ادعای غنی‌سازی ۸۴ درصدی فضاسازی علیه ایران در آستانه نشست شورای حکام است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ادعای شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده در ایران توسط رسانه‌های آمریکایی را ایجاد فضاسازی علیه ایران در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس عنوان کرد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی درباره ادعای شبکه بلومبرگ درباره شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی و علنی اعلام کرده که هدفش غنی سازی ۶۰ درصد است و هرگاه هم بخواهد درباره سطح غنی سازی تصمیم جدی بگیرید این موضوع را علنی به آژانس اعلام خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اراده فعلی ایران برای غنی سازی در سطح ۶۰ درصد است، افزود: این سطح از غنی سازی را برای رسیدن به مویدین که ماده اصلی مورد استفاده در رادیو داروهاست را در چارچوب نظارت آژانس انجام می‌دهیم.

عمویی خاطرنشان کرد: اینکه در پروسه فنی غنی سازی ۶۰ درصد در بعضی از نقاط در انتهای آبشارها یا بعضی اتصالات سانتریفیوژها میزان غنی سازی متفاوت باشد از لحاظ فنی، طبیعی است و نشانه روشنی از تخلف نیست هر چند هیچ کدام از این موضوعات مطرح شده را تخلف نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه گزارشهای دقیقی از روند نظارت غنی سازی در ایران توسط بازرسان آژانس منتشر می‌شود، گفت: بیشترین میزان نظارت آژانس از کشور ما صورت گرفته است و ایران بیشترین همکاری را برای شفاف سازی برنامه هسته ای با آژانس انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادعای شبکه بلومبرگ در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی کشورمان را تخریب همکاری‌های ایران و آژانس عنوان کرد و گفت: این جای سوال و ابهام دارد چون یک موضوع فنی است و با توضیحاتی می‌توان این ابهامات را پاسخ دهیم.

عمویی تاکید کرد: طرف مقابل باید بداند با این بازی‌های رسانه ای نمی‌تواند در موضوعات سیاسی از ایران امتیازی بگیرد، ما بحث هسته ای را یک موضوع فنی می‌بینیم و در این چارچوب به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

وی افزود: انتشار این مطالب در این مقطع توسط رسانه‌های آمریکای بیشتر برای ایجاد یک فضا سازی علیه جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس در ماه مارس است و آنها باید بدانند که ایران برنامه‌های صلح آمیز هسته ای خود را براساس منافع ملی دنبال می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    که بیان بیشتر بگردن اگرانقد مشکوکن بمب اتم بسازد همه را خلاص کنید
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 0
    ما از مسئولین غنی سازی ۹۵ درصد در ابعاد صنعتی میخواهیم برای راکتور های زیر دریایی
    • یوسف از همدان IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      تو اول زیر دریایی اتمی بساز یا حتی بخر بعد دنبال سوختش باش ماشین نخریده کارت سوخت می خوای؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    3 0
    از کی تا حالا رسانه به جای کارشناسان آژانس اظهار نظر می کند!
  • مانی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    4 0
    ظاهرا از غنی سازی ۶۰ درصدی سر شدن! باید بریم رو ۹۰ درصد !
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 1
    اگر درست یا نادرست باشه و جنگ بشه به نفع هر دو طرفه چون امتداد مذاکره فقط به ضرر مردمه و لازمه جنگ هوایی رخ دهد و قضیه بخوابه چون نه پول را پس گرفتید نه بمب ساختید این هم دلار ۵۰ تومنی.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    این همه جستجو کردند چیزی نیافتند و ده سال مذاکره شده و اگر پیدا کنند و جنگ شوند بهتره وگرنه ۱۰ سال بعد هم مذاکره میشود و نه بمب میشه ساخت نه تولید داخلی رخ میده و به دلیل بی ثباتی همه میرند خارج و فقط دزد معادن و طلا و بورس و دلال خودرو میماند با ۱۰۰۰۰نفر ادم و دلار هم ۲۰۰ هزار تومن میشه
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    ده سال مذاکره ثمری نداشته و تولید داخل خوابید و بی ثباتی شد و بمب هم نساختید و اب شیرین کن اتمی و صادرات برق اتمی هم رخ نداد و درمان سرطان هم گرانه و ثمری نداشته . سعی کنید بهانه بدین دشمن حمله هوایی کند که قضیه مذاکره بخوابه
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    این همه دانشمند ترور شد ولی با مذاکره چیزی عاید نشد جز دلار ۵۰ تومنی و بلوکه شدن اموال مردم در کره و چین و معاوضه اموال مردم با اجناس بازیافتی و زباله های چینی به اسم گوشی شیایومی و ... خودروهای بنجول
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    حالا گردانندگان بلمبرگ از روی دشمنی یک غلطی مرتکب شدند. ولی اگرایران میخواهد قوی شود باید سلاح بازدارنده تهیه ویا درست کند وبرد موشکها را در حد قاره پیما ارتقا دهد این خواست اکثر ملت ایران است
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 0
    مسئولین محترم شما را به خدا هر چه سریعتر بمب اتمی درست کنید دیگر برجام و مذاکره را ول کنید. این شیاطین غربی دیگه شورش را درآوردند حداقل قدرت داشته باشیم تنگه هرمز ودیگر تنگه هارا میبندیم حقمان را از کشور فکسنی کوره جنوبی می گیریم
  • سعید IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    دنیا اینجوری نبوده ، و این شکلیم نخواهد ماند
  • US ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    دنبال کشیدن دندان اتمی ایران هستند
  • ایران قوی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    یعنی توی این جهان بی قانون و بی در و پیکر قانونی وجود نداره که به این اتهاماتی که این نشریات میزنند محاکمه بشن ! واویلاااااااا
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    این ادعایی یک بازی دوسر باخت است برای آنها، اگر غنی سازی 85 درصد نداشته ایم و برمبنای این ادعا بخواهند بازی تحریم و... را برپا کنند، برای ما راهی جز غنی سازی دراین سطح باقی نمی گذارند؛ ما کشوری نیستیم که هم چوب را بخوریم و هم پیاز را و اگر غنی سازی کرده ایم ، ناچارندوارد بازی تحریم شوند و یک چندی ادامه می دهند، چیزی برای تحریم مانده است. ما هم باز کار خود را در این سطح ادامه داده و آن را پایدار می سازیم. در زمینه ی حمله و جنگ ؛ این ها گوساله ی اکراین را که زاییده اند، بزرگ کنند و پس ازآن به فکر یک گوساله ی جنگ باایران باشند. در مورد اکراین خودشان خوب می دانند دربد تله ای افتاده اند و میلیاردها دلار از پولشان را صرف جنگ دراین کشور می کنند که نتیجه اش یا جنگ اتمی و نابودی طرفین است که چنین جسارتی را ندارند یا عقب نشینی دربرابر روسیه و افتضاحی دیگر برای استعمار فرتوت آمریکایی. بااین شرایط ایجاد یک بحران دیگر در گلوگاه تولید و حمل راهبردی نفت جهان که اقتصاد و ادوات نظامی آنان را تغذیه می کند کاری است انتحاری. گمان می کنید دنیا پرستان و پول پرستان بدان تن می دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس