گشت ارشاد مدیران به تأمین اجتماعی رفت؛ برکناری رئیس شعبه ۷ بیمه تهران

در پی بازرسی تیم گشت ارشاد مدیران و ابراز برخی نارضایتی‌ها از عملکرد و نحوه خدمت‌رسانی شعبه ۷ تأمین اجتماعی تهران، رئیس این شعبه از مسئولیت خود تعلیق شد.

به گزارش مشرق، در پی برخی گزارش‌ها از نارضایتی نسبت به عملکرد شعبه ۷ تأمین اجتماعی تهران در غرب پایتخت، تیم بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور در قالب گشت ارشاد مدیران به‌صورت سرزده در ساختمان‌ ۹ طبقه این شعبه در منطقه پر جمعیتِ رودکی حضور یافت و از نزدیک روند پاسخگویی و رسیدگی به کار مراجعان به این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

در جریان این بازدید سه ساعته تعداد زیادی از مراجعین به شعبه مذکور به‌صورت بی‌واسطه به بیان مشکلات و دلایل نارضایتی خود از مراکز بیمه پرداختند و مسئولان بخش‌های مختلف از جمله واحد درمان و مستمری نیز درباره عملکرد خود و علل نابسامانی این شعبه توضیحاتی ارائه کردند.

براساس اعلام مسئولان شعبه ۷ تأمین اجتماعی حدود ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان غرب تهران با این شعبه مرتبط هستند و ۵۰ هزار نفر پرونده مستمری دارند که به گفته آنها بالاترین آمار مستمری‌بگیران در شعب تأمین اجتماعی را در بر می‌گیرد.

گرچه برخی کارکنان این شعبه با اشاره به حجم مراجعات مردمی دلیل نارضایتی‌ها را مشکلات فرایندی چون کمبود نیرو، نبود سامانه‌های یکپارچه، عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره مسائل مربوط به جامعه هدف و مراجعه گیرندگان خدمت به شعب به‌جای بهره‌گیری از سیستم آنلاین عنوان کردند اما عمده شکایات و گلایه‌ها از نحوه پاسخگویی برخی کارمندان، سرگردانی ارباب رجوع بین بخش‌های مختلف به‌خاطر ارجاعات مکرر و اطاله‌ رسیدگی به درخواست‌ها و پیگیری کارها بود که ریشه در ضعف مدیریت و عدم نظارت داشته و باعث تشدید مشکلات فرایندی می‌شود.

بازرسان ویژه دفتر رئیس جمهور در پایان این بازدید در نشستی با سعید حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ و جمعی از معاونین و مدیران شعبه ۷ مقرر کردند با توجه به میزان نارضایتی‌ها، رئیس شعبه که در محل کارش حاضر نبوده و بدون هماهنگی لازم به سفر رفته بود، به‌دلیل ضعف مدیریت و اهمال در انجام تکالیف و وظایف خود از مسئولیت برکنار و گزینه جایگزین وی با فوریت معرفی شود.

در این بازدید همچنین با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در پاسخگویی و خدمت‌رسانی بی‌وقفه، بر اصلاح برخی رویه‌های اداری، ایجاد میز خدمت و تسهیل دسترسی مراجعین به مدیران عالی شعبه بدون هیچ محدودیت فیزیکی تأکید و اعلام شد بسته بودن درب اتاق مسئولان به روی مردم خلاف مشی دولت مردمی است و کسانی که چنین رویکردی دارند باید بدانند که گشت ارشاد مدیران به سراغ آنها می‌آید و مدیرانی که شئون مسئولیت در نظام اسلامی را رعایت نکنند، در این دولت جایی نخواهند داشت.

«سید ابراهیم رئیسی» که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وعده راه‌اندازی «گشت ارشاد مدیران» را داده بود، در نشست خبری شهریور ماه امسال در پاسخ به سؤال خبرنگاری در این‌باره اعلام کرد «گشت ارشاد مدیران را عملیاتی کردیم و این مجموعه زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شده و با تخلفاتی که اتفاق افتاده و گزارش شده، حتی در سطح معاونان وزرا هم برخورد کرده‌ایم و فعال‌تر دنبال خواهد شد؛ این‌هم برای یقه‌ گرفتن نیست، بلکه برای این است که اگر دستگاهی از یک کاستی‌ غفلت کند، این بازرسی و ارشاد آن‌ها را متوجه کند».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    3 0
    بره مجلس
  • US ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    3 0
    نارضایتی از فردی بنام ر.ی در بنیاد مسکن شهرستان تهران زیاد است. عمداً برای مراجعان تاخیر چند ماهه و حتی در موردی برای یکی از مراجعان تاخیر عمدی تا چند ساله ایجاد کرده.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    3 1
    عجب جایی رفته
  • م IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    4 1
    سلام ای کاش گشت ارشاد مدیران سی هم به شعبه ۱۰ در چهاردانگه بزنند تا ببیند چه افتضاحی هستش
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    ای کاش گشت ارشادهواسش ب همچی باشه بیشترگرونفروشی
  • امید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    جای بهتر براشون پیدا شده
  • حمید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    محسن رضایی و تیم اقتصادی دولت هم ناراضی هستیم از رییس‌جمهور شش کلاسی تقاضا داریم این افراد را هم برکنار کند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    خانم خزعلی هنوز هستند؟؟؟؟؟؟
  • BR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    30سال کارگری و25سال سابقه بیمه دارم در رفتگری هیچ کس به حق حقوق ما رسیدگی نمیکند نه تامین اجتماعی سختی کار ما را داد و نه شهرداری فردیس تبدیل وضعیت مارا انجام ندادن ونه حقوقی چرا هیچ کسی رسیدگی نمیکند طبقه بندمشاغل و بخشنامه اجرای برنامه قانونگذاری هیچ کسی رسیدگی نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس