موتورسواری که مانع از اسیر شدن ایرانی‌ها توسط داعش شد+تصاویر

مدافعان حرم به آقا پژمان لقب «پژمان موتوری» داده بودند، چون با مهارت موتورسواری‌اش در میدان رزم با داعش مانع از اسیرشدن هم‌رزمانش شده بود.

به گزارش مشرق،‌ شهید مدافع حرم محمدکاظم (پژمان) توفیقی از کودکی به ورزش علاقه داشت و در این زمینه، موفقیت‌های زیادی کسب کرد. رشته‌ اصلی ورزشی او موتورسواری در کلاس موتورکراس ۸۰‌ سی‌سی و ۲۵۰ سی‌سی بود.

موتورسواری که مانع از اسیر شدن ایرانی‌ها توسط داعش شد+ عکس

آقا پژمان در سال ۱۳۸۸ در رشته‌ موتورکراس مقام اول استانی در استان فارس را کسب کرد. در سال ۱۳۸۹ نیز موفق شد مقام اول استانی و سوم کشوری را کسب کند. همچنین سال ۱۳۹۱ در رشته دوچرخه‌سواری، مقام اول را به خود اختصاص داد.

موتورسواری که مانع از اسیر شدن ایرانی‌ها توسط داعش شد+ عکس

همین مهارت ایشان در امر موتورسواری و ماشین‌سواری بود که باعث شد در سوریه، همرزمانش را از اسیر شدن به دست داعشیان نجات دهد و در نهایت آخرین حکم قهرمانی‌اش را با امضای سیدالشهدا (ع) در حلب سوریه دریافت کرد.

البته آقا پژمان دوست داشت طلبه شود، حتی برای ثبت‌نام اقدام کرده بود؛ اما پیش خودش فکر کرده بود که اگر طلبه شود دیگر نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند و می‌گویند آخوند موتورسوار شده، تک‌چرخ می‌زند و کارهای نمایشی انجام می‌دهد! به خاطر همین علاقه به موتور از طلبگی انصراف داده بود.

موتورسواری که مانع از اسیر شدن ایرانی‌ها توسط داعش شد+ عکس

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

ورزشکار شهید محمدکاظم توفیقی در دهم بهمن‌ماه سال ۱۳۷۰ در شهرستان کازرون استان فارس متولد شد. او در جبهه مقاومت تک تیرانداز بود. در روز علملیات آزادسازی ۲ شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا (س) با شدت یافتن درگیری‌ها، نیروهای مقاومت در محاصره بودند. شهید توفیقی با وجود اتمام مأموریتش، زمانی که متوجه شد، همرزمانش محاصره شده‌اند از برگشت صرف‌نظر کرد و با مهارتی که در امر موتورسواری داشت از بین زمین‌های کشاورزی زیتون، مهمات را به دست همرزمانش رساند.

اما چون نمی‌توانست با موتور حجم زیادی از مهمات را حمل کند، سعی کرد از طریق ماشین مهمات را به سرعت به دست همرزمانش برساند، اما هنگام برگشت با اصابت ترکش خمپاره، در روز ۱۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در حالی که به تازگی سن ۲۴ سالگی را پشت سر گذاشته بود، به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی اکبر ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    18 1
    روحش شاد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    14 1
    هر شهیدی که زندگینامه اش رو بخونی میبینی این انسانها یه عقاید،رفتار،منش خاصی دارند که کمتر کسی اینجوری هست.
  • محسن IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 1
    روحش شاد اینا مردان واقعی هستن که از ظواهر زیبای و فریبنده دنیا دل کندن و برای دفاع از مرامشون عقیده هاشون شهید شدن
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    4 0
    شادی روح شهید وهمه شهدا صلوات
  • ایرانیم و همیشه برای ایران IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    4 0
    درود بر شرف ، غیرت ، جانفشانی و تعهدش به همرزمان و همسنگرانش.خدایا مقامش عالیست متعالی بفرما./.الهی آمین
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 2
    روحش شاد ولی کشورهای معاند عمدتا برای افراد خود ارزش قایلند و ابزار و مهمات و تجهیزات مناسب میدهند که به راحتی تلف نشوند
  • علیرضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    فقط ما حسرت به دل موندیم. از این سفره دفاع از حرم چیزى برنداشتیم. خوشا به حال شهدا. ما تو قیامت روسیاه هستیم. شهدا ما رو هم شفاعت کنید. مسئولین محترم که راحت تو دفتر کارتون نشستید خجالت بکشید و به خاطر شهدا براى مردم کار کنید و تقوا داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس