قاسمپور: شناخت کی‌روش به موفقیت در جام‌جهانی کمک‌ می‌کند/ اروگوئه و سنگال نقاط ضعف‌مان را آشکار می‌سازد

عضو کمیته فنی فوتبال گفت: فدراسیون باید افراد متخصصی بیاورد تا درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نظر بدهند. این افراد باید شناخت کافی از فوتبال داشته و سال‌ها موی خود را در این راه سفید کرده باشند.

سرویس ورزش مشرق _ نزدیک به سه ماه است که تیم ملی ایران بدون سرمربی مانده و در این مدت نام‌های زیادی برای نیمکت تیم ملی ایران مطرح می شود. مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در برنامه ای تلویزیونی چندین گزینه را اعلام کرد که در میان آنها هم مربیان خارجی و هم مربیان داخلی به چشم می‌خورد. مربیانی مانند فرهاد مجیدی، امیر قلعه نویی، حسین فرکی، مهدی تارتار و جواد نکونام و حتی ساکت الهامی و حمید مطهری از شاخص ترین مربیان ایرانی حاضر در این لیست هستند. همچنین ژوزه مورایس و پاکو خمز هم سرشناس‌ترین گزینه‌های خارجی نیمکت ایران هستند که در حال حاضر در لیگ برتر ایران مربی‌گری می‌کنند. اما سوالی که به وجود می‌آید این است که چه کسانی یا کدام اتاق فکر این گزینه‌ها را برای سرمربی‌گری تیم ملی ایران پیشنهاد داده‌اند؟

اعلام نام برخی گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی خنده‌دار و فاجعه بار است!/ آقای تاج کمیته فنی فدراسیون را قبول ندارد

در همین خصوص خبرنگار مشرق گفتگویی با ابراهیم قاسمپور، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال انجام داد. قاسمپور با تاکید بر اینکه هیچ جلسه‌ای برای انتخاب سرمربی در کمیته فنی تشکیل نشد گفت: از زمانی که آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدند، جلسه‌ای در کمیته فنی برگزار نشده است. شاید با یک یا دو نفر از دوستانی که جایگاهشان مهم است و در خط آقایان هستند، تماس گرفته شده ولی با اکثریت اعضاء تماسی گرفته نشده است. ظاهرا آقای تاج کمیته فنی فدراسیون را قبول ندارند و متاسفانه ایشان این نهاد را هم منحل نکردند. در نتیجه کمیته فنی پس از آمدن آقای تاج در هیچ تصمیم‌گیری فدراسیون، از جمله انتخاب سرمربی تیم ملی نقش نداشته است.

اعلام نام برخی گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی خنده‌دار و فاجعه بار است!/ آقای تاج کمیته فنی فدراسیون را قبول ندارد

بازیکن سابق تیم ملی ایران در خصوص گزینه‌های ایرانی سرمربی‌گری تیم ملی ایران اظهار داشت: من نمی دانم چه میزان اعلام این گزینه‌ها صحت دارد ولی بعضی از گزینه‌های تیم ملی خنده‌دار است. نمی‌دانم چگونه برخی از این گزینه‌ها در لیگ برتر تیم دارند ولی به نظرم مطرح شدن نامشان برای نیمکت تیم ملی ایران فاجعه است. بر فرض اینکه لیست اعلام شده صحت داشته باشد، با کدام یک از متخصصین مشورت شده و این لیست بیرون آمده است؟

قاسمپور درباره انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی خاطر نشان کرد: من با مربی خارجی متخصص ، کارنامه دار و درجه یک موافق هستم. اگر قرار باشد ما مربیان درجه دو، سه یا چهار بیاوریم، به مراتب مربیان داخلی خودمان از آنها توانمندترند. متاسفانه ما مشکل جا به جایی پول مربیان خارجی را داریم و نمی‌توانیم پول مربیان خارجی را بدهیم. به همین دلیل من موافق مربی خارجی نیستم، ولی اگر بتوانیم پول مربی خارجی درجه یک را بدهیم، بر حضور مربیان خارجی تاکید دارم. اگر بخواهیم مربیان کارنامه دار به نیمکت خود اضافه کنیم چند مشکل داریم. اول از همه پول چنین مربیانی را نداریم و دوم اینکه ما زیرساخت کافی برای حضور این مربیان را نداریم. به همین دلیل ما مجبوریم به سراغ مربیان درجه دو یا سه برویم.

اعلام نام برخی گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی خنده‌دار و فاجعه بار است!/ آقای تاج کمیته فنی فدراسیون را قبول ندارد

وی افزود: چند مربی خارجی در لیگ ایران نیز در بین گزینه‌ها بودند. من نمی‌گویم که این مربیان بد هستند ولی چیزی به فوتبال ما اضافه نخواهند کرد. در چنین شرایطی مربی داخلی به نفع تیم ملی است. در جام جهانی حدود ۱۴ تیم مربیان بومی داشتند و خوب هم نتیجه گرفتند. البته آقایان هیچ اعتقادی به مربیان داخلی ندارند و زمان هم نمی‌دهند. نهایتا مدتی یک مربی ایرانی می‌آورند و با اهرم های مختلف باعث می‌شوند که نتایج ضعیفی بگیرد. بنابراین پس از مدتی آنها را برکنار می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره سیاست‌های مهدی تاج برای انتخاب سرمربی عنوان کرد: به نظر من آقای تاج با افکار عمومی بازی می‌کند. قبلا هم این اتفاقات تکرار شده بود. پیش از آمدن آقای تاج به فدراسیون، کمیته فنی آقای اسکوچیچ را از سرمربی‌گری برکنار کرد ولی با آمدن آقای کی‌روش هم مخالف بود. در جلسه هیئت رئیسه بر خلاف نظرات کمیته فنی، اسکوچیچ را ابقا کردند. از طرفی خود هیئت رئیسه از آمدن کی‌روش هم مخالف بود، ولی پس از ریاست آقای تاج برعکس نظر هیئت رئیسه اسکوچیچ برکنار شد و کی‌روش جانشینش شد. دقیقا هیئت رئیسه فدراسیون چه قدرتی دارد؟ هیئت رئیسه کجای تصمیم گیری‌های فدراسیون نقش داشته است؟ این موضوعات نشان می‌دهند که کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون کاره‌ای نیست و تصمیم‌گیرنده خود آقای تاج است.

اعلام نام برخی گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی خنده‌دار و فاجعه بار است!/ آقای تاج کمیته فنی فدراسیون را قبول ندارد

قاسمپور در پایان گفت: فدراسیون فوتبال باید افراد متخصصی در سیستم داشته باشد تا درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نظر بدهند. این افراد باید شناخت کافی از فوتبال داشته و سالیان سال موی خود را در این راه سفید کرده باشند. آقایان اگر اعضای فعلی کمیته فنی را قبول ندارند، بیایند تعدادی آدم شناخته شده و مورد اعتماد که تخصص کافی دارند را اعلام کنند تا برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرند. در حال حاضر بعضی از گزینه‌های اعلام شده برای تیم ملی صلاحیت نشستن روی نیمکت تیم‌های درجه دو و سه را هم ندارند، چگونه اینان برای سرمربی‌گری تیم ملی انتخاب می‌شوند. فدراسیون باید افراد شناخته شده‌ای که مردم هم می‌شناسند را به عنوان افراد متخصص انتخاب کند تا تصمیم بگیرند که چه کسی شایستگی حضور در تیم ملی ایران را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محسن IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 9
    احتمالا آقای قاسمپور از این ناراحت است که اسم خودش در میان گزینه ها نیست.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 6
    نظرات قاسمپور درست است تونی و دنیزلی و برانکو بهترین گزینه هستند درست مثل هندوانه یک شکل فقط باید شانس بیاری از بین یکی از اینها کدوم شیرین سرخ آبداره
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    10 3
    مربی خارجی نیاورید فقط ایرانی
  • صابر انصاری IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    5 3
    فقط داش جواد و بس. استاد مغلطه کاری و سیاه نمایی
    • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 0
      کدوم جواد؟ همونی که سه‌چهار روز پیش توی حساسترین شرایط تیمش‌رو ول کرد رفت خونه؟!!!!!!
  • صابر انصاری IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 0
    بخدا منو بیارید قول می دم تیم را قهرمان ایران. شیراز و حتی دنیا کنم. امتحانش مجانیه
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    هر سر مربی که به هر علتی در لیگ برتر ایران مشغول به کار هست بالقوه شایستگی سر مربیگری تیم ملی را هم دارد. علی ایحال نهادهای مسئول- که قانون مشخص کرده و از بیت المال حقوق دریافت می کنند- باید در اتخاب سر مربی کوشا باشند. همه افراد انتخاب شده محترم هستند. این کارها دل و جرئت بالاتر از حد عادی می خواهد.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    همین خمز ، سانچز ، استراماچونی و مورایس خوب هستند پولشونم باشگاهشون داره یه جوری میده پس مشکل انتقال پول نیست بجز اینها باید دنبال خارجی ترحیحا اسپانیایی و ایتالیایی تا ۴۵ سال بود درلیست داخلی هم اکثرا سبک خاصی ندارند بجز قلعه نوعی که استعفا داد مربی مس رفسنجان و پیکان یکم سبک دار بازی میکنند
  • حمیـد IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    حامی مربی ایرانی هستیم به‌حای خود حرفی نیست، ولی خاک بر سر اون پیشنهاد دهنده با اون گزینه‌هاش!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 1
    علی دایی هم بود.حتماچون بیشترازاینکه خنده دارباشه،گریه داربوده نگفته
  • علی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    بهتره اقای تاج رو اخراج کنند با این ایده های مضحک و خنده دار....اقای تاج تمامی
  • سدریک IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 1
    اگه منو بیارن قول صددرصدی میدم ایران و قهرمان جام ملت های آسیا و صعود به جام جهانی و صعود از مرحله گروهی کنم به شرفم حتما این کارو میکنم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    مربی فقط استاد اسدی بزرگ
  • زهرا IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    کاج نوید کیا را یادت رفت. نچسب ترین رئیس فدراسیون ایران
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 1
    تیم ملی سرمربی نمیخواد شورایی اداره بشه
  • زارع IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اینا سیاه نمایی مردمه . تاج خودسره انتخابش کرده مربی سپاهان . دست دست میکنه تاسپاهان به پایان لیگ نزدیک شه
  • Fff IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    گوآردیولارو بیارین.😂😂😂😂
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 1
    یعنی از قیمت دلار ۵۶۰۰۰ تومانی خنده دار تره!!! اون را هم ول کنید یکی بیاد چند صباحی یک پولی به جیب بزنه و بره و انگار نه انگار !!!!
  • علوی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    رای ما .رای ما .استاد اسدی .استاد اسدی .خالق تکنیک های ناب و مهندسی معکوس در تاکتیک های رایج .هجوم به سوی دروازه خودی و ناگهان بازگشت:=)
  • طاها IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    یحیی گل محمدی خوبه 👍

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس