گروسی

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: احدی نمی‌گوید که ایران در حال ساخت سلاح اتمی است.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره بدون اشاره به زرادخانه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی در منطقه که فاقد نظارت این نهاد نیز است، در سخنانی در پاسخ به سئوال مجری برنامه درباره «غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران» اعلام کرد: این میزان غنی سازی قطعاً به میزان غنی سازی در سطح تسلیحاتی نزدیک است؛ البته غنی سازی تسلیحاتی ۹۰ درصد است؛ اما غنی سازی اورانیوم از سوی ایران ۶۰ درصد است. کسی نمی گوید که آنها (ایران) در حال ساخت سلاح اتمی هستند. آشکار است که برآورد دائمی مواد در این سطوح بالا، نیازمند حضور بازرسان آژانس بین الملی انرژی اتمی برای بررسی صحت همه امور است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای واهی و بدون سند و مدرک پادمانی این نهاد در خصوص فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران در این مصاحبه ادامه داد: به سفاف سازی نیاز داریم. پاسخ ایران به پرسش‌ های آژانس لازم است.

«رافائل گروسی» اضافه کرد: راه‌ اندازی سانتریفیوژهای نسل جدید نشان می‌ دهد که ایران مصمم است اورانیوم بیشتری را با سرعت بالایی تولید کند. آن‌ ها خیلی فراتر از آنچه توافق شده بود حرکت می‌ کنند و پشت سر این اقدامات یک پیام نهفته است. اکنون داریم به سوی استفاده از سانتریفیوژهای آی آر ۲، آی آر ۴، آی آر ۶ و اضافه کردن هزاران سانتریفیوژ و هزاران آبشار حرکت می کنیم. فردتر از آمار ها، آن ها در حال پیشرفت و غنی سازی خیلی بیشتر از آنچه هستند که پیشتر درباره آن توافق کرده بودند! ما برخی فعالیت‌ های بازرسی را در ایران انجام می‌ دهیم و این طور نیست که آژانس اصلا در ایران حضور نداشته باشد. اما ظرفیتی که ما داریم، پی‌ در پی کاهش یافته است. آن‌ ها در ماه ژوئن ۲۷ دوربین را خاموش کردند که قبلا به طور داوطلبانه توافق کرده بودند فعال باشد. وقتی چنین کاری انجام می‌ دهید، پیامی که منتقل می‌ کنید این است که می‌خواهید دید جامعه بین‌ المللی کم شود. چرا این طور است؟ حرف ما این است که این ایده خوبی نیست؛ با آژانس همکاری کنید، کارتان را شفاف کنید و با ما کار کنید.

وی بی اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ابتدا از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج این کشور از توافق بین المللی سال ۲۰۱۵ و سپس انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، ادامه داد: استفاده از دستگاه های جدید برای غنی‌ سازی مواد هسته‌ ای، نشان‌ دهنده تمایل ایران به ساخت سلاح اتمی نیست. غنی سازی اورانیوم به خودیِ خود ممنوع نیست؛ اما شما باید اطمینان دهید که اقدامات شما شفاف است و انحرافی در مواد اتمی برای اهداف غیرصلح آمیز وجود ندارد. اما اکنون مواردی است که باید با مذاکره و نظارت درباره آن به نتیجه ای برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ج _ف بسیجی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    14 0
    بر پدر جاسوسی لعنت
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    گروسی = پدرسوخته تر از مکرون ریغونه (رئیس جمهور خاکبرسر و صهیونیست فرانسه). فرانسه تا قرن 19 آبرویی داشت ولی حالا شده نوکر آمریکا و اسرائیل.
    • سجاد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      فقط چیییییین اعتبار داره چین
  • حسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 1
    همینه که هست .
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    الان ساخت بمب اتم کاملا واجب است. از نان شل هم واجب تر است. شغال های اطراف خودمان بوی گوشت به دماغشان رسیده. دشمن ما فقط آمریکا و اسرائیل نیست. مطمئن باشید در صورت بروز ضعف داخلی. چین به بزرگترین فروشنده تسلیحات به دشمنان ما تبدیل می‌شود.
  • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    پس خفه شوه دلقک غرب
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    ایران اين همه ضعیف و ناتوان در عرصه سیاسی و بین‌المللی نبود، ملت باید در رای دادن به ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس خیلی دقت می کردند،
  • محمد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    شما باید همه چیز داشته باشید که هر موقع عشقتون کشید یه کشورکه که منابع عظیمی دارد را نابود کنید ثروت آن را به یغما ببرید،غلط میکنید،ایران اگر بزودی اعلام نکندکه به بمب هسته ایی دست پیدا کرده،باید منتظر نابودی وتجزیه کشور باشد
  • CA ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    ایران باید بمب اتمی داشته باشه سپاه عزیز اینکار رو بخاطر ایران به اتمام برسانید .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    پس این همه هیاهو برای چیست ؟ لطفا ذره ای به وجدان درونی خود توجه نمایید .سالهای متمادی هست یک ملت را دارید شکنجه می کنید
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    پس علط میکنی. پاسخ. چند باره میخواهی
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    خود گروسی نمیداند که چه میگوید در واقع گیج شده و توهم میزند !!! مرد حسابی از خودت استقلال فکری وعملی نداری استعفا بده !!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 0
    ایران بایدچکارکندکه شمامطمئن شویدخدالعنت تان کندپدرملت ایران رادراوردیدجلادها
  • احمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    کسی که خواب است را میشود بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده هرگز، اروپایی‌ها ی سگ توله وامریکای خبیس خودشان را به خواب زدهاند درهمین چهار پنج سال اخیر همین فرانسه. بهکنک رژیم صهیونی شتافتند و کلا هک های هسته‌ای این رژیماز ۲۰۰۰تا به چهار ر هزار رساندند انوقزت باکمال خباثت ایران را متهم می‌کنند که غنی سازی میکند وچه وچه خداوندا خودت به مسولین ما شهامت بده که با افتخار تمام ملت ایران را با هسته‌ای کردن کشور سر افراز کنندبه روح سیدالشهدا قسم ، به آیه آیه قرآن قسم، به خون شهدا قسم تا هسته‌ای تمام عیار نشویم امنیت نداریم، آسایش نداریم همیشه باید در خوف ورجا باشیم امروز کاری به جایی رسیده آذربایجان هم به پشتیبانی آمریکا واسراییل وترکیه نجس مارا تهدید میکند چرا درهستهای کردن کشور تعللل میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس