روزی که سعودی‌ها درهای مسجدالحرام را بستند+عکس و فیلم

سه سال گذشته در چنین روزی سعودی‌ها درهای مسجدالحرام را برای جلوگیری از شیوع کرونا بستند و این مکان مقدس که هر لحظه میزبان هزاران زائر از کشورهای مختلف بود، خالی از زائر شد.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با شیوع کرونا در جهان در سال ۱۳۹۸ شمسی (۲۰۲۰ میلادی)، بسیاری از برنامه‌ها و اماکن مذهبی و فرهنگی لغو شدند و سعودی‌ها نیز به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس، درهای خانه خدا را بستند.

روزی که سعودی‌ها درهای مسجدالحرام را بستند+عکس و فیلم

در چنین روزی بود که درهای مسجدالحرام بسته شد و دور کعبه که در هر ساعتی از شبانه‌روز مملو از جمعیت بود، خالی از زائر شد و به یکباره دیگر در ساعات مختلف هیچ کسی در این مکان مقدس نبود و فقط متولیان مسجدالحرام در گاهی اوقات به زیارت مشرف می‌شدند. البته در آن زمان دور خانه خدا را حصارهایی هم کشیده بودند تا مبادا زائران به کعبه نزدیک شده و با لمس یا بوسیدن خانه خدا، کرونا به سایر زائران منتقل شود.

روزی که سعودی‌ها درهای مسجدالحرام را بستند+عکس و فیلم

با تداوم وضعیت نگران کننده کرونا و جان باختگان روزانه هزاران نفر در جهان، درهای مسجدالحرام بیش از هفت ماه بسته و عمره گزاران در حسرت زیارت کعبه بودند. البته حج تمتع در آن ایام با حضور حداقلی زائران ساکن عربستان برگزار شد و حدود ۱۰ هزار نفر در مدت کوتاهی اعمال حج تمتع را برگزار کردند و در صحت و سلامت به شهرهای خود بازگشتند.

روزی که سعودی‌ها درهای مسجدالحرام را بستند+عکس و فیلم

اکنون که سه سال از آن روز می‌گذرد، مسجدالحرام روزانه میزبان هزاران زائر از شهرها و کشورهای مختلف جهان است که به دور کعبه طواف می‌کنند. در ادامه فیلمی از نخستین روز بسته شدن درهای مسجدالحرام و خالی بودن این مکان مقدس را در ایام شیوع کرونا مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 1
    از نشانه های ظهور حضرت مهدی خالی ماندن کعبه از زاعر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس