کد خبر 1465918
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
تورم نزدیک به ۱۰۰ درصدی در آرژانتین

دولت آرژانتین اعلام کرد نرخ تورم در این کشور تقریباً به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق از وبگاه رویترز، افرادی که پس‌انداز دارند، از افزایش قیمت‌ها در این کشور، که به نوعی پرسرعت‌ترین افزایش قیمت‌ها در جهان است، احساس رنج می‌کنند و به کارگران نیز فشار وارد می‌شود زیرا مخارج آن‌ها از حقوق‌هایشان پیشی می‌گیرد.

در این کشور آمریکای جنوبی، که سال‌ها با حرکت تسلسلی قیمت‌ها دست و پنجه نرم کرده است، نرخ تورم ماهانه در ژانویه (دی، بهمن) مطابق با پیش‌بینی‌ها به ۶ درصد رسید. این رقم به ۹۸.۸ درصد در سال رسید که بالاترین رقم از زمان تورم حاد در دهه ۱۹۹۰ میلادی بود.

گیزلا سالوزو (Gisella Saluzzo)، ۳۰ ساله، پزشک ساکن بوئنوس‌آیرس، مجبور به صرفه‌جویی شده است. او به رویترز گفت: حقیقت این است که من بدون پس‌انداز زندگی می‌کنم. به بازار می‌روم و به دنبال قیمت‌های ارزان هستم. ما به دنبال جایی هستیم که گوشت و سبزیجات در آنجا ارزان‌تر باشد؛ ضمن اینکه حواسمان به تبلیغات اینترنتی هم هست تا بتوانیم از پس شرایط بربیاییم.

تورم افسارگسیخته، ضربه سنگینی به اقتصاد آرژانتین وارد و بانک مرکزی این کشور را مجبور کرده است نرخ بهره را به ۷۵ درصد افزایش دهد.

برایان مولیان (Brian Muliane)، ۳۳ ساله و متخصص کایروپرکتیک، گفت کسب‌وکارش میان تورم و مالیات، برای بقا دست‌وپا می‌زند.

سال ۲۰۲۲ میلادی با تورم ۹۵ درصدی به پایان رسید. ممکن است تورم با وجود اقدامات دولت برای مبارزه با آن، همچنان در سال جاری شتاب بگیرد. عده زیادی از مردم مجبور شده‌اند عادات خرید خود را تغییر دهند و به خرید کالاهای ضروری بسنده کنند.

آندره‌آ مِندوزا (Andrea Mendoza)، معلم ۵۰ساله، به رویترز گفت: باورم نمی‌شود که قیمت بعضی کالاها تا این حد افزایش پیدا کرده باشد. بعضی کالاها را نمی‌خرم، عادت‌هایم را در خریدکردن تغییر می‌دهم یا کالاهایی را می‌خرم که تخفیف خورده‌ باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس