وزیر ارتباطات: مشکل سرعت اینترنت خانگی به زودی حل می شود/ اتصال شهر و روستاها به فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش ویژه‌ای برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت خانگی در حال انجام است، گفت: با اتصال شهرها و روستاها به فیبرنوری و اضافه شدن اپراتورهای جدید در حوزه خدمات اینترنت در آینده نزدیک مشکل سرعت اینترنت خانگی حل خواهد شد.

به گزارش مشرق، در دیدار روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در وزارت ارتباطات صورت گرفت بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی خصوصاً در روستاها، افزایش سرعت اینترنت خانگی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی با هدف تقویت پلتفرم‌های داخلی تأکید شد.

متفکر آزاد در ابتدای این دیدار به بازدیدهای میدانی خود از وضعیت سرویس دهی مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه در حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف حوزه انتخابیه داشته‌ام در کنار تلاش‌هایی که از سوی وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات ارتباطی صورت گرفته است اما در برخی از شهرها و روستاها وضعیت اینترنت خانگی نیاز به تقویت دارد و نیازمند تقویت زیرساخت‌های مخابراتی است.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان با بیان اینکه امروزه اینترنت نقش مهمی در توسعه دانش و همچنین کسب و کار مردم دارد، افزود: مردم استان خصوصاً ساکنان شهرهای کوچک و روستاها نیازمند تقویت و بهبود کیفیت و سرعت اینترنت هستند و گاها از پایین بودن سرعت اینترنت گله دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با توجه به شرایط اخیر پیش آمده در کشور ضرورت حمایت ویژه از کسب و کارها خصوصاً کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت احساس می‌شود، افزود: کشور نیازمند یک جهش جدی در حوزه فناوری و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است و باید پلتفرم‌های داخلی بتوانند خدمات مطلوب، سریع و آسان را در حوزه کسب و کار به مردم ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با بیان اینکه تلاش ویژه‌ای برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت خانگی در حال انجام است گفت: با اتصال شهرها و روستاها به فیبرنوری و اضافه شدن اپراتورهای جدید در حوزه خدمات اینترنت در آینده نزدیک مشکل سرعت اینترنت خانگی حل خواهد شد.

زارع پور افزود: وزارت ارتباطات تقویت توان فنی و خدماتی پلتفرم های داخلی را به عنوان یک اولویت ویژه قرار داده است افزود: تلاش شده مشکلات پلتفرهای داخلی در خدمت رسانی به مردم به حداقل برسد و معاونان این وزاتخانه راساً پیگیر ارتقا و بهبود خدمات پلتفرم‌های داخلی هستند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت اینترنت تلفن‌های همراه از گذشته بهتر شده است اما اینکه سرعت اینترنت خانگی هنوز مطلوب نیست را ما هم قبول داریم و بهترین راه اتصال منازل به فیبرنوری است که با حمایت ویژه دولت در حال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    یکسال پیش اینترنت خانگی(ایرانسل) مشکلی نداشت شما کُند و قطعش کردین
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ببینیمو تعریفش کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس