست آقای روحانی بر قوه مجریه بسیاری از وقت، امکانات و ظرفیت‌های نظام به پای برجام ریخته شده بود ولی نه فقط تحریم‌ها لغو نشد، بلکه دوبرابر نیز شد!

بنابراین سؤال آن است که جناب روحانی از کدام برجام و کدام دستاورد سخن می‌گویند؟! فاجعه برجام به‌اندازه‌ای آشکار است که حتی دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای دولت ایشان نیز با صراحت به آن اعتراف کرده‌اند. بخوانید!

۵- آقای عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی در آذرماه ۹۷ میزان بهره‌مندی ایران از مزایای برجام را «نزدیک به صفر» اعلام کرد. ایشان در تیرماه ۱۴۰۰ نیز طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: «ایران بیشترین هزینه را داد و از برجام بهره‌ای نبرد.»!

آقای ولی‌الله سیف، رئیس ‌وقت بانک مرکزی در فروردین ماه ۱۳۹۵ در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: «توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام، تاکنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است»!

آقای ظریف در شهریور ۱۳۹۷ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «اگر شما احساس می‌کردید آمریکا به تحریم‌ها اعتیاد دارد، چرا توافق را ادامه دادید؟» گفت: «این شاید یک اشتباه بوده است اما مشکل این‌جا بود که احساس ما این بود ایالات متحده یاد گرفته که دست‌کم در مورد ایران، تحریم‌ها علی‌رغم ایجاد مشقت‌های اقتصادی، نتایج سیاسی مد نظر آنها را به بار نمی‌آورند و من فکر می‌کردم که آمریکایی‌ها این درس را یاد گرفته‌اند. متأسفانه، اشتباه می‌کردم».

جناب ظریف در آذرماه همان سال در نشست بین‌المللی دوحه گفته بود: «نتایج برجام روی هواست».

آقای ظریف در دی ماه ۱۳۹۷ در مصاحبه با شبکه خبری «فونیکس» چین در پاسخ به این سؤال که «اگر سه سال پیش که برجام را امضا کردید می‌دانستید آمریکا از آن خارج می‌شود چکار می‌کردید؟» گفته بود:«اگر به سه سال قبل بر می‌گشتیم حتماً سختگیری بیشتری انجام می‌دادیم».

آقای علی‌اکبر صالحی، رئیس ‌سازمان انرژی اتمی در دولت روحانی - شهریور ۹۵- گفته بود: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، آمریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای آمریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوءاستفاده کند»!

۶- حالا باید از جناب روحانی پرسید؛ کدامیک از موارد یاد شده که همراه با اسناد آن ارائه شده است قابل انکار است؟! اگر قابل انکار نیست چگونه ادعا می‌فرمائید که «‌کشورهای ۱+۵ در اسفند ۹۹، حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم پذیرفته بودند اما مصوبه مجلس جلوی [احیای برجام] را گرفت‌»! هنوز چند سالی بیشتر از ماجرا نگذشته است و اسناد موجود که به برخی از آنها اشاره شد از حافظه تاریخی ملت پاک نشده و تماماً در بایگانی نظام ثبت و ضبط است و قابل انکار نیست.

۷- جناب روحانی در سخنان اخیر خود به موارد دیگری هم اشاره کرده‌اند که متاسفانه با واقعیت‌ها و اسناد موجود همخوانی ندارد. مثلاً فرموده‌اند؛ «‌در دوره اوج کرونا، رئیس ‌دولت یکی از کشورهای همسایه تماس گرفت و گفت همیشه در فکر شما هستم که چطور تحت تحریم هستید و کرونا را اداره می‌کنید؟ ما از شرایط سخت کرونا عبور کردیم؛ زمانی که در اروپا ماسک و وسایل ضدعفونی‌کننده و تخت بیمارستانی کمبود داشت، در ایران مشکلی نداشتیم‌»!

و ظاهراً فراموش کرده‌اند که میزان قربانیان کرونا به ۷۰۰ نفر در روز رسیده بود و جناب ایشان در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در جلسه هیئت دولت درباره واکسن کرونا گفته بود: «به این صورت نیست که واکسن در دنیا فراوان باشد به عبارت دیگر واکسن کرونا سوهان قم نیست که شما وقتی از در مغازه رد می‌شوی دائما دعوت‌تان کنند که یک سوهان خوب دارم. این واکسن مطمئن به‌اندازه کافی در دنیا نیست و گرفتن آن آسان نیست. در عین حال ما همه تلاش خود را برای خرید واکسن انجام می‌دهیم و من به ملت عزیز ایران قول می‌دهم و وزیر بهداشت نیز قول می‌دهد که در دولت دوازدهم بتوانیم تمام افراد پرخطر را ان‌شاءالله واکسینه کنیم».

و آقای ربیعی، سخنگوی دولت ایشان عدم پیوستن ایران به FATF را مانع دانسته بود!

۸- جناب روحانی مدعی شده‌اند که دولت ایشان سایه جنگ را از سر کشورمان دور کرده است! و استدلال کرده‌اند که « قبل از دولت یازدهم ما در آستانه حمله نظامی بودیم؛ یکی از رؤسای‌جمهور غربی عضو ۱+۵ به طور رسمی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ برای حمله نظامی به ایران تصمیم گرفته بودیم.»!

این ادعا در حالی است که اولاً؛ مقامات غربی بارها اعلام کرده‌اند که کمترین توانی برای مداخله نظامی در ایران ندارند. ثانیاً؛ آمریکا و متحدانش یک‌بار در جریان جنگ ۸ ساله نتیجه حمله نظامی به ایران را تجربه کرده‌اند. آنهم در حالی که ما از کمترین امکانات و تجهیزات برخوردار بودیم و آنها نسبت به امروز از قدرت و توان بسیار بیشتری برخوردار بودند و ثالثاً؛ اگر آمریکا و متحدانش در حمله نظامی به ایران کمترین احتمال موفقیت می‌دادند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند! و...

در این زمینه به چند نمونه از اظهارنظر مقامات مطرح آمریکا توجه کنید؛ - توماس فریدمن (تحلیلگر ارشد دموکرات‌ها و مشاور دولت اوباما) به روزنامه ملیت می‌گوید: «ما دیگر حتی به‌اندازه یک بند انگشت توان مداخله نظامی در منطقه نداریم. اکنون بیت‌لحم پنسیلوانیا برای ما مهم‌تر از بیت‌لحم خاورمیانه است. مردم آمریکا برای خدمات کمتر بهای بیشتری می‌پردازند و بیش از هر دوره‌ای می‌پرسند که نیروهای ما در فلان منطقه جهان چه می‌کنند؟ ما در عراق ضامن نارنجک را کشیدیم و خود را روی آن ‌انداختیم. همه ترکش‌های جنگ به ما اصابت کرد». - دسامبر ۲۰۱۱/آذرماه ۱۳۹۰- سعودالفیصل، وزیرخارجه وقت عربستان با عصبانیت خطاب به اوباما گفت«عراق را در سینی طلا تحویل ایران دادید و دوستان ایران را در این کشور به قدرت رساندید» و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 11
  • حمیدرضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    15 5
    به مرده اگه رو بدهی کفن خودش راهم نجس میکند!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 2
      فدا سرت.
    • وطن پرست DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      5 0
      دقیقا مشکل همینه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    13 5
    چرا روحانی بازخواست نمی شود؟؟؟
    • آدم IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 2
      تمام ریاست جمهوری های قبلی باید محاکمه شوند. بدون استثنا!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    10 4
    چرا روحانی محاکمه نمی شود؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 3
      چمیدونم
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    11 5
    چرا روحانی محاکمه نمی شود؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    10 4
    چرا روحانی محاکمه نمی شود؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    9 5
    چرا وبچه دلیل این مرد محاکمه نمیشه. ایا خینت حدو حسابی درقانون داره که این مرد هنوز به ان حد نرسیده وباید بتاخیر انداخته بشه .مگر نه اینکه این خواسته ملی شده بد واز طرف مردم بنحو خود جوش طومارهای زیادی امضا شد
  • یعقوب مهرالی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    12 9
    اقای حسین شریعتمدار سن شما بالا رفته
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      8 6
      نه جوجه نگران کلید ساز باش که سنش بالا رفته و اراجیف تحویل میده
  • سامان IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    7 3
    روحانی باید پاسخگو باشد چرا در سالهای 94 تا 98 که مجلس سلفی بگیر با موگرینی سرکار بود هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند ؟!
  • کامران IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    6 8
    به گفته خود آقای عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود روحانی عوامفریبی می کند.
  • کاظم IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    8 10
    وقتی شما کور هستید و نمی بینید حرفی باقی نمی مونه؟ آقای شریعت مداری شما و دور و بری هات آرزوهایی که برای ایران دیدی به گور می بری.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      8 3
      اولا کور خودتی. ثانیا اونی که آرزوی نابودی ایران را می خواست عملیاتی کند کلید ساز محبوب شما بود.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 2
      انتظاری بیش از این نمی رود
    • حجت IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      3 0
      جای چرتو پرت گفتن چهار تا مثال بزن تا ما هم بفهمیم
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    7 7
    تو حقوق پانصد میلیون تومنی میگیری
  • مهران TR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    9 4
    با سلام بزرگترین دستاورد برجام آن بود که مردم متوجه شدند که آنها یک شیاد را برای ریاست جمهوری کشورشان انتخاب کرده اند. تعجب من در این است که چرا قوه قضائیه هنوز از محاکمه کردن حسن برجامی همچنان طفره میرود.
  • کدخدا IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 3
    از زمان تصویب این برجام سالهاست که همین آره بده تیشه بگیر از طرفهای مختلف دیده و شنیده می‌شود اما آنچه پا بر جاست مشکلات و گرفتاری‌های مختلفی است که مردم با آن دست به گریبان هستند ،مهمترین آنها مشکل مسکن ، مسکن ،مسکن میباشد کاش دولت ما منتظر آمدن زلزله نمیشد و یک شهر کانکس را الان تهیه می‌کرد و در اختیار کسانی که مسکن ندارند می‌گذاشت، با این اجاره بها که قطعا در سال آینده دو برابر می‌شود فقط می‌شود در پارک‌ها و بیابان‌های اطراف تهران چادر زد
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 4
      دقیقا تمام این مشکلات را که گفتید همین الان بدتر ش دارد بسر ملت میاد بیخود جوسازی نکنید همتون مقصرید
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    5 4
    مسئولانی که با عدم توجه به دستورات رهبری نظام در باره برجام مرتکب ترک فعل وتضییع حقوق عامه وخیانت وضربه به نظام وهمکاری بادشمن وکاهش ارزش پول ملی و...... شدند راباید علنا محاکمه ومجازات کرد و باید سکه های طلایی که به یکدیگرهدیه دادند را از حلقومشان بیرون کشید!!!
  • US ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 4
    برجام رو نتانیاهو زد به هم
  • US ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    5 7
    تو که چشم و امیدت به باقری و ریسی و وزیر خارجه بود !چه دستاوردی در این مدت برای ملت ایران کاشتند و برداشت کردند؟!
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    6 2
    فریدون فحشه؟
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    5 1
    زمستان سخت اروپا که برای مذاکره چهار دست و پا می ایند ،، زلنسکی دلقک چگونه از پس روسیه بر می اید؟ ،، برجام بی فایده
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    7 1
    فشارهای غرب ادامه خواهد یافت تا بتوانند دو نفر واداده تر از روحانی و ظریف سرکار بیاورند؛ یکی شبیه زلنسکی، یا حامد کرزی، علیف... اما مردم ایران نمیگذارند که تاریخ تکرار شود.
  • بختیاری IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    7 2
    افراد خاصی در دولت گذشته بینهایت مشکوک به خیانت وجاسوسی هستند.
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    6 3
    آقای روحانی! به قول داغی شیرازی: بازم به شیوه‌های عجب می‌دهی فریب در خاطرت چه مانده که با ما نکرده‌ای؟
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    7 4
    جناب شریعتمداری حیف از عمرتان نیست که صرف این تفاله غرب (حسن چاخان) می کنید؟ این بابا یه روده راست تو شکمش نیست. رئیسی هرماه داره 13000 میلیارد تومن بابت بدهی های این یارو میده. اونوقت حسن چاخان میگه من خزانه رو پر و با میلیاردها دلار تحویل رئیسی دادم!! (وزراش به رئیسی گفته بودن خزانه خالیه.چطور میخای حقوق مرداد 1400 کارمندان رو بدی). اگه حسن چاخان این کثافتکاری هارو تو چین کرده بود فی الفور میذاشتنش سینه کش دیوار .
  • عبداله IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    8 3
    درود بر حاج حسین برادر همیشه مبارز
  • اریا IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    4 3
    اگر دچار مصوبه یازده نه مجلس نمیشدیم ار کرونا نبود اگز ترامپ نبود ........... الان دلار نهایت پنج تومن میشد بخشی از سخنان روحانی
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    7 2
    فریدون لعنتی به جای حرف مفت زدن ،می بایست جوابگو میراث بدهی بزرگ ،نابودی هسته‌ای ،ضربه به مردم در بورس،جاسوسی اطرافیان ،...باشد
  • حسن IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 7
    قطعا مصوبه مجلس باعث عدم حل موضوع هسته ای و رنج و درد بیشتر مردم ایران شد که عواقب آن در چند ماه گذشته با اعتراضات دیدیم و در آینده هم خواهد بود
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 2
    جاسوسان اسراییل برملا بشه یا به اسراییل فرار کنن مشخص میشه عمق استراتژیک نفوذ اسراییل تا کجا
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 5
    آقای شریعتمداری، یکم طبق مسمای نامتان پیگیر اجرای شریعت در مملکت هم شوید، بس است سیاسی کاری. چرا به وضعیت افتضاح حجاب در دولت رئیسی نمی پردازید؟؟
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 6
    اولا خدا نگهدارت حاج حسین افتخار بچه مذهبی ها هستی برای سلامتیت دعا میکنیم دوماً لعنت خدا بر شیطان دروغ گو به تازگی یکی خواب دیده شیطان دربه در دنبال دادگاهی میگردد که از شیخ کذاب شکایت کند
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 3
    ادعاهای این روزهای حسن روحانی و دیگرانی مثل او فقط بیان یک واقعیت هست اینکه اینها میدانند رافت اسلامی نمی گذارد ( لااقل در شرایط فعلی ) دستگاه قضائی برای اقدامات غلط آنها که باعث اسیب رساندن به ملت و کشور شده سراغشان برود همانطور که نظام از روی رافت جوانان اغتشاش گر را مورد عفو قرار داد
  • شیرازی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    4 2
    هر وقت اسم حسن فریدون می‌آید خفت‌ها و زجرهای هشت‌ساله دوران او به یادمان می‌آید و حالمان به شدت خراب می‌شود.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 3
      ۶ سالش بدک نبود،انصاف خوب چیزیه نه که الان گلستانه
  • مجتبی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 3
    بیشتر بهت میاد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 4
    یه سوال.. اگه برجام خسارت محض برای ایران و منفعت برای شیطان داره(شما پیش بینی کرده بودین که امکان نداره شیطان از برجام خارج بشه ولی شد)چرا دولت اصولگرا دربدر دنبال به نتیجه رسیدن برجام و حتی وزیر خارجمون گفته ما برای توافق متن سال 2015(متن زمان آقای روحانی)مذاکره میکنیم؟؟؟؟؟؟( و البته شما طبق معمول چون دولت از اصولگرایان بازهم سکوت میکنید)
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      اینکه گفته می شود ما برای متن توافق سال 2015 مذاکره می کنیم به این دلیل است که امریکا و اروپا بدنبال گنجاندن مباحث موشکی و پهپادی و منطقه ای در برجام هستند که این مسائل مورد قبول ایران نیست.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها تحریم ها لغو نشدند بلکه چندین برابر شدند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 2
    چرا فریدون استخر نمیره ؟ نه واقعا چرا ؟!
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 4
    اتفاق پاک نشده- (دوره برجام )ارامش کامل در بازار - خودرو روی دست خودرو سازها باد کرده و با تسهیلات هم بازار اشباع بود!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 2
    از همشهری جناب مقام امنیتی سابق چه توقعی دارید
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 2
    بسه .روحانی که گند زد شما هم همینطور
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    لعنت
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    منظور؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 2
    همتون مثل هم هستید ریا کار
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 2
    جناب شریعتمداری بنظر شما وهمفکران شما درمتن این جامعه نیستید.ملت از همه شماها مسئولان چه قبل والان.ناراحتند .شماها هم فقط سنگ جبه وگروه خودتان را‌می‌زنید والا بهتر از همه‌میدانید که اکثر ملت با نظرات شماها مخالفند بیخود جو سازی نکنید کسی باورش نمیشه .
  • کارمند ساده IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    چرا بیان کرده اند ولی بدرد ما جمهور ملت ایران نمی خورد چون همه اش سیاسی بوده و از رفع محاصره و تحریم اقتصادی مثبت اثری نیست و آن تحریم هایی را که هم برداشته اند مردم در کف خیابان دارندمی بینند ؛ شراب و الکل و مواد مخدر وعرق و ورق و ....
  • حمید IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 1
    دورد بر حاج حسین. حاجی جان با لودر از روی روحانی و اعوان و انصارش رد شدید؟
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    خس روحانی، خرفت شده
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس