.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران ریشه در داخل دارد و به میزانی که این رژیم در داخل احساس ضعف می‌کند تهدیدات خود را بیشتر می‌کند.

به گزارش مشرق، نشست رسانه‌ای «حقایق تنش‌های نظامی رژیم اسرائیل در سوریه، موضع و عملکرد ایران» امروز شنبه ششم اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مؤسسه مطالعاتی اندیشه‌سازان نور با حضور جمعی از خبرنگاران برگزاری شد.

سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه، گفت: این رژیم در روزهای اخیر دست به یک اقدام تروریستی در سوریه زد و به مراکز نظامی سوریه و به مناطق مسکونی در کفرسوسه دمشق حمله کرد. البته این موضوع جدیدی نیست. آن‌ها در طول سال‌های گذشته از این نوع اقدامات جنایتکارانه علیه سوریه داشته‌اند، بدون اینکه این اقدامات منجر به تأثیر راهبردی چه در منطقه و چه در سوریه شود.

وی افزود: در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی، ۵ نفر شهید شدند که یک سرهنگ ارتش سوریه هم در میان آنان بود. همزمان با این موضوع شاهد تهدید پراکنی علیه جمهوری اسلامی از سوی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بودیم. آنها در طول سال‌های گذشته اقداماتی هم علیه جمهوی اسلامی انجام داده بودند. ما چندین پرونده در رابطه با تجاوزات رژیم صهیونیستی داریم. پرونده حمله به تأسیسات کرج، اقدام علیه تأسیسات نطنز و پرونده ترور دانشمندان و عناصر فعال جمهوری اسلامی.

کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: رژیم اسراییل به میزانی که در فضای داخلی احساس ضعف کند، در محیط پیرامونی دست به تهدید می‌زند. بیشتر این تهدیدات لفظی است و بخشی هم جنبه عملی پیدا می‌کند.

زارعی ادامه داد: به نظر می‌رسد این روزها اسرائیل به این احتیاج دارد که محیط منطقه‌ای را تهدید و مخاطراتی را متوجه محیط منطقه‌ای کند و یک نوع مانع در مسیر حمایت خارجی از مردم مظلوم فلسطین ایجاد کند. از سوی دیگر می‌خواهد این پیام را مخابره کند که با توجه به اینکه ما در داخل مشکل داریم اما همچنان قدرتمند هستیم و دشمنان خارجی‌مان را هم تهدید می‌کنیم.

وی افزود: تجربه ما از اسراییل این است که هرگاه آن‌ها شکست خوردند، تهدیدی انجام دادند. اگر توانستند آن تهدیدات را هم عملی کرده‌اند و اگر نتوانستند در حد رسانه‌ای دست به تهدید زده‌اند. در شهریورماه پس از آنکه اسراییلی‌ها بعد از چندماه تبلیغات راجع به سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه متوجه شدند که در آمریکا اراده‌ای برای چالش نظامی و امنیتی با ایران وجود ندارد، نخست وزیر قبلی اسراییل یعنی لاپید شروع کرد به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران. آن‌ها در این زمینه اقدامات محدودی در آسمان اصفهان انجام دادند که آسیبی به بخش‌های نظامی و هسته‌ای ایران وارد نکرد.

زارعی ادامه داد: این حداکثر کاری بود که لاپید علیه جمهوری اسلامی ایران می‌توانست، انجام دهد. این نکته را هم باید اضافه کرد که اسراییلی‌ها هرگاه ضربه‌ای به ایران وارد کردند، چندبرابر آن، عملیات انتقامی جمهوری اسلامی را دریافت کردند. زمانی که اسراییلی‌ها دست به یک جنایت می‌زنند اعلام نمی‌کنند، پاسخی هم که به آنان داده می شود نیازی نیست که حتما اعلام شود. اما مشخص است که آن‌ها در برابر هر ضربه‌ای که زده‌اند چند ضربه دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اقدامی که در گذشته علیه تأسیسات نظامی آن‌ها در حومه تل‌آویو صورت گرفت، یکی از نمونه پاسخ‌هایی بود که آن‌ها دریافت کردند. در نتیجه می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که اگر آنان میل داشته باشند به اینگونه بازی‌هایشان جنبه عینی هم دهند. آن فردی که ضرر می‌کند خود اسراییل و ایران کمترین آسیب را می‌بیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    قهوه‌ای کردن اسقاطیل، دست خودشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس