مذاکره ۲ وزیر برای بهبود وضع سفرهای زیارتی/ وزیر ارشاد به دیدار بذرپاش می‌رود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره بهبود وضعیت سفرهای زمینی و هوایی به عتبات و برقراری سفر سوریه گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش مشرق، وزیر ارشاد در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان حج و زیارت از تلاش برای رفع موانع سفرهای زیارتی و پیگیری پروازها خبر داد و مقرر شد تا طی جلسه‌ای با وزیر راه این امر مطرح و مشکلات موجود برطرف شود.

تلاش وزیر ارشاد برای کاهش هزینه سفر عتبات

بر همین اساس، امروز محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد به همراه سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با مهرداد بذرپاش، وزیر راه ‌شهرسازی به این منظور دیدار و گفت‌وگو می‌کند. دیدار ۲ وزیر دولت سیزدهم برای حل مشکلات زائران در حالی است که هزینه بلیت پرواز عتبات در روزهای اخیر افزایش بسیاری داشته است و از طرفی هم با توجه به احتمال افزایش بلیت سفرهای زمینی و هوایی در ایام نوروز، احتمال گران شدن سفرهای زیارتی وجود دارد.

سفرهای زیارتی به سوریه از تهران برقرار می‌شود

بر همین اساس، قرار است برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و همچنین برقراری پرواز به سوریه در این جلسه تصمیم‌گیری شود.

سفرهای زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت از سازمان‌های وزارت ارشاد است که البته با توجه به افزایش هزینه‌های سفرهوایی عتبات که بخشی قابل توجهی از آن مربوط به پرواز است، مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد. همچنین سفرهای زیارتی به سوریه از خرداد امسال به دلیل همکاری نکردن شرکت‌های هواپیمایی همچنان از تهران برقرار نشده است.

با تلاش مسؤولان سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد، ارز با قیمت پایین‌تر از بازار آزاد برای سفرهای زیارتی اختصاص پیدا کرده که هزینه آن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرتضی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    کدوم وزیر در مورد قیمت دلار نظر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس