تأکید ایران و چین بر تقویت امور دفاعی و مقابله با تروریسم

همکاری در امور دفاعی و مقابله با همه ابعاد تروریسم و مخالفت با استانداردهای دوگانه در مواجهه با این پدیده مذموم از محورهای اصلی توافق تهران و پکن در حوزه امنیتی و دفاعی در جریان سفر رئیسی به چین بود.

به گزارش مشرق، جمهوری خلق چین به‌عنوان یکی از قدرت‌های نظامی جهان و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بازیگران مطرح در غرب آسیا در حوزه دفاعی و مقابله با تروریسم، یکی از فصول بیانیه مشترک همکاری‌های خود را بر همکاری‌های دفاعی و امنیتی استوار کرده‌اند.

بر اساس بیانیه مشترکی که در پایان سفر سه روزه «سید ابراهیم رئیسی» به پکن منتشر شد، دو کشور اعلام داشتند که قصد دارند در سال‌های آینده همکاری‌های خود در امور دفاعی و امنیتی را توسعه بخشند.

طبق مفاد این بیانیه در بخش امور امنیتی و دفاعی، دو طرف همه اشکال تروریسم و حملات تروریستی علیه غیر نظامیان را محکوم کردند؛ آنها همچنین مخالفت خود را با اعمال استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم و ارتباط دادن تروریسم به هر مذهب و گروه قومی خاص ابراز داشتند.

دو طرف، بر توسعه و تشویق اندیشه‌های اعتدال‌گرایانه با هدف کاهش ریشه‌ای فضای حیاتی تروریسم تأکید و از ابتکارات همدیگر برای حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای استقبال کردند.

همچنین دو طرف در بیانیه مشترک خود، ضمن در نظر گرفتن مساعدت‌ها و فداکاری‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم، موافقت کردند که همکاری در زمینه مقابله با تروریسم را برای ارتقای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی افزایش دهند و ضمن تمایل به مشورت‌ در زمینه مقابله با تروریسم، در خصوص راه‌اندازی سازوکار مشورت سیاسی دوجانبه در موضوعات مقابله با تروریسم گفت‌وگو ‌کنند.

دو طرف در همین راستا توافق کردند که ارتباطات راهبردی بین بخش‌های دفاعی را تقویت کرده و تبادلات و همکاری نیروهای نظامی در همه سطوح و در حوزه‌های مختلف را دنبال نموده و برگزاری تمرین‌های مشترک نظامی، آموزش و همچنین آموزش پرسنل را گسترش دهند.

دو طرف همچنین توافق کردند که چهارمین نشست کارگروه مشترک امور امنیت عمومی و داخلی دو کشور را در سال ۲۰۲۳ در پکن برگزار کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الهام IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    اسلام پیروز بوده وپیروز خواهد ماند ..
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      ان شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس