کد خبر 1474563
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
این نامعادله را چه کسی حل می‌کند؟!

مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- این سؤال چند ماهی است که در ذهن توده‌های عظیم و چند ده میلیونی مردم مسلمان و پاکباخته این مرز و بوم شکل گرفته و با نگرانی بر زبان‌ها جاری است ولی تاکنون بی‌پاسخ مانده است! سؤال این است که مگر حجاب خانم‌ها یک واجب شرعی و الزام قانونی نیست؟! اگر چنین است که هست، چرا مسئولان محترم که پاسداشت اسلام و قوانین نظام تکلیف تعریف‌شده و خالی از تردید آنان است در مقابل کشف حجاب برخی از خانم‌ها که مدتی است به یک پدیده پلشت و ناپسند اجتماعی تبدیل شده است مهر سکوت بر لب زده و چاره درخور توجهی نمی‌اندیشند؟! و یا اگر چاره‌ای ‌اندیشیده و به کار گرفته‌اند چرا آثار و نشانه قابل توجهی از آن دیده نمی‌شود؟! بدیهی است که مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نیز مانند اکثریت

قریب به اتفاق مردم، در ضرورت حجاب و الزام شرعی و قانونی آن کمترین تردیدی ندارند که اگر خدای نخواسته این‌گونه نبود -که می‌دانیم این‌گونه است- با پدیده‌ای ناشایسته‌تر از کشف حجاب روبه‌رو بودیم! از این روی، سؤال این است که چرا با هنجارشکنی برخی از خانم‌ها در کشف حجاب آن‌گونه که بایسته است برخورد نکرده‌اند.

۲- زنانی که کشف حجاب کرده‌اند در مقایسه با توده‌های عظیم و چند ده میلیونی خانم‌های با حجاب، اگرچه اولاً بسیار ‌اندک و کم‌شمارند و ثانیاً بر اساس برخی از بررسی‌های میدانی، بسیاری از آنها (نظیر برخی از زنان بازیگر) به خطا و با توهم از کشف حجاب برای انگشت‌نما شدن استفاده می‌کنند! ولی این واقعیت تلخ نمی‌تواند و نباید -آن‌گونه که ظاهراً به نظر می‌رسد- بهانه‌ای برای کم‌توجهی نسبت به این پدیده پلشت باشد چرا که چاره‌جویی برای مقابله با این پدیده زشت و خسارت‌آفرین نه فقط یک تکلیف اسلامی و قانونی است و برای حفظ عفاف و پیشگیری از سقوط اخلاقی جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دارد، بلکه نجات خانم‌هایی که کشف حجاب‌ کرده‌اند، از دامی که پاگیر آن شده ‌است نیز بر ضرورت آن می‌افزاید.

۳- ادامه کم‌توجهی مسئولان دست‌اندرکار نسبت به کشف حجاب، احتمال گسترش این ناهنجاری را در پی دارد و بعید نیست -خدای نخواسته- این تصور غلط را در میان برخی از نوجوانان دامن بزند که کشف حجاب را ناهنجار و خلاف شرع و قانون تلقی نکنند! و به این توهم دچار شوند که اگر این‌گونه نبود، مسئولان محترم با آن برخوردی شایسته می‌کردند!... و نهایتاً بیم آن می‌رود که از این رهگذر آینده آنان در معرض تباهی قرار گیرد... بی‌تردید این نامعادله راه‌حلی دارد!

۴- به یقین مسئولان محترم از توطئه دشمنان تابلودار نیز غافل نیستند. زیرا به‌وضوح می‌توان دید که ترویج این پدیده ناهنجار از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مورد توجه دشمن نیز بوده است. اگر دشمن بتواند در سد عفاف رخنه کند، عبور از سایر خاکریزها امکان‌پذیرتر خواهد بود. منظور این نیست که همه کشف حجاب‌کننده‌ها را عامل دشمن تلقی کنیم ولی یافتن سرنخ‌ها و دنبال کردن آنها می‌تواند در راهیابی افسران اطلاعاتی کشورمان به برخی از کانون‌های اصلی، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

۵- بی‌توجهی (و یا کم‌توجهی‌) مسئولان محترم نسبت به کشف حجاب برخی از خانم‌ها علاوه‌بر آن‌که نادیده گرفتن وظیفه‌ای است که در قانون برای آنها تعریف شده است، پایمال کردن حق مسلم توده‌های عظیم مردم این مرز و بوم نیز هست. این نارضایتی در ابراز نگرانی‌های پی‌درپی مردم به وضوح قابل مشاهده است. توده‌های عظیم مردم احساس می‌کنند که حق آنها از سوی یک اقلیت ‌اندک ‌وکم شمار پایمال شده است و حق دارند حق مسلم خویش را که مشروع و قانونی نیز هست مطالبه کنند.

۶- با توجه به تعهد و دلسوزی شناخته شده مسئولان محترم، تردیدی نیست که برای مقابله با هنجارشکنی مورد اشاره، طرح و برنامه‌ای دارند و از کنار پدیده پلشت کشف حجاب بی‌تفاوت عبور نخواهند کرد ولی باید برای مردم توضیح بدهند که چه طرح و برنامه‌ای را در دست اقدام دارند؟ و تاکنون کدام بخش از این طرح و برنامه را به اجرا در آورده‌اند؟ زیرا آنچه از ظاهر ماجرا استنباط می‌شود، کم‌توجهی نسبت به این پدیده زشت و پلشت است! این روال اگر ادامه داشته باشد، احتمال مواجهه با یک رخداد خسارت‌بار دور از انتظار نیست. بخوانید!

۷- مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند! بنابراین بعید نیست اگر به این نتیجه (ولو غیر واقعی) برسند که دست‌اندرکاران امور برای مقابله با کشف حجابِ برخی از خانم‌ها از توان لازم برخوردار نیستند! و یا خدای نخواسته در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند! احتمالا خود برای مقابله با این هنجارشکنی که باورهای دینی و عفت و اخلاق جامعه را تهدید می‌کند، دست به کار شوند! و از آنجا که مقابله با این ناهنجاری در شرح وظایف چند دستگاه از هر سه قوه تعریف شده است، پیامدهای این‌گونه اقدامات که بیرون از مدیریت هوشمندانه مراجع ذی‌ربط صورت می‌پذیرد، خسارت‌بار خواهد بود.

۸- از حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام است که «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا ». دشمنی برخی از مردم با این یا آن موضوع برخاسته از جهل آنهاست. یعنی واقعیت یک پدیده را نمی‌شناسند و با آن دشمنی می‌ورزند و اگر واقعیت آموزه‌های الهی را آن‌گونه که واقعاً هست بدانند، دست از مخالفت بر می‌دارند. در میان خانم‌های کشف حجاب کرده فراوانند کسانی که از حجاب تصور و برداشتی غیرواقعی دارند. روشنگری و تبیین ماجرا برای این طیف ضروری است و نباید آنان را غریبه و جدا از خود تصور کرد. و البته بدیهی است که روشنگری نباید مانع پیشگیری از هنجارشکنی باشد و این ممانعت به سود خود ممانعت‌شونده نیز هست.

۹- و بالاخره بار دیگر باید تاکید کرد که کشف حجاب مشکل هر سه طیف، مردم، مسئولان و خود کشف حجاب‌کنندگان است. مردم از آن روی که حق مسلم آنها در حفظ عفاف و اجرای قانون نادیده گرفته شده است. مسئولان از آن جهت که بارها نشان داده‌اند همه مردم را ابواب‌جمعی خانواده بزرگ و فراگیر ایران اسلامی می‌دانند و کشف حجاب‌کنندگان از آن روی که راه گم‌کرده‌ای از پاره‌های تن همین خانواده بزرگ هستند و... به قول سعدی:

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 34
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    11 11
    درست گفتید ولی کو گوش شنوا؟!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    10 0
    من الان در قشم دارم این یادداشت را می خوانم. متأسفانه کشف حجاب در اینجا به وفور صورت می گیرد. مطمئناً در کیش و در شمال کشور اسفناک تر است. کشف حجاب قدم اول بود. متأسفانه پیراهن های بدن نما و نمایش پاهای برهنه نیز شروع شده است. نوبت خانواده مسوولین نیز می رسد! اگر دوزیست و منافق نباشند!
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 1
    باز تو چرت گفتی.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    14 15
    پرفسور شما فعلا معادله گرانی تورم و بدبختی رو حل کن ...
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 3
      فقط ساخته شده
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 1
      پروفسور اون کسی که بایدمعادله گرانی وبدبختی را حل کند حاج حسین شریعتمداری نیست تفاله های غربگدای باند روحانی وخاتمی هستند که مثل اختاپوس چنبره زدند بر صندلیهای مدیریت اقتصاد کلان مملکت!!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    14 12
    احسنت! حرف دل خانواده ها رو زدین. کاش مسئولان اقدامی کنن که در قیامت مدیون کت نسوند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    14 9
    مگر آنهایی که یک پارچه گذاشتند و انگار نیست با آنهایی که کاملا برداشتند فرقی دارد که چندین سال هم هست وجود دارد؟!! یا پوشش های زننده؟!!
  • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    20 13
    سلام.بخدا اگر کاری انجام نشه صبر امثال من داره تموم میشه.هر کاری از دستم بیاد علیه این هرزها انجام میدم.نمیزارم بچه منم کثافت بار بیاد.مسعولان منافق بدبخت
    • فرزاد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 8
      تفکر هرزگی بدتر از خودشه که مشخصا تو وجودت نهادینه شده بزرگترین خطر برای فرزندت طرز فکر خودته عزیز
  • US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    11 5
    بادکنک رو اگر بیشتر فشار دهی می ترکد! این نتیجه اجرای سیاست‌های غلط پيشينيان بود که الان بازخورد دریافت می کنند،
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    24 10
    موقع گرانی خودرو و مسکن کجایی ؟
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      3 0
      همین جا شوما نیستی
  • انقلابی منطقی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    22 9
    بس کنید
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    6 35
    متاسفانه فرقه نجس متعفن افسادطلبان نفوذقدرتمندی درقوه قضاییه ومجلس وتشخیص مصلح دارد ونمیگذارند برخوردشود
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    27 14
    آروم باشه حاج حسین روزهایی که خودرو روزانه صد میلیون افزایش پیدا می‌کرد و مسکن روزی میلیارد به غیرت اسلامی تان بر نخورد آروم باش و ساکت بیشتراز این بر زخم نمک نپاش از خدا بترس
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      اما برای بی حیایی خوب خودتان را رسوا می کنید و مقایسه چندش اور
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 0
      امثال شما شرف و حیاشون تو شکمشون هست
    • انقلابی منطقی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 0
      احسنت...
  • CA ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    16 13
    دغدغه مملکتو!!!
  • ناشناس IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    17 10
    حاجی ... شما که داغ بودی .. خوب تا بند 40 میرفتی دیگه اخوی
  • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    6 6
    قطعا شما...
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 2
    سوای کار فرهنگی، ارشادی و تربیتی که در سطوح مختلف که از خانواده، دبستان، دبیرستان و دانشگاه های کشور باید به شکل درست انجام شود. برای برخورد با هنجارشکنان اجتماعی از هر نوعش از بدحجابی یا بی حجابی برخی از خانم ها تا لباس های پاره و خارج از عرف، سگ گردانی، ریخت زباله در خیابان، حتی کشیدن سیگار در مکان های عمومی و ...، بنده یک راهکار تازه و نوآورانه ارائه می دهم. با توجه به وجود دانشمندان جوان در رشته های گوناگون علمی همچون رایانه، برنامه نویسی، هوش مصنوعی و نیز وجود شرکت های متعدد دانش بنیان در کشور، پیشنهاد می کنم تا ربات هایی به شکل انسان و یا حتی حیوانات دوست داشتنی مثل خرگوش (بسته به موقعیت استفاده) ساخته شوند و با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ماشینی، موارد هنجارشنکانه اجتماعی در حافظه آنها ثبت شده و در مکان های مورد نظر اعم از خیابان ها، پارک ها، مراکز تفریحی، ایستگاه ها و واگن های مترو و ... قرار گرفته و موضوعات مورد نظر را به خاطیان (فارغ از عمدی یا سهوی بودن) تذکر داده و حتی در صورت لزوم برای آنها قبض جریمه صادر نمایند و یا از چهره هنجارشنکان عکس گرفته و آن را به مراکز مربوطه ارسال تا پیگیری لازم صورت گیرد. پیاده سازی این پیشنهاد مزایای زیادی دارد از جمله : 1- بازخورد بهتر نسبت به استفاده از عوامل انسانی با توجه به روزآمد بودن موضوع استفاده از ربات ها و جذاب آن برای جوانان. 2- جلوگیری از برخوردهای فیزیکی که در برخی موارد با ماموران اعمال قانون صورت می گیرد و نیز جلوگیری از تبعات این قبیل برخوردها. 3- کاهش فشار کاری نیروی های پلیس امنیت اجتماعی و سایر سازمان های مرتبط . 4- امکان رصد تقریبا کامل موارد هنجارشکنانه و دریافت آمار نسبتا دقیق(با توجه به میزان گستردگی شبکه) از هر یک از موارد نقض قانون. 4- جهش علمی کشور در زمینه های با هوش مصنوعی و رباتیک در کشور. 5- اشتغال زایی برای دانش آموختگان متخصص در حوزه های یاد شده.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      هک ش میکنند
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      درود
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    5 6
    بقول سعدی علیه الرحمه: " سر چشمه شاید گرفتن به بیل __ چو پر شد نشاید گذشتن به پیل" -- به نظر می رسد که متاسفانه بخشی از مدیران و مسئوولین میانی ، از مدیریت فقط پشت میز نشینی و دریافت حقوق و پاداش را آموخته اند و هیچگونه اعتراضی را هم برنمی تابند و دغدغه ی دین و قانون و پاسداری از خون شهیدان را نداشته و زیردستهایشان هم بالطبع ، بیل ها را کنار گذاشته و چشمه ها را رها کرده و فقط بیلان های نوشتاری را ارائه می دهند. لذا شایسته است که بازرسین و مدیران دلسوز با نظارت دقیق ، تعدادی ازتنبل های بی مسئوولیت را مجازات و حتی پاکسازی کرده و افراد متعهد و متخصص و فعال و پیگیر را جایگزین کنند !.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    23 6
    تهدید به درگیری خیابانی بر سر حجاب!
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    9 8
    الآن این افتضاحیه که داریم می بینیم وای بحال تابستون . درست عین کنار دریا میان وسط خیابونا انگار اومدن شنا کنن . صبر کن ببین به چه فضاحتی برسه این بی حجاب بازی و قحبه بازیها
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 6
    دروغ گغتن از بزرگترین گناهان است و به قول معصوم کلید همه پلیدی هاست
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    5 8
    تا وقتی تناقض، کاستی و کوتاهیهای بسیار مهمتر از این در حاکمیت و جامعه رواج دارد نمیتوان توقع حل مشکلات را داشت.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    4 30
    جانا سخن از زبان ما می گویی. حاج حسین عزیز، دولت می ترسه برخورد کنه.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    دیوانه ها ...! میخواین دوباره برای حجاب کشور رو بریزید بهم!! خدایا.
  • علی افصحی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 11
    امام خامنه‌ای فرمودند این هایی که کم حجابند و یا بد حجاب ، نمی نوان گفت ضد انقلابند هر چند کار غلطی است. (نقل به مضمون) فرمایش بسیار متین و تعیین کننده است حضرت آقا این گونه جهاد تبیین می فرمایند چون ازسلاله پاک «حسینی اند» در زیارت جامعه می خوانیم«کلامکم ختم و فصل و نور» جهاد تبیین امام خامنه‌ای اولا روشنگر و ثانیا ختم کلام و ثالثا خط کشی بین آن چه باید و آن چه نباید. اگر به فرمایش حضرت آقا دقت کنیم ایشان دو طیف از کم حجابان و یا بد حجابان را از کسانی که کشف حجاب کرده و تظاهر به بی حجابی می کنند جدا فرموده اند.مفهوم سخن دقیق حضرت آقا این است که کاشفان حجاب قطعا ضدانقلاب اند قطعا کسانی اند که علیه حکم.خداعمدا و از روی اختیار شمسیر کشیده اند بی حجابان یا بهایی اند یا تفاله های سلطنت طلب، یا کمونیست اند که وظیفه فلسفی دارند با هر نماد مذهبی به صورت آشتی ناپذیر مبارزه کنند این کمونیست ها می تواند از کومله، دموکرات کرد...باشد در کنار این ها عناصر بی مذهب سیاسی که معروف به «سکولارند»ونیز منافقین قرار دارند همه این طیف ها خود ، خانواده ، نوه و نتیجه یا زنان و دخترانی که به ازای فقط کشف حجاب و چرخیدن در نقاط مختلف شهر حتی در مذهبی ترین بخش آن پول روزانه دوبرابر کارگر روز مزد به اضافه صبحانه، ناهار و شام از منافقین و...دریافت می کنند. آن وقت یک مشت سفیه در برابر این جنگ همه جانبه شیطان علیه اصل حجاب را امر فرهنگی جا زده و با نفاقی پیچیده !سخن شیطانی خود را به امام خامنه ای و شهید سلیمانی منسوب می کنند در حالتی که ازمباحث هر دو بزرگوار و همه بزرگواران عالم شیعه اصلا «بی حجابی»باصطلاح «منتفی است به انتفاء موضوع یعنی خارج موضوع بحث است» احدی در طول تاریخ تشیع نسبت به «بی حجابی» بی تفاوت نبوده حتی در روضه کاخ یزید انتقاد می شود به یزید که آل الله بدون حاجب در معرض دیدگان نامحرمانند اما محارم تو ای یزید در پشت حاجب ها قرار دارند!یعنی حتی خاندان یزید و خود یزید هم جرأت «تظاهر به بی حجابی » نداشتند. درواقع باید گفت متظاهران به بی حجابی پلیدتر از خاندان یزیدند!برخورد با بی حجابی موردی وظیفه هر مسلمان است اما وقتی تظاهر به بی حجابی سازمانی و تشکیلاتی شد که هم اینک این گونه شده وظیفه برخورد قاطع با آن بر عهده حکومت اسلامی است تا اختلال در نظام ایجاد نشود.
  • CA ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    توافق با عربستان
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 2
    رها بودن فضای مجازی کشور درترویج فحشا وبی بند باری خصوصا روی نسل جوان ونوجوان تاثیر زیادی گذاشته است تا جایی احکام اسلام را دیکتاتوری ودست وپا بند میبینند دیروز با یک دختر ۱۷ ساله صحبت می کردم او ازآزادی زن وآواز خوانی آن صحبت میکرد می گفت چرا جلو آوازخوانی دختران را می گیرند مزاحم رقص وآواز خوانی آنها می شوند وبه شدت تاثییر جو فضای مجازی بود واحکام اسلام را دست وپا بند می دید هرچه بهش گفتم آن آزادی میگن آزادی نیست بردگی جنسی است تو کفش نرفت که نرفت ۱ه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 0
    متاسفانه ازدواج در ایران تعطیل شده و دیگر بعید هم هست که حتی پولدارها هم تن به ازدواج بدهند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 1
    بله، حجاب خانم‌ها یک واجب شرعی است، ولی فقط برای متشرع. الباقی مردم هیچ الزامی ندارند مگر به حکم قانون. قانون هم باید قابلیت اجرایی داشته باشد. جناب شریعتمدار اگر مدعی است بسم الله! خودش دستورالعمل اجرائی را بنویسد و پیشنهاد دهد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس