درخواست روسیه برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت

هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در ارتباط با موضوعات افشا شده اخیر پیرامون خرابکاری در خط لوله نورد استریم را مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه امروز چهارشنبه درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در ۲۲ فوریه را ارائه کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد که مسکو درخواست خود را برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با مطالب فاش شده اخیر پیرامون خرابکاری در خط لوله نورد استریم به این شورا ارائه کرده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز سه شنبه برگزاری نشست ناتو در خصوص انفجارهای خطوط لوله نورد استریم را خواستار شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که ناتو باید یک جلسه اضطراری برای بحث درباره یافته‌های اخیر درباره انفجارهای سپتامبر در خطوط لوله گاز نورد استریم برگزار کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به گزارش اخیر «سیمور هرش» روزنامه نگار تحقیقی درباره نقش آمریکا در انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم یک و دو، گفت در اینجا بیش از حد کافی حقایق وجود دارد: انفجار خط لوله، وجود انگیزه و شواهد به دست آمده توسط خبرنگاران. پس چه زمانی نشست اضطراری ناتو برای بررسی این وضعیت تشکیل خواهد شد؟

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده بود که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    تنها راه برای روسیه اقدام مشابه و مقابله مثل میباشد و به امریکا بفمهاند دوران بزن در رو تمام شده است
  • رنصر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    سیاست های امریکا و اروپا وسازمان ملل همه مکمل همدیگر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس