چین: سکوت آمریکا درباره انفجارهای نورد استریم قابل تامل است

سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به انجام تحقیقات جامع در مورد انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین سکوت آمریکا پس از افشای نقش این کشور در انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه را قابل تامل دانست.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که این جامعه بین المللی است که خواستار تحقیقات کامل و جامع در مورد انفجارهای خطوط گازی نورد استریم شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود در این وزراتخانه خاطرنشان کرد: انفجارهایی که منجر به تخریب سه خط لوله از چهار خط لوله شامل پروژه‌های نورد استریم و نورد استریم ۲ شد، تأثیر منفی جدی بر بازارهای جهانی انرژی و همچنین محیط‌زیست بر جای گذاشته است.

وانگ ونبین با این مقدمه استدلال کرد درنتیجه یک تحقیق عینی، بی طرفانه و حرفه‌ای بر سر این انفجارها باید صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین یادآور شد که پس از اینکه «سیمور هرش» روزنامه نگار تحقیقی در گزارش افشاگرانه خود از واشنگتن به عنوان مقصر اصلی انفجارهای نورد استریم نام برد، دولت آمریکا به طرز غیرمعمولی موضع سکوت در پیش گرفته است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

بنا به این افشاگری، غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    چنگ اوکراین جنگ نیابتی چین و امریکاست محال است چین در اوکراین مقابل امریکا عقب بنشیند این کار یعنی نابودی چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس