روسیه بر تحقیقات شفاف درباره انفجارهای نورد استریم اصرار دارد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که باید در زمینه انفجار خطوط لوله نورد استریم این کشور تحقیقات شفافی صورت گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش به تلاش برای روشن شدن ابعاد انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم ادامه می دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کردکه روسیه به اقدام برای جلوگیری از مانع تراشی غرب در خصوص تحقیق برای یافتن عوامل خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم ادامه خواهد داد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درخصوص نتایج نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره انفجار خط لوله گاز این کشور گفت: موفق شدیم ضرورت تحقیق کامل و شفاف برای رفع این شبهات را ثابت کنیم.

پسکوف در ادامه یادآور شد که این خود می تواند و باید به عنوان یک اقدام تروریستی علیه زیرساخت های انرژی حیاتی برای قاره اروپا در نظرگرفته شود.

در سپتامبر ۲۰۲۲، انفجارهای زیر آب در ۳ رشته از ۴ رشته خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه ای را در مورد این حادثه آغاز کردند.

در ۸ فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر گزارشی منتشر کرد و خبر داد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌های ناتو در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته نروژ ۳ ماه بعد این بمب‌ها فعال شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    خوب چین نبرد نیابتی با امریکا یعنی حمایت تسلیحاتی از روسیه را مفیدتر از جنگ مستقیم خود و شهرهای از دیوار طلای خود با امریکا و ژاپن می داند چین می داند تا زمانی که امریکا با روسیه در حال جنگ است هیچ موقع نمی تواند جنگی با چین شروع کند از این رو باید چین به روسیه کمک تسلیحاتی بنماید
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    6000 پهبادی که قرار است ایران در روسیه تولید کند برای یکسال جنگ کم هم نباشد زیاد نیست چون امریکا هم همین تعداد پهباد قرار است به اوکراین تحول دهد بهتر این بود که ایران ضمن افزایش تحویل پهباد به 20000 یا 25 هزار عدد خود نیز درهدایت انها مشارکت داشت مثلا خلبانان سپاه در کریمه و یا خاک روسیه این پهبادها را خودشان به سوی تانک و نفربرهای اوکرانی هدایت می کردند اینطوری سطح مهارتشان هم می رفت بالا مهارت خودش خیلی مهم است
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    روسها در کنار حمله به شمال خارکف بهتر است که خطوط ارتباطی دو سوی رود دنیپرو پلهای ارتباطی ارتش اوکراین را مورد هدف قرار می دادند اینطوری براحتی این ارتش نابود می شد
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    چنگ اوکراین جنگ نیابتی چین و امریکاست محال است چین در اوکراین مقابل امریکا عقب بنشیند این کار یعنی نابودی چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس