زندگی من در خطر است/ نگرانند در صورت پیروزی آنها را بازخواست کنم

نخست‌وزیر سابق پاکستان در گفت‌وگویی با الجزیره به توضیح مسائل مختلف از جمله تلاش برای ترور و سرنگونی دولت وی و انتخابات آتی پرداخت.

به گزارش مشرق، عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان در گفت‌وگویی با الجزیره با تاختن به نخست‌وزیر کنونی، وزیر کشور و رئیس دستگاه اطلاعاتی و متهم کردن آنها به تلاش برای ترور خود گفت: من دو ماه پیش از تلاش برای ترور از آن اطلاع داشتم. دولت کنونی پاکستان نگران پیروزی حزب تحریک انصاف در انتخابات است لذا در تلاش برای زندانی کردن من هستند. از زمان ترک صندلی نخست‌وزیری ۷۴ شکایت علیه من انجام شده است.

وی تاکید کرد: زندگی من همچنان در خطر است و کسانی که پشت سر تلاش برای ترور من قرار دارند، اکنون مناصب پرنفوذی دارند و می‌توانند بر پلیس و ارتش تاثیر بگذارند و نگرانند من در صورت پیروزی انتخابات، آنها را بازخواست کنم.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان وجود هرگونه رابطه امریکا با تلاش برای سرنگونی دولت وی را تکذیب کرد و قمر جاوید، فرمانده ارتش پاکستان را به تغییر نظام و دست داشتن در سرنگونی وی متهم کرد؛ سخنانی که به معنای عقب‌نشینی عمران‌خان از سخنان پیشین‌ وی در متهم کردن امریکا در سرنگونی دولتش است.

عمران خان در واکنش به اتهامات دال بر اینکه وی از تلاش برای ترور به منظور کسب آرا و محبوبیت بیشتر سوء استفاده می‌کند، گفت: من نیازی به تلاش برای قتل به منظور افزایش محبوبیتم در پاکستان ندارم، حزب من محبوب‌ترین حزب در کشور است. پس از ترک منصب نخست وزیری ما در ۷۰ درصد انتخابات پیروز میدان بوده‌ایم، دولت کنونی در تلاش برای استفاده سیاسی از قانون به منظور محروم کردن من از نامزدی برای انتخابات آتی است.

نخست وزیر پیشین پاکستان گفت: اگر به قدرت بازگردم، برای تحکیم روابط پاکستان با قدرت‌های منطقه‌ای همسایه نظیر چین و روسیه تلاش خواهم کرد در عین حال، روابط با امریکا هم حائز اهمیت است چرا که این کشور قدرت بزرگی است که همه باید با آن روابط خوبی داشته باشند. ما باید با همه کشورها روابط داشته باشیم، هر کشوری سیاست خارجی خود را بنا به منافع مردم خود تعیین می‌کند، این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

عمران‌خان در تیراندازی که در ۳ نوامبر گذشته به هنگام سخنرانی برای طرفدارانش در راه‌پیمایی به سمت اسلام آباد به منظور اعمال فشار بر دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام داشت، از ناحیه ساق پا زخمی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 1
    باید فشارها بر پاکستان افزایش یابد دستور بازداشت عمران خان را باید اینطوری جواب داد ایران باید اعلام کند یا دستور ازادی وی یا 18 میلیارد جرمیه پاکستان روی میز است چین ایران و روسیه نباید اجازه دهند پاکستان اوکراین دیگری در اسیا شود یا صدام دوم
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 1
    عمران خان نباید در حد زاک زاکی خرد شود زاک زاک نیز قربانی ایران شد و زنده زاک زاک و عمران خان به درد ایران می خورد نه زندانی و جسد آنها - ایران احتمالا نمی داند چطور از عمران خان باید حمایت کند باید فشارهای سیاسی بر پاکستان به توسط چین و ایران باشد نه توسط عمران خان
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 1
    بازداشت عمران خان مقدمه ای برای صدامیزه کردن پاکستان است باید ایران و چین سریع سر این افعی ارتش پاکستان را خرد کنند
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    عمران خان از ان رو بازداشت شده که اجازه تاسیس پایگاهی به امریکا جهت حمله به ایران وچین را نداده باید ایران و چین خیلی منسجم و متحد پاکستان را تهدید خوبی بکنند و طالبان پاکستان را تقویت و زمینه فروپاشی این کشور در صورت میدان دادن به امریکا را اجرا نمایند
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    ایران و چین و روسیه باید هشدار دهند نزدیکی به اسرائیل مساوی نابودی پاکستان خواهد بود و ما عمران خان را مثل بشار اسد نجات خواهیم داد
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      1 0
      شما به فکر مشکلات کشور باشید که گریبانگیر ملت شده و بعد برو دنیارو نجات بده.!!!۱۷
  • حبیب IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 1
    چین باید از عمران خان محافظت کنه
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      پس کی از چین در مقابل ناتو حمایت کنه.توووو. خخخخخخخ
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    هر کی با ناتو دربیفته ور میوفته...چین و روسیه عددی نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس