میزان یارانه نقدی، نان ،دارو و نهادهای حمایتی مشخص شد

مبلغ ۶۹ هزار میلیارد تومان بابت یارانه دارو ، ۳۱۵ هزار میلیارد تومان بابت یارانه نقدی و ۵۶ هزار میلیارد تومان به یارانه نان اختصاص یافت.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با بند (الف) و ردیف های هزینه ای آن در تبصره ۱۴ موافقت کردند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه وبودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف به شرح ذیل متناسب با تحقق دریافتی ها (منابع) اقدام نماید. ایفای تعهدات مربوط به پرداخت وجوه موضوع جزء ۲ بند الف تبصره ۱۸ مشمول این حکم نمی باشد.

ردیف-۱-۱ مبلغ ششصد و نود هزار میلیارد ( ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال بابت یارانه دارو.

ردیف-۱-۲ مبلغ سه میلیون و یکصد و پنجاه هزار میلیارد ( ۳,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال بابت یارانه نقدی و معیشتی.

ردیف-۱-۳ مبلغ چهارصد و پنجاه هزار میلیارد ( ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور.

ردیف-۱-۴ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد ( ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال بابت یارانه نان.

ردیف-۱-۵ مبلغ یک میلیون و دویست و شصت و سه هزار و یکصد و سی میلیارد(۱,۲۶۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال بابت هزینه تولید، انتقال، توزیع و فروش فرآوردههای نفتی و گاز طبیعی و برق دار کردن چاه های کشاورزی و بازپرداخت ایفای تعهدات طرح های صرفه جویی ماده( ۱۲ ) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور.

ردیف-۱-۶ مبلغ چهارصد و هشتاد و پنج هزار و دویست و نود میلیارد(۴۸۵,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال بابت عوارض و مالیات ارزش افزوده فرآورده های نفتی و گاز طبیعی و ایفای تعهدات سازمان هدفمندی یارانه ها با اولویت جزء ۲ بندتبصره( ۱۸ )این قانون.

در ردیف ۳ بند الف آمده است:عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حاملهای انرژی موضوع بند الف ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداختی های (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود تا با تصویب شورای برنامه ریزی استان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت و ۲۵درصد آن صرف تأمین و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری شود.

در بند۴ ماده الف تبصره ۱۴ آمده است:بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و براساس درخواست سازمان برنامه وبودجه کشور معادل یک درصد جمع مصارف را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار دهد.تنخواه مذکور باید حداکثر تا دوماه پس از دریافت از محل منابع مذکور تسویه گردد.شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است. این حکم مشمول تنخواه خزانه داری کل کشور نمی شود. سازمان برنامه وبودجه کشور مکلف است درصورت کسری منابع یارانه نقدی منابع را از سایر محلها تأمین و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید و حداکثر تا دوماه پس از آن تسویه کند.شرط استفاده مجدد از این محل تسویه منابع قبلی است.

در ردیف ۶ بند الف آمده است:سازمان هدفمندی یارانه ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء۱-۶این بند تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوارهای پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) (مبلغ هشت هزار میلیارد) ( ۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال هزینه نماید.

در ردیف ۷ آمده است:مبلغ ده هزار میلیارد( ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ )ریال از محل مازاد درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها نسبت به جزء ( ۱) بند (الف) این تبصره جهت پرداخت تسهیلات خُرد و قرض الحسنه به نیازمندان به صندوق امداد ولایت درصورت تحقق مازاد اختصاص می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 1
    عجب گداپروری راه انداختن!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس