کد خبر 1468167
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
حسین شریعتمداری نمایه

آیا شایسته است که یک مشت انسان‌نمای بی‌سرو پا با حمایت‌های آشکار و نهان دشمنان بیرونی با لطایف‌الحیل و ترفندهای گوناگون در سیستم ارزی نظام دست به اخلال بزنند...

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در یادداشتی تحت عنوان « اتاق جنگ اقتصادی ما کجاست؟!» نوشت:

۱- آقای خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی کشورمان بعد از حضور در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی در (امروز شنبه) که باتفاق آقایان مخبر و فرزین صورت گرفته بود، به خبرنگاران گفت: «‌پشت پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد».

آقای قالیباف رئیس ‌محترم مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به همان نشست، اعلام کرد «‌برای ساماندهی بازار ارز به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم‌». این دو خبر، اگرچه امیدآفرین است ولی اشاره‌ به نکته‌ای در این باره نیز ضروری به نظر می‌رسد.

۲- کشور عزیزمان ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه‌قلب در جهان است؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان‌نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان، پرتاب موفق ماهواره به فضا، از معدود کشورهای تولیدکننده سوخت ترکیبی برای موشک‌ها، افتخارآفرینی در تولید واکسن کرونا و دارای بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا و...

همین دیروز سردار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه از ساخت موشک‌های ‌هایپر سونیک -‌Sonic speed- نقطه‌زن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر خبر داد که سرعتی معادل ۱۳ ماخ (هر ماخ حدود ۱۲۳۴ کیلومتر در ساعت است‌) و ده‌ها دستاورد بزرگ و بی‌نظیر و یا کم‌نظیر دیگر که فقط بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

۳- دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با سرویس‌های اطلاعاتی برجسته و بلند آوازه دنیا نظیر سازمان سیا، موساد، MI۶ انگلیس، DGSE فرانسه، آژانس اطلاعات و امنیت آلمان BND و ده‌ها سرویس جاسوسی و اطلاعاتی ریز و درشت دیگر به شدت درگیر بوده و از این رهگذر به توانایی‌های کم‌نظیری دست یافته است تا آنجا که با دستگیری همزمان چند جاسوس سیا به سرویس یاد شده اطلاعات وارونه و مدیریت شده می‌دهد و ضربات سنگینی به حریف وارد می‌کند، عامل برجسته اطلاعاتی موساد را شکار کرده و به کار می‌گیرد، بسیاری از سرکردگان گروه‌های تروریستی را به تور اطلاعاتی خود کشانده و به ایران منتقل می‌کند و...

۴- پیشرفت‌های مثال‌زدنی در عرصه نظامی، موفقیت‌های خارق‌العاده در خنثی کردن توطئه‌ها، قلع و قمع گروهای تروریستی تحت حمایت مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی دشمنان بیرونی که سرکوب داعش فقط یکی از آن نمونه‌هاست. برخورداری از حمایت بی‌نظیر مردمی که حماسه ۲۲ بهمن امسال گویای آن است، حضور مقتدرانه در منطقه و فراتر از آن و... از جمله توانمندی‌های معجزه‌گون جمهوری اسلامی ایران است که فهرست آن نیز مثنوی هفتاد من کاغذ است و بیرون از محدوده این وجیزه محدود.

۵- اکنون سؤال این است که با توجه به توانمندی‌های یاد شده که فقط به ‌اندکی از آن بسیارها اشاره شد، آیا شایسته است که یک مشت انسان‌نمای بی‌سرو پا با حمایت‌های آشکار و نهان دشمنان بیرونی با لطایف‌الحیل و ترفندهای گوناگون در سیستم ارزی نظام دست به اخلال بزنند و مدیریت ارزی کشور را از دست مدیران شایسته و دلسوز دولت مردمی خارج کرده و در اختیار خود بگیرند؟! و از آنجا که متاسفانه قیمت دلار به شاخص قیمت تمامی کالا و خدمات تبدیل شده است، گرانی افسار گسیخته و روزافزونی را به مردم مظلوم و پاکباخته ایران اسلامی تحمیل کنند؟!

۶- همان‌گونه که در صدر این وجیزه آمده است، آقای خاندوزی وزیر محترم و دلسوز امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که «‌پشت‌پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد» و آقای قالیباف ریاست محترم مجلس که خود از فرماندهان برجسته جنگ تحمیلی بوده است خبر داد که «‌برای ساماندهی بازار ارز به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم‌».

این هر دو خبر مادام که دولت و مجلس و قوه قضائیه با قاطعیت وارد گود نشوند و بسیاری از ملاحظات بی‌اساس را کنار نگذارند، عملیاتی نخواهد شد.

۷- باید باور کنیم که دشمن جبهه گسترده‌ای از جنگ اقتصادی را (که بخشی از جنگ ترکیبی است‌) علیه ایران اسلامی و مردم شریف آن گشوده است و بدیهی است که جنگ به ستاد مشترک عملیات نیازمند است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، اتاق جنگ شیطان بزرگ است. اتاق جنگ ما کجاست؟! وقتی جنت بلن وزیر خزانه‌داری آمریکا برنامه‌ای را علیه کشورمان اعلام می‌کند، رابرت مالی، مسئول مقابله با ایران اسلامی، کاملیا هریس، معاون بایدن، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و...
حتی لویس آستین وزیر دفاع آمریکا نیز نظرات مشابهی را بر زبان می‌آورند و مسیر مشترکی را طی می‌کنند، در این سوی اما، در چند مورد برخی از دیدگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و نتیجه آن که حرکت برای مقابله با توطئه حریف را با اخلال روبه‌رو می‌کند.

۸- به عنوان مثال، برای مدتی نه‌چندان کوتاه، هر یک از شهروندان می‌توانست فقط با ارائه کارت ملی (که همه دارند) مبلغ ۵ هزار یورو دریافت کند! چرا؟ برای کدام منظور؟! مشخص نبود. دلالان همه روزه تعدادی را از روستاها و بخش‌های اطراف تهران با اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند، ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به آنها می‌دادند و ارز خریداری شده را تصاحب می‌کردند!

این اقدام دولت محترم از کدام نیاز ضروری برخاسته بود؟! کسی توضیحی نمی‌داد! چند روز قبل اجرای این حرکت متوقف شد و قرار شد اگر کسی برای مسافرت ضروری به ارز نیاز دارد، هنگام خروج از کشور و بعد از عبور از آخرین دروازه (گیت‌ خروجی)، ارز مورد نیازش را دریافت کند. خبر امیدوارکننده‌ای بود ولی دیروز اعلام شد که تحویل ارز با کارت ملی (بخوانید بدون دلیل و بی‌آن که نیازی باشد) از سر گرفته شده است! چرا؟؟؟

۹- همین‌جا باید گفت که از دولت قبل با توجه مسیر فاجعه‌باری که در بسیاری از حوزه‌های اجرایی -از جمله اقتصاد- در پیش گرفته و مشکلات فاجعه‌باری را به ملت تحمیل کرده بود انتظار نمی‌رفت که در این زمینه اقدام بایسته‌ای داشته باشد.

از دولتی که برباد دادن ده‌ها میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا و ریختن بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور به پای برجام برای لغو تحریم‌ها که نتیجه‌ای جز افزایش تحریم‌ها درپی نداشت و برجای گذاردن ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سر رسید اوراق قرضه و تعطیلی هزاران کارخانه و مرکز تولید و... را در کارنامه خود برجای نهاده و به ملت تحمیل کرده است انتظار سامان دادن به بازار ارز نمی‌رفت ولی از مسئولان اقتصادی دولت مردمی رئیسی که در فاصله کوتاه یک‌سال و چندماهه اخیر دستاوردهای فراوانی داشته است و نیز برای احترام به شأن برجسته و مثال‌زدنی مردم، انتظار می‌رود در این زمینه نیز منافذ موجود را کشف کرده و با جدیت به رفع آن بپردازند.

همه شواهد حکایت از آن دارند که اختلال در بازار ارز طبیعی نیست بلکه توطئه‌ای حساب شده و تدارک دیده از سوی دشمنان است و برای مقابله با این توطئه، دستگاه‌ها و مراکز اطلاعاتی و امنیتی بیشترین وظیفه را بر عهده‌ دارند. مسامحه را کنار بگذارید و در برخورد با مافیای ارز کمترین ترحمی نداشته باشید. پای زندگانی و آرامش مردم در میان است.

همین‌جا و به عنوان ختم کلام گفتنی است که چرا باید هزینه زندگی لاکچری کلان سرمایه‌داران و عوامل نشان‌دار دشمن از کیسه مردم داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    40 12
    ای کاش نظام ارزی کشور هم توسط سپاه مدیریت می شد.
    • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      مگر ارز با توانمندی سپاه و از طریق دور زدن موانع وارد کشور نمیشه؟ خوب باید بزارید سیستم ارزی را هم خود مجموعه ای که تحریمها رو دور میزنه مدیریت کنه تا بازار ارز و به تبع آن کل افتصاد ایران به این وضع نیفتد ...
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 4
      مگه الان توسط کی مدیریت میشه؟
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    15 7
    جهادی کار کردن با مدیریت صحیح و خردمندانه و دستگیری دلالان ارز راه پیروزی در این جنگ است. ان شالله
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 11
    اگر کسب و‌کار اینستا رو تعطیل کنیم شاید تعدادی مسبت به انقلاب متنفر شوند.
  • ناشناس IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    21 8
    سفسطه مسئولین اقتصادی برای فریب مردم است، جز بی عرضگی چیز دیگری نیست
  • هموطن GB ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    14 5
    جناب شریعمتداری ، ذینفع قربان قلمت، ذینفع را فراموش کردی. یک عده دارند سود می‌برند و غارت میکنند و شما ها هم دلتون به این خوش است که ملت شهید پرور پای کار است .‌‌ چرا کفن نمیپوشید و ذینفعان را بی آبرو و رسوا و مجازات نمیکنید. وقتی کشور اینقدر بی قانون شده که بقول شما یک عده انسان نما اسباب گرانی معیشت یک ملت میشوند، چرا شما بی قانونی نکنید و وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه را بعهده نگیرید. اسم بیاورید، رسوا کنید،یقه بگیرید وگرنه فردا همه مسئولیم در پیشگاه خدا.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    19 5
    قوه قضائیه و دولت و مجلس چرا ملاحظات مسخره را کنار نمی گذارند ؟؟؟ آیا از معیشت مردم مهمتر است؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    23 1
    راستی چرا باید به هر کارت ملی 5000 دلار بدید؟ تورا خدا نفوذی را بگیرید و اعدام کنید اعتماد را به مردم باز گردانید بی تعارف در مسئله اقتصاد اعتماد مردم و دولت کم شده خودمان را گول نزنیم.
  • کاظم IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    7 8
    استاد شریعت مداری مگه طبق فتوای امام قیمت دلار دست دولت نیست؟ آقا چرا لفاظی می کنید؟ چرا با اسم رمز فتنه اقتصادی دارید نقش دولت در گران کردن دلار رو لاپوشونی می کنید؟ دولت کسری بودجه داره و مجبوره دلار رو گرون کنه؟ مافیایی وجود نداره چون اطلاعات در دم جمعش می کنه. این تحلیل های بی سر و ته واقعا بس نیست ؟
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 2
    زیر پشت، تو حیاط خلوت
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    9 6
    دست های جورج سوروس از پشت پرده میبینم بشکند دستش
  • وطنم ایران IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    9 1
    بابا افسار این دلار لعنتی رو بکشید دیگه. خدایی هرکس که قدرتی داره (به ویژه جناب رئیس جمهور) و بی خیال نشسته به رای ملت خیانت کرده. اعتماد مردم رو خدشه دار کرده
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 1
    مشکل اصلی از تک نرخی نبودن قیمت ارز است....
  • حمید US ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    10 3
    شاید وضعیت نرخ ارز به مدیریت اقتصاد مربوط باشه. شاید. چطور در دوره روحانی افزایش نرخ ارز به بی‌کفایتی مربوط بود ؟
  • سیدمرتضی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 0
    من در امور اقتصادی هیچی نمیدونم اما در کشور یک وزارت خزانه داری لازمه که بانک مرکزی بازرسی و... برن تحت همون وزارت خونه یک جور وزارت دفاع اقتصادی میشه که کل پول های کشور بدونه کجا رفتن چقدر پول موجوده تمام وزارتخونه ها و شرکت هاس دولتی نیمه دولتی هم موظفن پولاشون رو در همون خزانه ذخیره کنن و تمام شرکت های خصوص موظفن اطلاعات اقتصادی کاملشون رو به این وزارت خونه بدن با ارزهایی که دارن همه اینا در کشور هست اما در وزارتخونه های مختلف یک جا جمع بشه و یک قدرت مناسب امنیت اقتصادی داشته باشه
  • علی CH ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    11 3
    سلام آقای شریعتمداری، شما هم دلیل را گفتید و هم معلول..مادام که دولت و مجلس و قوه قضائیه با قاطعیت وارد گود نشوند و بسیاری از ملاحظات بی‌اساس را کنار نگذارند، عملیاتی نخواهد شد..
  • Chang CH ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    5 2
    خوب کمتر دزدی بفرمایند مطمئن باشید ارز خودش پایین می اید …
  • US ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    10 5
    شکی در دخالت دیگران در اقتصاد ما نیست، اما اشتباه این تحلیل اینه که درک نمیکنه، اقتصاد پیچیده تر از صنایع نظامی،... این تکه کلام ما موشک ساختیم پس چرا اقتصادمان اینه جهالته، بنابر هر دلیلی ما امکان رقابت، دسترسی آزاد به بازار های جهانی،... از خودمون گرفتیم یا گرفتند، برای جبرانش دولت های ما مجبورا در حد قیمت و توزیع سیب زمینی هم در اقتصاد دخالت کنند،‌ سیب زمینی درست میشه، هویج خراب میشه،‌ اون درست میشه نوبته دمپاییه، اقتصاد فقط وقتی کار میکنه، که شرایط رقابت با دنیا فراهم بشه و بزاریم مردم خودشون کار بکنن،‌ با سیاست خارجی چند دهه اخیر ما امکان چنین چیزی نیست و دولت مجبوره جزئیات زندگی مردم رو هم اداره کنه، حتی بهترین کمپانی های دنیا هم توان این کارو ندارن، احمقانه هست که فکر کنیم با ایجاد چنتا ستاد دیگه و بگیر ببند ،‌اتفاق خاصی میفته
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      6 2
      شما برای حل مشکل اقتصادی راه حل سیاسی با دیدگاه خاص ارائه میدی. راه حل هرج‌ومرج اقتصادی، نظم و انتظام و نظارت اقتصادیه.
    • US ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      بنظر من هرج و مرج دلیل اصلیش حظور بیش از حد دولت ها تو اقتصاد ماست، که اونم برای شرایط خاصی که کشور ما داره ، وقتی ماموریت یک دولت پایین آوردن مصنوعی قیمت ارز یا کالاها میشه، بصورت ناخودآگاه فساد و هرج و مرج بوجود میاد، من با حضور نظارتی موافقم اما تمام توان دولت های ما صرف اداره کوچیک ترین مسائل زندگی مردم شده و توانی باقی نمونده بنظرم برای نظارت.
  • علی IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    6 0
    هر وقت دیدید پسر فلانی داماد اونیکی دختر اینوری نوه حاج اقا اعدام شدن همه چیز سه سوت درست میشه
  • CA ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    8 6
    تا اصلاحطلبها محاکمه نشن به راهشون که براندازیست ادامه خواهند داد. نه منافقین،نه داعش نه سلطنت طلب هیچ غلطی نمیتوانند بکنند فقط از داخل و آن اصلاحطلبها میتونن ریشه نظام رو بزنن. دیگه علنا در این اغتشاشات جرأت کردن و بزبان آوردن هدفشون براندازیست.در بین آنها بدتر از علیرضا اکبری، بسیار بدتراز او وجود داره
    • :) IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      موافقم. همون کشور کانادا که سوسیالیستی اداره میشد، با دلارهای رانتی افسادطلبان دارن کاپیتالیستی میکنن :) مگه نه
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    8 3
    برای دولت قبل ناکارآمدی بود و بی لیاقتی و جاسوس بودن نوبت خودشان رسید شد اتاق جنگ و مشیّت الهی و امتحان
  • US ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    9 0
    دولت و بانك مركزى عامدانه و يا از روى نا آگاهى وضع ارز را باين صورت شرم آور در آورده است. اصلا مردم عادى چه نيازى به دلار بايد داشته باشد؟ مگر آنكه بخواهد بمسافرت خارج از كشور مسافرت بكند.در اين صورت بعد از گذر از گيت آخر در فردگاه با در داشتن برگ خروجى از شعبه بانك ملى كه در همان بعد از گذر از گيت موجود است حد أكثر مبلغ ده هزار دلار و پنج هزار دلار بتعداد همراهانش از همان شعبه بمبلغى كه بانك مركزى تعيين نموده است در يافت بكند. دولت بايد خيلى جدى دكانها ى شيادى صرافى ها را جمع بكند. و اگر شخصى دلار از گذشته در اختيار دارد بانك مركزى با كسر ده درصد از ميزانى كه خود بمشتري در فرودگاه ميفروشد از فروشنده دلار بخرد .اطمينان داشته باشيد اكر صرافى ها را جمع كنيد و اين پيشنهاد را عمله بكنيد وضع نا بسامانى ارز سامان پيدا ميكند .ايران تنها كشورى است در دنيا كه دكانهاى شيادى صرافى وجود دارد . خريد وفروع ارز حتما بايد در دست بانك مركزى باشد و السلام.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      5 0
      کسی که به ترکیه و دوبی یا اروپا سفر می‌کند یا به چین یا سفرهای تفریحی چه نیازی به ارز دلاری دارد؟ ارز همان کشور مقصد میبایست پرداخت میشد، تا چنین وضعی پیش نیاید.
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    6 1
    این همه راجع به بحران ارز حرف برنی بعد یک جمله راجع به سیستم بی در و پیکر بانکی که باعث خلق نقدینگی بدکیفیت ۵۰۰۰ میلیاردی در روز میشه حرف نزنی واقعا هنر میخواد.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    7 0
    باید بدون ترحم و محکم با این زالو ها برخورد شود .
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 4
      پس آمریکا که قدر اول اقتصاد دنیا خست باید سالی یک ملیون نفر از بازاریهاش رو اعدام کنه که افتصاد رو اینجوری پیش برده
  • محسن IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 0
    خدا پدرت رو بیامرزه ، بابا اصلاً مگه نمیگیم دشمن از گزینه نظامی کاملاً ناامید شده و سالهاست فقط تمرکزش روی مسائل اقتصادیه ؟ مگه منِ عوام الناس چقد قدر امنیت و بازدارندگی دفاعی رو می دونم ؟ با این تفاسیر نمیشه تمرکز دلسوزان نظام ، اقتصاد و معیشت باشه ؟ نمیشه ما که سالهای ساله از زیر سلطه ی ابرقدرتها خارج شدیم از زیر سلطه ی دلار هم دربیایم ؟ نمیشه مسول اقتصادی که بعد دو سال که از دولت میگذره توجیح باشه ؟ نمیشه مسول بدرد نخور با یه عذر خواهی و خداحافظی همه رو خوشحال کنه ؟ بزرگواران نذر کردن تا آخرین نفس خدمت کنن ؟؟؟
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 0
    اصلا کسانی که درداخل کشور زندگی میکنند چه نیاز به دلار ارز دارند. اگر میخواهند سود کنند وارزش پول خودرا بالا ببرند درجای مشروع سرمایه گذاری کنند. مجلس. باید قانونی تصویب کنددر بک مقطع زمانی داشتن ارز دلار را مانند مواد مخدر جرم تلقی شود واما کسانی که میخواهند مسافرت کنند نیاز به ارز دارند توسط ناظران وبازرسان وسربازان گمنام بصورت دقیق پنهانی وچند لایه ای نظارت کنند وبعد به انها ارز داده شود ومضافا باید کنترل گردد کسانی با حقه بازی تحت عنوان مسافر بعلت دریافت ارز مدام درحال ورود وخروج از کشور نباشند
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 0
    من در شرکتی در اصفهان کار میکردم که کارفرما با زدو بند و رشوه و انواع جعل سند و ... امتیاز معدن در تبریز را از یک مجموعه شرکت دولتی بنام ... گرفته بود و با تمام توان تولیدات معدنی را صادر میکرد و دلار انرا از ترکیه بصورت نقد دریافت میکرد و با خیال راحت در بازار ازاد میفروخت و با این عنوان که من تولید کننده هستم و اشتغال ایجاد کردم شبانه روز منابع این مملکت را به غارت میبرد چرا شرکتهای دولتی را به ثمن بخس به این افراد واگذار کردید ؟؟
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 1
    «‌پشت پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد». ایشون برای پاسخ به یک سوال اقتصادی ظاهراً آمادگی نداشت ؟!! حالا شما چطور حرف ایشون رو درست تصور کردید ؟! یاد عوامل گرونی پست پرده آقای رییسی افتادم بعدش چی گفتن؟! کسی منکر سودجویی و خیانت یک عده نیست، اما عوامل اصلی پشت پرده نیست جلوی پردست، تحریم و فشار بیشتر امریکا، ساختار غلط و دولتی و نهادی و ... ایران، آدرس غلط ندید و دلتون رو بهش خوش نکنید...
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 0
    دولت به آسانی میتواند قیمت ارز ودلار را کنترل کند باید قاطعانه وبا شجاعت وبدون اغماض با مسببان برخوردکند ۱-دولت اول باید دندان طمع خودرا بکشد از خود بدنه دولت شروع کند ۲-وکسانی که یک شبه با خرید وفروش دلار وارز ره صد ساله رامیروند این اشخاص چه نفوذی وچه آقازاده وچه مافیا وچه دلال هرنامی داشته باشند به غیراز پول هیچی برایشان مهم نیست باید باشدت تمام جلو انها گرفته شود ۳-افراد عادی نباید دلار وارز خرید وفروش کنند خرید وفروش ارز باید جرم تلقی شود ومسافرانی که ارز اضافی داشته باشند بخواهند بفروشند باید به صرافی دولت بفروشند۴جلو مسافران کاذب به خاطر دریافت ارز الکی درحال ورود وخروج از کشور هستند جلوگیر شود
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      تخیلات ماورایی
  • بهاره IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 0
    بانک مرکزی و دولت که در جبهه دشمن می جنگند
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    6 7
    دنیا ازتون خوشش نمیاد ، تولیداتت رو مفتی بدی هم‌نمیخرن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 3
      خوشبختانه دنیا مثل تو نیست!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      تا با بازار ثروتمند دنیا ینی اروپا و امریکا در تماس نباشید ، هیچی کف دست تولید کننده ما رو نمیگیره . چین شما رو انداخته کنار تا دکون خودش در غرب تخته نشه
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 1
      ممیز شما نظر زیر رو غیر قابل انتشار تشخیص داده! «یعنی بعد اینهمه مثالها و شواهد زنده هنوز دستتون نیومده که غرب زورگوی زورگیر چجوری با کشورای دیگه تا میکنه؟ شما خیال می کنید دوروبرش پلکیدن و تحکم خریدن، پولدار و بی‌نیازتون میکنه؟ خیر برده بی‌اختیارتون میکنه» خدا میدونه فازت چیه ممیز خان... بهتر بگم چه ریگی به کفش داری
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 2
    اصلا کسانی که درداخل کشور زندگی میکند چه نیاز به دلار ارز دارند
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    6 3
    چطوریه که این جهش قیمتهای ارزی زمان دولت قبل یحساب ناکارامدی دولتمردان وقت بود اما حالا هر افتضاحی بار میاد دولتمردای اصولگرا بی تقصیر شدن و همش شده کار دشمن ؟؟
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 0
      چطوریه که هشت سال دولت قبل هر افتضاح و فاجعه ای بار میومد مربوط به آواربرداری از خرابکاریهای دولت قبلش بود، اما حالا همش شده دلیل ناکارآمدی این دولت؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    5 0
    فساد اقتصادی
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    6 0
    مرگ ، کمترین آرزوی ملت است برای خائنین به این مملکت و ملت
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 2
    اختیارات دولتها زیاده و هر کدام ریل خودشون رو دارن متاسفانه، باید این اختیارات کم بشه تا مسیر پیشرفت اینقدر منحرف یا فراز و نشیب نداشته باشه ، کاری که بعض کشورها هم کردن جدا کردن سیستم اداری از سیستم سیاسی دقت در قانون تعارض منافع حذف مصونیت قضایی قانونی یا ظاهری بعض مسئولین کوچک کردن عملی دولت تغییر اقتصاد کشور از اقتصاد دولتی و نهادی به اقتصاد شخصی مردمی کاهش وابستگی به دلار نفتی توجه به پیشرفت تکنولوژی کشور
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 0
      اما در دولت قبل همگی دم گرفته بودید اختیارات دولت کمه و باید زیاد شه !!!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 0
    آقای خاندوزی چرا اجازه میده با کارت ملی ارز بگیرن
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    7 0
    ارز برای دانشجوی بورسیه و مسافر و واردات لازمه نه اینکه هرکسی با کارت ملی بره ارز بگبره ۴۱ تومن و تو بازار بفروشه ۵۵ تومن.این کار دولت پول پاشی و ارز پاشی هستش.مثل دولت قبل عمل کردنه.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    6 3
    هیچ نقدی بر این مدیریت اقتصادی تیم رئیسی نداره
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 0
    وزیر صمت هم اجازه میده ایران خودرو و سایپا بدون قرعه کشی در بورس به قیمت بازار آزاد خودرو فروخته بشه.مشکوک نمیزنه؟۱۲
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    7 2
    این تحلیل نشون میده یا دولتها خودشون بی عرضه هستند مثل روحانی یا مافیا کشور قدرتش بیشتره مثل الان در هر صورت نشان از بی کفایتی دولتها دارد و برای مردم هم فرقی نمیکنه کی دولت باشه مهم اینه هر دوره دلار گرانتر و تورم کمر شکن تر شده دولت بعدی هم میاد یک چیز دیگه میگه در آخر دولت خودش گران میکنه چون خرجش زیاده بهره وری نداره کسری بودجه دارد
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 1
    قرار بود برای واردات خودرو از کشور ارز خارج نشه و به ازای صادرات واردات خودرو انجام بدن.اینکار رو نکردن.پس اقلا وارد کننده خودرو ارز آزاد بگیره و نه ارز ۴۱ تومنی و یا نیمایی.پول پاشی بسه دیگه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 0
    ارز و طلا و خودرو شدن کالای سرمایه ای.چرا شخصی میتونه صد خودرو داشته باشه؟هر شخص باید فقط بتونه یه خودرو به اسمش باشه و نه بیشتر.اون موقع خودروسازها قیمت رو بالا نمیبردن.
  • علی افصحی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 3
    امام خامنه‌ای در توصیه به انقلابیون فتنه شکن فرمود« نباید مغرور شدو کار را تمام شده فرض کرد باید در میدان ماند»جنگ ارزی و اقتصادی ادامه فتنه ترکیبی شکست خورده در میادین دیگر است.اول این باید سر خط فکری ما باشد. شکست فتنه هزینه هایی داشته که این هزینه به فرماندهان آن یعنی غرب وحشی و شیطان بزرگ متوجه نبوده است بنابراین دست آن ها در ایجاد اختلال در بازاری که به فراخوان های رنگارنگ آن ها به اعتصاب بی اعتنا بوده در مرحله آغازین جنگ ارزی بازتر از دولت و ملتی است که چند صباحی نیست که بر فیزیک فتنه فائق آمده اما جبران آسیب های آن زمان برخواهد بود.این که سیاست های پی در پی و گاها متعارض دیده می شود نه از بابت ناتوانی نظام در سیاست گداری ارزی است بلکه برگشت به جنبه یک طرفگی ارز و مسائل پیرامون آن داشته که دولت انقلابی برای مهار آن نیاز به فرصت فراخی دارد.در یک نبرد همه جانبه اقتصادی و مالی آسیب و ناهمگنی و اختلال امری اجتناب ناپدیر است در این میان تقلای فتنه گران شکست خورده در میدان ، در بازسازی خود از سمت فتنه اقتصادی نباید نادیده گرفت. این مرحله از فتنه شبیه نبرد احد است دشمن فتنه گر به شدت آسیب دیده و از عرصه اصلی و میدانی فتنه در هم شکسته رو به اختلال ارزی و اقتصادی آورده بلک فتنه را بازآفرینی کند چنان که رسانه های آشوب همه خبرنگار جاسوسانش را در این مسیر هدایت کرده و همه از یک چیز سخن می گویند که بیش ازآن که ارزش خبری داشته باشد پژواک آرزوی ناکام مانده در میدان است بنابراین جنگ اقتصادی در ظاهر شکل اقتصادی داشته اما در حقیقت همان جنگ براندازی است. اینک زمان نه تردید از این که مرکز جنگ اقتصادی ما کجاست و فرماندهی آن با چه کسی است ، بلکه دقیفا زمان اعتماد به افسران ولایی حاصر در میدان اقتصادی است در این میدان حساس نقشه مبتنی بر چکش و درفش جواب نمی دهد نقشه باید ترکیبی باشد و در برگیرنده و الا ساده لوحی است که با مهار «جمشید بسم الله»ها بشود بازار را کنترل کرد. در آغاز جنگ تا مسلط شدن بر آن زمانی گرفته می شود و این همان خیس شدن در هرنوع شنایی است نمی توان هم شنا کرد و هم انتطار داشت که خیس نشد.وقتی مشخص است که این یک جنگ ترکیبی و با فرماندهی شیطان بزرگ آمریکاست، سزاوار آن است که به دولت مجال بدهیم تا به صورت فنی و چند جانبه با آن دست و پنجه نرم کند.جنگ ارزی پیچیده است.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    8 1
    هیچچچی راجع به اون برنامه 7000 صفحه ای رییسی نگفتی که
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    آیا شنونده ای عاقل وجود دارد؟
  • sudn IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 3
    میگن کشور امام زمانه پس باکی نیست! آقا کشور امام زمان بدون برنامه و نظارت حرف مفته مملکت برنامه ریزی میخواد این اسب چموش اقتصاد را ول کردین خودش داره میره؟!! پس دولت چیکاره است اگه دارین کسر بودجه هاتون جبران میکنین پس اینقده شعار بیخود ندین ومردم عصبانی نکنین از جیب مردم آخه؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    خروجی مجلس ودولت گرانی ارز است اگر دولت ومجلس نداشتیم بهتر بود
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    آقای شریعتمداری شما که میفرمایید وزیر اقتصاد شخص دلسوزی است پس چرا دوباره اجازه داه هر کس با کارت ملی ارز بگیره؟ارز فقط برای کارهای بخصوصه.این پول پاشی و ارز پاشنه و به دنبال اون گرونی
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    دنیامالی، نماینده مجلس: کسی که خودروی ۱۰۰ میلیونی خریده و امروز ۴ میلیارد تومان شده، چه گناهی کرده؟ / برای هر چیزی که نمی‌شود مالیات گرفت / مالیات برای زمانی است که شما رونق اقتصادی داشته باشید در جواب این نماینده باید گفت شما از کسانی مالیات بگیرین که میدونین ماشین نو از بورس کالا با قیمت یک یا چند میلیاردی میگیره.ثانیا شما که نمیتونین افسار لجام گسیخته تورم رو بگیرین پس به چه دردی میخورین؟اگه شما ندونین و نتونین دیگران از کجا بدونن و بتونن که تورم رو کنترل کنن.فرافکنی نکنید
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 0
    ایکاش جناب رئیسی یک معاون اول متخصص و متعهد «اقتصادی» انتخاب می کردند. عملکرد وزرای اقتصادی هم رها کردن بازار بوده، کاش وزرای اقتصادی متعهدتر و متخصص تری انتخاب می شدند. الان ظاهرا فقط آقای میرکاظمی هست که سعی داره از راههایی که به ناکجا ختم میشه دوری کنه
  • علی اقا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    زیر پتو . به راستی چرا جنگ اقتصادی رو به عهده سپاه نمیگذارید؟ سپاه ایران رو از نظر قدرت دفاعی به جایی رسونده که وقتی عین الاسد رو میزنه آمریکا نمیتونه جواب بده،خوب جنگ اقتصادی رو هم بسپارید به سپاه. روزپاسدار هم به این عزیزان مبارک
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    این اتاق زیاد دور نیست، کافی است سری به دولت بزنید. دولت به عنوان بزرگترین ارز در کشور به دنبال کم کردن نقدینگی است و با گران فروختن منابه ارزی و طلا این اژدهای هفت سر را می خواهد بر طرف کنه تا الان هم بدهی هاش رو از همین طریق تسویه کرده، تو خود حجابِ خودی حافظ از میان برخیز
  • رضا تقی پور IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    در مورد امروز حرف بزنید استاد ! دولت قبل رو دلالان بازار ارز فراموش کرده اند و دارند براساس سیاست های دولت سیزدهم بازی سر ملت در می آورند ! آقا یک نفر میخواد بره یک صد دلاری بخره شبها ماچش گنه ! دولت دلاری چند میخواهد باهاش حساب کنه ؟ ۵۲۰۰۰ تومن ! بنظرت با دلار ۵۲ تومنی تیبا چند در میاد پای من بیچاره؟!؟
  • ایران قوی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    نکته جالبی بیان شد اما راهکاری داده نشد .وقتی بقول این بنده خدا اتوبوس اتوبوس مردم جمع میکنند و میارن دلار بخرن معلومه بازار و به میلشون بالا پایین کنند.باید کاری کرد که جلو این دلال بازی ها رو گرفت و الا سو استفاده از قانون و دور زدنش برای این گرگ ها هزار راه....
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 4
    تا با بازار ثروتمند دنیا ینی اروپا و امریکا در تماس نباشید ، هیچی کف دست تولید کننده ما رو نمیگیره . چین شما رو انداخته کنار تا دکون خودش در غرب تخته نشه
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اول از بانکها شروع کنید ! قدرت نمایی بانکها را متوقف کنید ,...
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارجاع این ردیف براساس ماده ۱۵۳ به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور برای بررسی بیشتر گفت: به نظر من با حذف عبارت "واحد‌های مسکونی" در این بند، ابهاماتی به وجود می‌آید. در شرایط کنونی ویلا‌های غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و تخریب نمی‌شوند و از ویلا‌های مجازی که ساخته می‌شوند نیز مالیات می‌گیریم و به صورتی دیگر آن‌ها را مجازات و تنبیه می‌کنیم آقای قالیباف از اینکه ویلای غیر مجاز تخریب نمیشه و مالیات نمیده مجلس مقصره یا وزیر دارایی؟یا هردو؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    دولت مردمی . دلار ۶۰ تومن
  • پرشیا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 1
    ارز چینی بپاشین، اصلاح‌طلبا حال کنن هر ماه برم ترکیه، هربار دلار میدین؟ مگه واحد ارزی ترکیه دلار بید؟!
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    __ بسمه تعالی __ مشکلات حل می شود با صبر و حلم __ گر بکار بندیم وحی و عقل و علم _عقل را وحی می کند افزون بسی __نآید این کار جز زمؤمن از کسی __پس رویم قرآن را گیریم بیاد __عمر را بیهوده نسپاریم بباد __ تا بدستان آوریم تقوی و زاد__ در دو عالم می شویم آنگاه شاد __ با عرض ادب و ارادت، محمد مهدی اسلامی
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 1
    دلار 60 هزار تومان! یه کم از معیشت مردم خجالت بکشید و حرف مفت تحویل ندید... البته اتفاقات اخیر یک خوبی هم داشت هم رئیسی و هم مابقی کاندیداهای انتخابات 1400 (از رضایی و مخبر تا زاکانی و قاضی زاده و همتی) با هم سوختند
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اقا دلسوزان بیایند حقوقشون رو قطع کنند نماینده ها و صدا سیما و مطبوعات کمک کنند شما هم که طرفداری میکنی حقوق نگیر ۶ ماه یکسال عیدی پااش مدیران قطع کنید حتما خوشحال میشوند آقا زاده هم کمتر میشه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس