کد خبر 1465878
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
رمزگشایی از جابه‌جایی مقر ایران‌اینترنشنال

شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال پایان مفتضحانه فعالیت‌های خود در لندن را به بهانه مسائل امنیتی خبرنگاران و تهدیدهای ناشی از ایران نسبت داده است اما...

به گزارش مشرق، این شبکه سعودی روز شنبه با انتشار خبری در تارنمای خود ادعا کرد که «برای حفظ امنیت روزنامه‌نگاران و همکاران خود، پخش برنامه‌های این شبکه را از شامگاه جمعه از لندن متوقف و همه بولتن‌های خبری ۲۴ ساعته خود را به واشنگتن‌ منتقل کرد.»

«ایران‌اینترنشنال» مدعی شد: «این تصمیم در پی دریافت هشدارهایی صورت گرفت که پلیس متروپولیتن لندن، درباره وجود تهدیدهای جدی و فوری نسبت به امنیت روزنامه‌نگاران ایرانی شاغل در این رسانه، به مدیران ایران‌اینترنشنال منتقل کرده است.»

این شبکه، آخرین مورد از تهدیدها علیه «ایران‌اینترنشنال» را به یک تبعه اتریشی به نام «محمد حسین دوتایف» نسبت داده که «روز شنبه ۲۲ بهمن از سوی پلیس ضد تروریسم بریتانیا بازداشت شده است» سپس بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شده است که «مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون بارها ایران‌اینترنشنال و کارکنان آن را تهدید کرده‌اند» و این مساله در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

این شبکه که به تعبیر باراک راوید خبرنگار سرشناس اسرائیلی برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌شود آبان ماه گذشته ادعا کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدیدهایی جدی علیه روزنامه‌نگاران این شبکه به راه‌انداخته است.

شرکت «ولانت مدیا» که «ایران اینترنشنال» را مدیریت می‌کند با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: این تهدیدهای مرگبار علیه شهروندان بریتانیایی در خاک بریتانیا، چند هفته پس از هشدارهای سپاه و دولت ایران راجع به اقدامات یک رسانه آزاد و بی‌سانسور فارسی‌زبان است که در لندن فعالیت می‌کند.

هم زمان بحث به پارلمان انگلیس کشیده شد تا دست‌اندرکاران این ادعا، از طریق باب بلکمن رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و اسرائیل، تقاضای تشدید تحریم‌ها علیه سپاه و شناسایی آن را به عنوان نهاد به اصطلاح تروریستی مطرح کنند. بلکمن در جلسه با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه انگلیس پرسید که سپاه «چه اقدامات بیشتری را باید صورت دهد تا ما آن‌را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهیم.»

دومینوی فشارها با گزارش هفته‌نامه ساندی تایمز که ادعا کرد که صدها نفر از روزنامه‌نگاران و کنشگران سیاسی در بریتانیا در چند ماه اخیر نامه‌هایی از پلیس ضدتروریسم بریتانیا دریافت کرده‌اند که به آنان هشدار می‌دهد به دلیل مواضعشان در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، ممکن است هدف حمله قرار بگیرند؛ ادامه یافت.

اما این تحرکات زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم موساد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ادعای ساختگی تهدید خبرنگاران ایرانی توسط سپاه را سرهم کرده و در اختیار انگلیس قرار داده است. تارنمای «تایمز اواسرائیل» در گزارشی ادعایی نوشت: اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار مقام های انگلیسی قرار داد و آنها را قادر ساخت تا نقشه ایران برای حمله به روزنامه نگاران مستقر در انگلیس را خنثی کنند.

بعد از آن رئیس سرویس جاسوسی داخلی انگلیس، ادعا کرد که نهادهای امنیتی این کشور تهدیدهای متعددی را از سوی ایران در زمینه قتل و ربایش شهروندان بریتانیایی خنثی کرده‌اند. کن مک‌کالوم آبان‌ماه گذشته برپایه اطلاعات ساختگی رژیم صهیونیستی مدعی شد که نهادهای امنیتی بریتانیا در سال ۲۰۲۲ دست‌کم ده مورد «تهدید بالقوه از سوی ایران برای ربودن و یا حتی قتل شهروندان بریتانیایی و یا افراد ساکن بریتانیا که دشمنان حکومت ایران تلقی می‌شوند» را کشف و خنثی کرده‌اند.

جالب اینجاست که ایران اینترنشنال هم در خبر توقف فعالیت‌های‌ خود در لندن، اشاره کرده است:« کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل نیز پیشتر اعلام کرده بود موساد، سازمان امنیت داخلی بریتانیا، ام‌آی۵ را درباره تهدید جانی علیه شهروندان ایرانی در بریتانیا به ویژه روزنامه‌نگاران شاغل در ایران‌اینترنشنال آگاه کرد.»

به هر روی این پروژه سعودی - صهیونیستی اکنون به پایان فعالیتش در لندن رسیده و قرار است از این پس زیر سایه واشنگتن به دروغ‌پراکنی‌ها و سیاه‌نمایی‌های خود علیه ایران ادامه دهد. اما برخلاف سناریوی مطرح شده، پایه‌های فعالیت ایران اینترنشنال از سال ۱۳۹۷ در پی شکایت ایران از این شبکه به آفکام و سپس انتشار سلسله مقالات گاردین درباره وابستگی این شبکه به منابع مالی عربستان سست شده بود.

طبق گزارش گاردین عربستان سعودی فقط در یک مرحله ۲۵۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی شبکه ایران اینترنشنال که هیچ‌گونه درآمدی از طریق تبلیغات ندارد، پرداخت کرده است. شنیده‌ها حاکی است که جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در افشای اطلاعات روزنامه گاردین درباره کمک مالی رژیم عربستان به ایران اینترنشنال دست داشته که بعدا توسط عناصر این رژیم به شکل فجیعی به قتل رسید.

همان زمان گاردین قرار بود میزگردی را درباره پشت پرده قتل «جمال خاشقچی» و منبع مالی ایران اینترنشنال ترتیب دهد که به طور ناگهانی و بدون ارائه توضیح تعلیق شد. این درحالیست که گاردین قبلش اعلام کرده بود به دلیل تعداد بالای تقاضاها برای شرکت در این نشست، ظرفیت تکمیل شده و متقاضیان جدید خرید بلیت بایستی در لیست انتظار قرار گیرند.

اما ترکش اول به ایران‌اینترنشنال مهرماه ۱۳۹۷ زده شد. هنگامی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در پی حمله تروریستی در اهواز و پخش مصاحبه شبکه ایران اینترنشنال با سخنگوی گروه تروریستی « الاحوازیه» شکایت خود را تسلیم نهاد ناظر بر رسانه‌های صوتی وتصویری انگلستان(آفکام) کرد.

در این نامه سفارت کشورمان، اقدام شبکه ایران اینترنشنال را نقض صریح قانون و نماد آشکار حمایت از تروریسم خواند و خواستار برخورد جدی با این اقدام به‌عنوان ترویج تروریسم و خشونت شد. جالب اینجاست که وزارت امور خارجه انگلیس هم طرح شکایت تهران از شبکه ایران اینترنشنال از مسیر آفکام را بهترین گزینه اعلام کرده بود.

چند ماه بعد آفکام گزارش خود را در ۱۳ صفحه منتشر کرد و توجیهات این شبکه در مصاحبه با نماینده گروه تروریستی « الاحوازیه» را نپذیرفت. گزارش آفکام البته شرح تمامی جزئیات اقدامات این شبکه برای تعدیل مواضع خود در روزگزارش حادثه می‌باشد و درنهایت جمع‌بندی کرده است که با اقدامات اصلاحی بعدی آن شبکه اقدام غیرقابل‌قبول اولیه خود را رفع نموده و خود را از نقض قوانین رهانیده است و لذا مستحق برخورد قانونی نیست.

اما سلسله افشاگری‌های گاردین پس از انتشار گزارش آفکام، ضربه دیگری را به پیکر این شبکه وارد کرد. گاردین آبان ۱۳۹۷ در یکی از گزارش‌های خود نوشت: عربستان که کوچکترین انتقادی از سیاست های خود را برنمی تابد حالا شبکه ای به راه انداخته تا از طریق فعالیت های جانبدارانه آن، رقیب منطقه ای خود ایران را تحت فشار قرار دهد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارکنان این شبکه با پیشنهادهای مالی که اغلب دو برابر مقداری بود که رسانه های رقیب حاضر به پرداخت بودند فریب خورده و از منبع آن اطلاعی نداشتند. یکی از کارکنان سابق این شبکه به گاردین گفته بود: «بسیاری از پرسنل دریافته اند که حقیقت در مورد سرمایه گذاران عربستانی که پشتوانه این شبکه هستند به آن ها گفته نشده اما چون می ترسند براساس قراردادشان ناچار به بازگرداندن دریافتی های خود شوند، نمی توانند استعفا دهند.»

به هر روی، اینک که شبکه ثروتمند ایران اینترنشنال با پول رژیم سعودی، به شکل مفتضحانه‌ای مقر خود را در لندن تعطیل کرده است، شاید زمان آن باشد که سایر شبکه‌های معاند فارسی زبان - به طور ویژه شبکه‌ای که با پول مسدود شده ملت ایران که توسط رژیم سابق از کشور خارج شد، گردانده می‌شود – و به شکل خستگی‌ناپذیری طی سه ماه گذشته به دروغ‌پراکنی، جوسازی و سیاه نمایی علیه ایران پرداختند، از سرنوشت ایران اینترنشنال درس بگیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 47
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    2 0
    می خوان این شبکه فاسد را انتقال بدن به آمریکا تا همه کفتارهای متواری از وطن که در آنجا جا خوش کرده اند، به راحتی بتوانند به شبکه هجوم ببرند و به درو غ پراکنی ببشتر بر علیه ملت ایران ادامه بدهند.برنامه این است عزیز برادر.
  • سید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    2 0
    سعودی عنترنسناس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    27 93
    شما بهش پایان مفتضحانه فعالیت‌ها میگین ؟ این یک برد بزرگ هست که میرن واشنگتن
    • من IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      2 0
      به قول اون فیلم، حالا ما میگیم زدیم، شما هم بگید، خوبیت نداره. حالا شما هم دلتو خوش کن که برد بزرگی کردن.
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      من کاری به دعواهاتون ندارم فقط بهم بگید:مجریاشون(پریسا ونیلوفر وفرحناز و...)هم میرن واشنگتن؟.خیلی نگرانم.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      2 0
      عنترنشنال جایگاه تروریستهای رسانه ای وطن فروش وابسته به اجنبیها
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      برد؟ در هیچ فرار وآوارگی هیچ بردی نیست بدبخت تر از فرار به خاطر وطن فروشی نیست تازه نگاه کن بعد از چند سال دیگر اوضاع بدشان را !
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      عجیبه که از انتشار اخبار ضد ایرانی حمایت می کنید؟!!!
    • ح IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      برد؟؟ نه خیر!! لندن با حدود 3 میلیون دوربین جای امن تری بود تا واشنگتن!! متوجه میشی که؟؟
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      1 0
      شما هم به این هم آغوشی شیطان بزرگ یک برد بزرگ میگویید!!!! مبارکتون باشد که از آغوش شغال پیر میروید به آغوش شیطان....
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      هر گوری برت همون چرت و پرتها رو میگن
    • بندر انزلی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      این برد مبارک شما باشد.اما چرا از اول به آمریکا نرفتند؟ فقط کمی فکر کنید متوجه این قضیه میشوید. خودشان میگویندبخاطر تهدیدو.... رفتند.طرف ترسیده و فرار کرده بعد به مردم میگفتند توی خیابانها تظاهرات کنید.البته کار شما تطهیر اینهاست کاری که در 45 سال گذشته امثال شماها انجام دادند.شیرینی این برد تا ابد به کامتان باد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      برای یه مشت کشته مرده آمریکا بله یه برد بزرگه که تونستن سرانجام به سرزمین آرزوها برسن بیچارهای غربگدا
  • سعید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    69 19
    آوارگی و خانه به دوشی ، عاقبت همه وطن فروشان است . مانند شاه
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      رفته آمریکا جناب.بعد روحانی دوس داشت با امریکا توافق کنه جایی که آغوش تمام دشمنان ایرانه
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 0
    خودشون رو کشتند توو این ۵ ماه، اثرش شد ۲۲ بهمن دهها میلیونی، ۳۰ درصد بیشتر از سال ۹۸ :))
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    انگلیس خبیث مدتهاست درخط مقدم ضربه به انقلاب ماست حالا مزدورانشون کم اوردن کوچ کردن به محل تولد زنازادگیشون خوب سیلی از ملت خوردن خوب
  • علی افصحی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    31 8
    گروهک تروریستی «عربستان اینتر آشغال» به سرنوشت همه «آوارگان بلاصاحب»دچار شده و عاقبت در غربت بدنامی و بی شرمی عمر به پایان خواهند برد. انگلیس خبیث در یک خیمه شب بازی و پس از اعدام جاسوس اکبرش ، علی رضا اکبری، برای ایجاد فرصتی دوباره برای جواسیس اش، دست به یک بازی نخ نما شده زده و همه تروریست های جمع شده در «اینتر آشغال»را به شیطان بررگ پاس!داده است.تروریست های اینتر اشغال در حالی راهی واشینگتن شده اند که اززمان شروع به فعالیت تروریستی اشان دستاوردی جز نفرت عمیق مردم انقلابی ایران اسلامی نسبت به خود و اربابانشان نتوانسته چیز دیگری کسب نماید.و از عمده ترین دلایل «پدیداری شنبه تاریخی بیست و دوم بهمن »همانا عملکرد وقیح «اینتر آشغال»،بود.این بنگاه بانگ و رنگ تروریست های قاتل تجزیه طلب چنان آبرویی از انگلیس خبیث به باد دادند که نوادگان چرچیل وادار شدند به کارآن ها در خاک انگلیس پایان داده و به عجله با گسیل داشتنشان به سرزمین شیطان بزرگ،به خیال خود مفری برای خود و جواسیس اش ایجاد کند. البته تروریست های اینتر آشغال باید بدانند که سلمان رشدی پس از نزدیک به چهار دهه زندگی مخفی و تحت حفاظت شدید انگلیس ، مجازاتش نه در انگلیس بلکه در نیویورک آمریکا رقم خورده و به سرای اعمالش رسید! دست به دست شدن مزدوران رسم شیاطین روزگار است که مصادف شده با دست به دست شدن هیکل بی مصرف شاه جلاد و خاندان دزدش در این روزها! ابتدا آمریکا پدیرایشان شداما پس از تحقیر در آمریکا بالاخره پس از دوره گری حقیرانه سر از دیکتاتوری مصر سر درآورده و در آن جا جلاد مردم ایران هلاک شد.و یا دست به دست شدن سازمان تروریستی منافقین که سرنوشتی بسیار سیاه تر از آن چه که تصور شود در انتظارشان هست. زین پس تروریست های اینتر آشغال از سرزمین شیطان بزرگ آمریکا و در کنار صدها بنگاه تروریستی ریز و درشت دیگر علیه انقلاب اسلامی توطئه خواهند کرد اما با توجه به ترافیک شدید سرزمین شیطان بزرگ آمریکا در توطئه علیه ایران اسلامی به نظر می رسد خط پایان تروریست های ذلیل اینتر آشغال که به گونه ای دستگاه فریب و شایعات بی اساس و دروغ پردازی خارجی جریان اصلاحات آمریکایی است، بوده باشد. و این یکی از آثار «شنبه تاریخی»است.
    • حسن IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      انشاءنوشتی؟!واقعا ادم خیلی بایدعلاف باشه که بشینه هرچی تومغزش میگذره روتایپ کنه اونم بیهوده
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      آقای افصحی حرفهاتون درست ولی به نظر بنده خود شیطان بزرگ زودتر پکیده میشه نسبت به این وطن فروش ها
  • ح IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    40 10
    سپاه اینترنشنال را در لیست تروریست ها قرار داد برایشان نگهبان آوردند و کلی تدابیر امنیتی حالا هم فرار به سوی آمریکا!!
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      ۱۷:۲۵ - برای همینه که تو لیست تروریستی قرار میگیرین بعدا هم زور بهتون میاد...چون تهدید به ترور میکنید
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    در واشنگتن دستمون بیشتر باز هست....!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    35 10
    باید پنج صبح بیدار شن بیان سر کار که بتونن اخبار ایران رو پوشش بدن. خخ
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      ماهی۵هزار دلار حقوقشونه.شماحقوقتو به دلار حساب کنیم ۲۰۰دلار بیشتر میگیری؟خخخخ.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      خداوند دشمنان شما را از احمقها قرار داد
  • سید فروزان CH ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    51 18
    به کره ماه هم که بروند از رک گردن به آنها نزدیکتر خواهیم بود .
    • مم IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      که چی بری ترورشون کنی؟!
  • سعید IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    46 7
    ولی من یادمه سردار سلامی به صورت علنی گفت کارمندان ایران اینترنشنال در هیچ جا امنیت نخواهند داشت.
    • محمد قزل IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      خوب درست گفته
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 0
    خخخخ کجا در می رید اوباش پدرسوخته
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    آنقدر تعلل کردیم که جستند
  • GB ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    پول F16 ها که میخوان بفرستن اوکراین باید از یه جایی جور بشه. دفتر لندن هزینه داره، تعطیل میکنن که پولشو بفرستن اوکراین.
  • سهرابی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    سلامی درست گفته خانه سعودی ازعنکبوت سست تر هست چقدر امریکای ها مثل ترامپ گفتن مانباشیم باید فارسی صحبت کنید
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام، اینا یادشون رفته که شارمهد تو آمریکا بود و الان قراره تو ایران اعدام بشه ان شاءالله
  • رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    زن عفت آزادی مرد غیرت ابادی
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    بس که شلوغکاری کردن صاحب خونه جوابشون کرده
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    شبکه اینترنشنال پا را از حد فراتر گذاشته بود، دیگر برای افکام و دولت انگلیس رفتارشان قابل دفاع نبود، ضمن اینکه انگلیس با داشتن علاقه با رابطه با ایران صلاح دید از آنها دور بایستد. تنها آمریکا ست که عادت ب دفاع از ظلم و زور دارد و قادر ب نادیده گرفتن شرمساری است.
  • یزدان IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    ببسیار عالی امریکا امنیت خیلی بیشتری نسبت به انگلیس داره
  • Mildd IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    اینترآشعال
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    البته میشه اینطور هم به موضوع نگاه کرد که این آشغالهای خودفروش را به جای دورتری میبرند تا نتوانند فرار کنند و به ایران برگردند اگه زمانی خسته شدند از این که دستمال دم‌دست باشند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    فکر کردن تو واشنگتن میتونن از جناب عزرائیل علیه السلام فرار کنند ؟ مگه سلمان ر شد ی تو آمریکا امنیت داشت ؟ خخخخخخ
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    وقتی‌که ایران با یدونه اشاره و هشدار دهی یا تهدید کردن دشمنانش موجب و باعث خیس کردن زیرشون می‌شود یا رآهی و قایم شدن در سوراخ موش‌ها می‌شوند از اینجا میشه فهمید قدرت و صلابت و ابهت اقتدار ایران در برابر دشمنانش.....
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    در واشنگتن هم دست ما به این مزدورها می رسد
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    رو دست بدی خوردین. شکست نیست این یک برتامه برای رفع موانع قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاهه. واقعا توی تله افتاذین
  • محمودزاده IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    شبکه سعودی ایران اینتر نشنال سعدابن ابی وقاص زمان ان روز با فروش بهشت به اهداف خود رسیدن و امروز با دلارهای نفتی
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    یعنی اونجا امنیت دارن؟ فکر نکنم و هزینه زیادی دست دولت آمریکا خواهند گذاشت. هر کاری هزینه ای داره و هزینه ایحاد اغتشاش در ایران هم ...
  • Vessle IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    از اونجا هم بیرونش میکنن آخر سر می‌ره ریاض !
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    خداییش چقدر پول میگیرید تیک منفی میزنید خلاف نظر ملت ایران
  • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    جمال خاشقچی نه جمال قاشقچی
  • امید IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    2 0
    باید از پدافند و دفاع به کفتارهای شبکه صهینونیستی BBC و امثالهم حمله کنیم. هزینه دفاع بیش از حمله است. باید در همه حوزه ها انگلیس و آمریکا را از گذشته و تا حال رسوا کنیم.
  • رضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    بیچاره مزدک میرزایی باید بره لیگ آمریکا رو ببینه
  • ژان IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    دیگه پیداشون نمیکنید..بخش زیادی از شبکه کردی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس