ایران برای فرار از سیاه‌چاله جمعیتی تنها ۶ سال فرصت دارد/ نیمی از زوج‌های نابارور خودشان مقصرند!

دبیر شورای عالی جمعیت گفت: ایران برای فرار از سیاه‌چاله جمعیتی تنها ۶ سال فرصت دارد و اقدامات حوزه جوانی جمعیت باید نتیجه محور باشد.

به گزارش مشرق، کاظم فروتن، دبیر شورای عالی جمعیت ظهر امروز در اختتامیه همایش «رویداد جامعه‌پرداز» (دومین رویداد کشوری جمعیت، زن و خانواده) که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد، از تلاش‌های انجام‌شده در استان سمنان در حوزه جوانی جمعیت تقدیر و اظهار کرد: بحث فرزند و افزایش جمعیت با ازدواج سالم و به‌هنگام محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: برای فرار از سیاه‌چاله جمعیتی در کشور، تنها ۶ سال فرصت داریم و فرهنگ آینده‌نگری در استان سمنان باید تقویت شود.

دبیر شورای عالی جمعیت ادامه داد: تلاش‌های خود را در حوزه جوانی جمعیت به تسهیلات اقتصادی گره نزنید و اقدامات جهادی را در این حوزه پرتوان و با امید ادامه دهید.

فروتن بیان کرد: حرکت‌ها و اقدامات در حوزه جوانی جمعیت باید نتیجه‌محور باشد و بحث جمعیت باید به‌صورت برش‌های استانی دیده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مباحث مرتبط با جوانی جمعیت از جمله فرهنگ‌سازی، تسهیلات، مسکن و سایر موارد باید در استان‌ها به‌صورت ویژه بررسی و از طریق مرکز پیگیری شود.

دبیر شورای عالی جمعیت اضافه کرد: استفاده از ظرفیت فعالان مردمی در بحث اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امری ضروری است.

فروتن گفت: بحث تشویق مردم به امر فرزند آوری یک موضوع فراجناحی است که باید در متن مردم به آن پرداخته شود.

دبیر شورای عالی جمعیت گفت: در حوزه جمعیت، دیرفرزندآوری یکی از مشکلاتی است که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

فروتن بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، بالغ بر ۵۰ درصد زوج‌های نابارور اگر زودتر اقدام به فرزندآوری داشتند، با مشکل ناباروری مواجه ‌نمی‌شدند.

وی گفت: رسانه ملی و همچنین استانی می‌تواند در خصوص آگاهی‌بخشی در این حوزه به‌صورت برنامه‌های مستند و مستمر اقدام کند.

دبیر شورای عالی جمعیت ادامه داد: در جامعه و خانواده‌ها در خصوص آگاهی‌بخشی به‌ویژه لزوم داشتن فرزند دوم و ضرورت آن باید پرداخته شود.

فروتن گفت: پیگیری از مرکز برای تسهیل در پیشبرد امور ویژه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اتخاذ راهکارهای جدید ویژه ایجاد رغبت بین مردم برای فرزندآوری همواره در دستور کار است.

دبیر شورای عالی جمعیت ادامه داد: مردم باید خطر کاهش جمعیت را احساس کنند و رسانه ملی در این میان برای آگاهی‌بخشی و تبیین ضرورت فرزندآوری نقش تأثیرگذاری دارد.

فروتن افزود: امروز ما در زمان جنگ و عملیات جمعیتی هستیم؛ اما ‌مانند شرایط صلح عمل می‌کنیم و نیاز است تا راه‌های ویژه برای دستیابی به موفقیت بیابیم.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در نشستی با دبیر شورای عالی جمعیت گفت: کمبود آب و عدم رشد جمعیت دو چالش جدی استان سمنان است.

وی بیان کرد: نیاز است تا در بحث قانون جوانی جمعیت، ضمن فراهم کردن بسترها از قبیل مسکن، وام ازدواج و ...، از ظرفیت آموزه‌های دینی استفاده شود.

استاندار سمنان ادامه داد: در بحث مسکن در استان سمنان اقدامات خوبی شکل‌گرفته که در حوزه جوانی جمعیت نیز این مهم تقویت خواهد شد.

هاشمی گفت: دلایل مختلف عدم اشتیاق به فرزند آوری بین خانواده‌ها باید واکاوی و آسیب‌شناسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 0
    ایران جوان بشه ، چی میشه ؟ جوون خرج داره ، داری خرجش کنی؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 2
    تا نگید زنان سرزمینم مقصرا شاید هیچی حل نشه
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    میگن اگه جمعیت کم بشه بیمه گذار هم کم میشه و بیمه‌ها به مشکل میخورن. خب الان هم میلیونها نفر بیکارن و یا کار کاذب دارن یا دستفروش و اسنپ هستن. همین الانش شاید دویست سیصد هزار نفر از متولدین هرسال شغل درست داشته باشن. جمعیت اگه کم بشه هم همین تعداد سرکار میرن و فقط تعداد شغلهای کاذب کم میشه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 3
    خیلی از دختران کوته بین شاغل بوسیله حضور در عرصه اجتماعی آزادی ، درآمد و استقلال پیدا کردن و نیازی نمی بینند که تن به ازدواج دهند..یا به تاخیر میندازن ..یا مشکل پسند می شوند.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس