عمران خان: حتی باوجود دستگیری من، مردم علیه حکومت خواهند جنگید

همزمان با تلاش پلیس برای دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان؛ او یک پیام ویدئویی صادر کرد.

به گزارش مشرق، «عمران خان»، نخست‌وزیر سابق پاکستان شامگاه سه‌شنبه در حالی که حامیانش و پلیس در نزدیکی محل اقامت او وارد درگیری شدیدی شدند، یک پیام ویدئویی صادر کرد.

در حالی که پلیس پاکستان قصد بازداشت رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان را داشت، عمران خان در خانه خود در شهر لاهور با انتشار پیام ویدئویی از حامیانش خواست تا حزب حاکم نخست وزیر شهباز شریف را حتی در صورت زندانی شدن او به چالش بکشند.

عمران خان در پیام خود گفت: «پلیس برای دستگیری من آمده است. آنها فکر می‌کنند که اگر عمران خان به زندان برود، مردم می‌خوابند. شما باید به آنها ثابت کنید که اشتباه می‌کنند، باید ثابت کنید که مردم زنده هستند.»

نخست وزیر سابق پاکستان افزود: «شما باید برای حقوق خود بجنگید، باید به خیابان بروید. خداوند همه چیز را به عمران خان داده است. من تمام زندگی خود را جنگیده‌ام و خواهم جنگید، اما اگر اتفاقی برای من بیفتد، آنها مرا به زندان بیانداز یا بکشند، شما باید ثابت کنید که حتی بدون عمران خان هم می‌توانید بجنگید.»

خان در یک بیانیه ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، گفت: «شما باید ثابت کنید که هرگز این بردگی و این حکومت یک نفره را نخواهید پذیرفت. پاکستان زنده آباد.»

«امیر میر»، سخنگوی دولت پاکستان به رویترز گفته است که حداقل چند صد نفر از هواداران عمران خان با پلیس درگیر شدند. او گفت: «اگر عمران خان حضور خود را در دادگاه تضمین کند، خوب است، در غیر این صورت قانون مسیر خود را طی خواهد کرد.» میر همچنین گفت که نیروهای شبه نظامی برای کنترل اوضاع فراخوانده شده‌اند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، وضعیتی شبیه به منطقه جنگی را در داخل و خارج مجتمع مسکونی با شلیک گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب پاش پلیس نشان می‌داد.

حزب تحریک انصاف نیز در توییتی نوشت: «آنها خانه عمران خان را گلوله باران کردند… رهبری که از همه خواسته است صلح طلب و صبور باشند. به نظر می‌رسد دموکراسی به حالت تعلیق درآمده است.»

حکم بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان که در جلسه‌های دادگاه ۲ پرونده جداگانه شرکت نکرده بود، توسط دادگاه اسلام آباد صادر شده است. بنا بر اعلام رسانه‌های دولتی پاکستان، دادگاه اسلام آباد روز دوشنبه حکم بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق این کشور در رابطه با پرونده های اتهام «فروش هدایای اعطا شده در دوران نخست وزیری» و همچنین «تهدید یک قاضی زن» را به طور جداگانه صادر کرد. به دنبال صدور این حکم، واحدهای پلیس اسلام آباد از طریق بالگرد برای بازداشت وی عازم لاهور شدند.

از سوی دیگر عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان پیشتر برای شرکت در کارزار انتخاباتی که قرار است در ۳۰ آوریل سال جاری در ایالت پنجاب واقع دراین کشور برگزار شود، شهر لاهور را ترک کرده بود. حکم بازداشت عمران خان پیشتر در ۲۸ فوریه نیز به دلیل اتهام «فروش هدایای اعطا شده در دوران نخست وزیری» صادر شده و پلیس نیز ۵ مارس برای اجرای حکم به منزل وی رفته اما او را پیدار نکرده بود.

این حکم توسط دادگاه عالی تا ۱۳ مارس یعنی روز دوشنبه معلق شده بود. گفتنی است که پارلمان پاکستان در ۱۰ آوریل سال گذشته با ۱۷۴ رای به برکناری عمران خان رأی داد؛ موضوعی که وی از آن به عنوان توطئه ای با محوریت غرب نام برده بود. پس از آن شهباز شریف، برادر نواز شریف که برای ۳ دوره نخست وزیر پاکستان بود، با حمایت اکثریت مطلق قدرت در این کشور را در دست گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گودرز IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عمران خان به جهت نداشتن دانش سیاسی، به پوپولیسم روی آورده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس