کد خبر 1472559
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
پنج برابر شدن اخراج کارمندان در آمریکا

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که در ماه فوریه سال جاری ۷۷ هزار و ۷۷۰ نفر در آمریکا از کار اخراج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، مؤسسه «چلنجر گری اند کریسمس» گزارش داد که در ماه فوریه سال جاری ۷۷ هزار و ۷۷۰ نفر در آمریکا شغل خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱۰ درصد افزایش یافته و بیش از پنج برابر شده است.

براساس گزارش این مؤسسه در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ شاهد بیشترین اخراج کارمندان و کارگران در ماه‌های فوریه سال‌های پس از ۲۰۰۹ هستیم. در ماه ژانویه هم اوضاع به همین منوال بود به گونه‌ای که ۱۰۲ هزار و ۹۴۳ نفر در آمریکا از شغل خود تعدیل شدند. به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۸۱ هزار آمریکایی شغل خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲۷ درصد افزایش داشته است.

پنج برابر شدن اخراج کارمندان در آمریکا

اندرو چلنجر، معاون اول مدیرکل مؤسسه چنلجر، می‌گوید که به طور حتم کارفرمایان آمریکایی روی موضوع افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی متمرکز شده‌اند و بسیاری از آنها ماه‌ها است که در تلاش هستند هزینه‌های خود را پایین بیاورند.

گزارش این مؤسسه همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در آمریکا بیشترین نرخ اخراج کارمندان را به خود اختصاص داده و در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۵ درصد کل اخراجی‌ها در آمریکا مربوط به این شرکت‌ها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 3
    به ما چه...شما اگه راست میگی به فکر مشکلات و بیکاری جوانان باشید بعد برو سراغ آمریکا و مشکلاتش و شب تا صبح در موردش خبر بزارید.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    5 0
    بعد از اینجا برای مهاجرت شغلی میرن اونجا.تهش میشن کارگر رستوران و پیشخدمت...با حقوق بخور نمیر.بعد کلاس میزارن برامون...
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      کلاس اونم چه کلاسی...فکر کردند خیلی پیشرفته شدند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس