کد خبر 1487819
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
عمران خان

ارتش پاکستان اتهام‌زنی عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور درباره تلاش برخی مقام‌های ارشد ارتش برای ترورش را رد کرد و به رجوع به دادگاه تهدید کرد.

به گزارش مشرق، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نادر به اظهارات اخیر عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور علیه ارتش و نهادهای اطلاعاتی پاسخ داد.

منابع رسانه‌ای از اسلام آباد پایتخت پاکستان خبر دادند که ارتش این کشور سخنان عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان درباره تلاش یکی از مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی برای ترور او را «بی اساس» خواند و رد کرد.

به گزارش «عرب نیوز پاکستان»، عمران خان رهبر حزب اپوزیسیون «تحریک انصاف پاکستان» به کرات اعلام کرده که «شهباز شریف» نخست‌وزیر، «رعنا ثناالله» وزیر کشور و «فیصل نصیر» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان را به دست داشتن در پشت پرده تلاش سال گذشته برای ترور او قرار داشتند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان در تجمعات اخیرش در جمع طرفداران خود یک بار دیگر نام فیصل نصیر را تکرار کرد و گفت که وی در حال توطئه برای ترور عمران خان است و همچنین در پشت پرده قتل «ارشاد شریف» مجری تلویزیونی طرفدار عمران خان قرار دارد.

ارشاد شریف سال گذشته در حالی که در نایروبی پایتخت کنیا بود، با شلیک گلوله کشته شد. پلیس کنیا درباره قتل این شهروند پاکستانی گفته بود که عامل این حمله، هویت ارشاد شریف را با کس دیگری اشتباه گرفته بود.

ارتش پاکستان عصر دوشنبه (روز گذشته) با انتشار یک بیانیه اظهارات عمران خان را رد کرد و سخنان او را « اتهام زنی‌های بی اساس و به شدت غیر مسئولانه» خواند.

ارتش پاکستان همچنین نخست وزیر سابق این کشور را تهدید کرد که در صورت ادامه دادن به این «پروپاگاندای» خود، او را به دادگاه خواهد کشاند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: «رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان اتهامات بسیار غیرمسئولانه و بی اساس را علیه یک افسر ارشد نظامی در حال خدمت بدون هیچ مدرکی مطرح کرده است. این ادعاهای ساختگی و بدخواهانه بسیار تأسف‌آور و غیرقابل قبول است».

ارتش پاکستان تصریح کرد: «این یک الگوی ثابت طی یک سال گذشته بوده است که در آن مقامات نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی با القائات و پروپاگاندا برای پیشبرد اهداف سیاسی هدف قرار می‌گیرند. ما از این رهبر سیاسی مذکور می‌خواهیم که به راه‌های قانونی متوسل شده و از اظهارات نادرست خودداری کند».

ارتش پاکستان افزود که حق خود را برای «در پیش گرفتن راه قانونی (حقوقی) علیه بیانیه‌های کاملا نادرست، متقلبانه و پروپاگاندا» محفوظ می‌داند.

عمران خان در سال ۲۰۲۱ بعد از آنکه با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد، اعلام کرده بود که «قمر باجوا جاوید» فرمانده وقت ارتش این کشور با شهباز شریف نخست‌وزیر کنونی پاکستان و متحدانش همدست شد و وی را از نخست وزیری کنار زد.

اظهارات عمران خان علیه ارتش پاکستان بعد از رای عدم اعتماد پارلمان در شرایطی مطرح شد که بعد از انتخابات سال ۲۰۱۸ و روی کار آمدن عمران خان، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نقش داشتن ارتش در به قدرت رسیدن عمران خان مطرح شد اما هر دوی انها این گمانه‌زنی را تکذیب کرده بودند.

روابط عمران خان با ارتش پاکستان در اواخر دوره نخست‌وزیری او به سردی گرایید و در زمان تعیین گزینه برای ریاست بر سازمان اطلاعاتی این کشور (آی اس آی) علنی شده بود.

عمران خان که ماه‌های آخر حضور در مقام نخست‌وزیری را می‌گذراند، علنا علیه گزینه مدنظر فرمانده ارتش پاکستان برای ریاست بر آی اس آی موضع گرفت و از یکی از حامیان خودش برای این مقام حمایت کرد اما فرمانده ارتش در نهایت گزینه خودش را به منصب رساند. ۶ ماه بعد از این اختلافات بین عمران خان و فرمانده ارتش، رای عدم اعتماد پارلمان به نخست‌وزیر او پایان داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس