واشنگتن پست: پیشرفت هسته ای ایران، آمریکا را به چالش می‌کشد

رسانه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به هراس واشنگتن از پیشرفت های هسته ای ایران نوشت که پیشرفت هسته ای ایران، آمریکا را به چالش می کشد.

به گزارش مشرق، این روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی با تکرار ادعاها درباره غنی سازی اورانیوم در ایران نوشت که کشف مقدار کمی از اورانیوم غنی‌شده در سطح ۸۳.۷ درصد در ایران، تنش‌های تهران- واشنگتن را افزایش داده است.

به گزارش، نشریه آمریکایی بلومبرگ هفته پیش با انتشار گزارشی ادعایی، به نقل از دو مقام دیپلمات ناشناس اعلام کرد که در نتیجه بازرسی‌های اتمی صورت گرفته در ایران طی هفته گذشته، مقادیری اورانیوم غنی‌شده با غلظت نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی کشف شده است.

جمهوری اسلامی ایران این ادعا را سیاه‌نمایی و تحریف حقایق خوانده و تاکید دارد که وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی به معنی غنی‌سازیِ بالای ۶۰ درصد نیست.

واشنگتن پست در فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران در این باره مدعی شد که این پیشرفت هسته ای همچنین در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد دولت بایدن مخالفت خود در برابر اقدام احتمالی علیه ایران کاهش داده است.

رابرت لیتواک، کارشناس منع اشاعه و مدیر مطالعات امنیت بین‌الملل در مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون در گفتگو با این رسانه آمریکایی ادعا کرد که گزارش جدید آژانس بین المللی اتمی «ایران را در آستانه تولید مواد هسته ای با درجه تسلیحات قرار می‌دهد».

لیتواک ادعا کرد: ایران یک فاصله راهبردی با تولید مواد تسلیحاتی هسته ای را حفظ می کند. این کشور گزینه تسلیحاتی بدون عبور از خط قرمز را در اختیار دارد.

واشنگتن پست مدعی شد: توضیح ایران در خصوص این مواد کشف شده با شک و تردید مواجه شده است.

دیوید آلبرایت، رئیس مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل، یک سازمان غیر دولتی در واشنگتن که در مورد برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای تحقیق می‌کند، نیز در گفتگو با واشنگتن پست ادعا کرد: این توضیحات بدون شواهد بیشتر از طرف مقابل، چندان قابل قبول نیست.

وی ادعا کرد: افشاگری های گزارش آژانس در مورد حجم ذخایر اورانیوم غنی سازی ایران نشان می دهد که این کشور به نقطه ای نزدیک می شود که می تواند به سرعت سلاح هسته ای تولید کند.

واشنگتن پست در عین حال با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران نوشت: جو بایدن بارها گفته است که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و «همه گزینه‌ها» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای روی میز هستند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مذاکراتی که دولت وی درباره احیای برجام آغاز کرده بود، در حال حاضر متوقف شده است زیرا هر دو طرف به مواضع سخت خود تاکید کرده اند. اما دولت آمریکا همچنان معتقد است که بهترین راه برای حل مناقشه با ایران از طریق دیپلماسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 0
    اینها در حرف دیپلماسی و در عمل تحریم و تهدید می کنند
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      0 0
      در عمل جنگ ترکیبی راه انداخته و نه فقط تهدید البته به اذن الله مثل دفعه های قبل سرش به سنگ خواهد خورد
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    خوب هندونه میزارن زیر کتتونها . خخخخخخ . چیزیکه پول و رفاه برای ملت نداره ، سرکاریه .
  • فرزاد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    غرب کافر نامرد و پیمان شکن است ما راه خودمان را باید برویم .اعتماد به غرب وحشی کافر یعنی نابودی کشور.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس