کد خبر 1471421
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
دستگیری ۳۱۴ متهم فرار مالیاتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: آمار پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی در ۱۱ ماه بالغ بر ۲۱۴ پرونده بود و ۳۱۴ متهم فرار مالیاتی با هماهنگی سازمان مالیاتی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن علیه نظام کشور و نظام جمهوری اسلامی گفت: با توجه به اینکه شاید محور اصلی این جنگ، مساله اقتصاد است و با عنایت به گستره مأموریت و مسئولیت پلیس امنیت اقتصادی که موظف است امنیت اقتصادی را در تمام بخش‌ها فراهم کند و با مفسدان و برهم زنندگان نظم و امنیت اقتصادی کشور مقابله کند، لذا این پلیس مسئولیت و کار مهمی در این حوزه عهده‌دار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خاطرنشان کرد: آمار پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی در ۱۱ ماه بالغ بر ۲۱۴ پرونده بود و ۳۱۴ متهم فرار مالیاتی با هماهنگی سازمان مالیاتی دستگیر شدند و بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال انواع و اقسام مالیات به بیت المال بازگردانده شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در این بخش با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی باید تعامل ویژه داشته باشیم. روز گذشته در نشستی که برگزار شد، با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات حکومتی تعزیرات و سازمان مبارزه با پولشویی هماهنگی‌ها و جلساتی را داشتیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در ادامه گفت: در بخش مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه خوبی بین ما، سازمان مبارزه با پولشویی و دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها منعقد شد.

وی در ادامه از اهتمام پلیس امنیت اقتصادی فراجا برای استقرار دستگاه‌های اسکنر با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: اولین دستگاه در یکی از استان‌های جنوبی مستقر خواهد شد که هم به کار سرعت داده می‌شود و هم اقدامات کامل‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

سردار رحیمی در ادامه تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان قرار داریم، در تعامل با سازمان تعزیرات حکومتی هماهنگی‌های خوبی در حوزه جلوگیری از افزایش قیمت مایحتاج انجام شد و از سوداگری در قیمت‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در ادامه عنوان کرد: در ابتدای صبح امروز نیز در خدمت رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بودیم و در این بخش تلاش بر این است هم‌افزایی و هماهنگی ویژه‌ای را در سال ۱۴۰۲ بین پلیس امنیت اقتصادی و سازمان مالیاتی کشور به‌منظور وصول مالیات‌ها و جلوگیری از فرارهای مالیاتی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این گزاره که رویکرد پلیس امنیت اقتصادی جلوگیری از فرار مالیاتی دانه‌درشت‌ها خواهد بود، گفت: به این منظور، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین پلیس، سازمان امور مالیاتی و دستگاه قضا امضا شد و سال ۱۴۰۲ سال طلایی همدلی، بین ما و سازمان امور مالیاتی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس