کد خبر 1471621
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
این نوشیدنی از پیری جلوگیری می کند!

طبق تحقیق دانشمندان، ترکیب قهوه با شیر ممکن است از پیری جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، پلی فنول‌ها گروهی از مولکول‌ها هستند که در گیاهان و غذاهای مشتق از گیاهان یافت می‌شوند و به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی شأن دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی شناخته شده هستند. مشخص شده که اتصال پلی فنول‌ها با اسیدهای آمینه که در مواد غذایی هم رخ می‌دهند، می‌توانند اثرات آنتی اکسیدانی آن‌ها را تقویت کنند.

تیمی از محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک اکنون نشان داده‌اند که وقتی پلی فنول‌های موجود در قهوه با اسید آمینه موجود در شیر متصل می‌شوند، اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در سلول‌های موش در شرایط آزمایشگاهی افزایش می‌یابد.

پروفسور ماریان نیسان لوند، نویسنده اصلی، گفت: ما قبلاً دریافتیم که پلی فنول‌ها با پروتئین‌ها در انواع مختلف غذاها، از جمله محصولات گوشتی، عصاره گیاهی اضافه شده (به عنوان مثال ادویه جات ترشی جات)، شیر و عصاره چای سبز واکنش نشان می‌دهند.

پلی فنول‌ها فراوان‌ترین منبع آنتی اکسیدان‌ها در رژیم‌های غذایی ما هستند و تصور می‌شود که استرس اکسایشی در بدن را کاهش می‌دهند.

با این حال، آن‌ها همچنین در مقابله با روند پیری نقش دارند و ضد التهابی هستند. تصور می‌شود از آنجایی که پلی فنول‌ها باعث کاهش استرس اکسایشی می‌شوند، می‌توانند به کند شدن التهاب و در نتیجه روند پیری کمک کنند.

پروفسور لوند تأکید کرد که دانشمندان باید ببینند که آیا این اثرات در بدن انسان نیز معتبر است یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 0
    درست هست که مخلوط شیر وقهوه مفید هست به شرطی که قهوه تقلبی نباشه بعضی وقت ها خرمای ساییده شده رو به جای قهوه به فروش می رسوندند
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 1
    قهوه حاوی 11 سم شناخته شده است. مثل آکریلامید و ... و جلوی جذب کلسیم شیر را می گیرد.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    ممکن است قطعی نیست
  • صفدر IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 1
    گول انگلیس را نخورید ، فقط روزی سه چهار لیوان دم کرده (میوه به) به خشک شده کافی است قلبی قوی ، پوستی شفاف و چشمانی نورانی داشته باشید ،، حتی می توانید همراه این جوشانده کمی زعفران یا گل محمدی خشک شده هم استفاده کنید ، ،، چای و نسکافه و قهوه و کاکائو برای بدن سم هستن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس