کد خبر 1472636
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
وزارت خارجه درخصوص ازسرگیری روابط ایران وعربستان بیانیه صادرکرد

وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص توافق از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بیانیه صادر کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص توافق از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، در اجرای عملی دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند و در مسیر عینیت بخشیدن به سیاست همسایگی و در تکمیل گام‌های مؤثر قبلی، یک گام مهم دیگر به پیش نهاد و در نتیجه مذاکرات فشرده و عملگرایانه، توافق پکن را به منظور قرار گرفتن روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان در مسیر طبیعی محقق نمود.

دولت جمهوری اسلامی ایران با این تحرک نشان داد در مسیر تأمین منافع ملت ایران و نیز ملت‌های مسلمان، دوست و همسایه منطقه و همچنین بکارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای برای تحقق و تحکیم صلح و ثبات فراگیر و تأمین منافع مشترک و جمعی دولت‌ها و ملت‌های منطقه، عزم جدی داشته و گام‌های مؤثر و رو به جلو طراحی کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز اطمینان نسبت به نقش و آثار مثبت این توافق در تأمین منافع مشترک دو ملت ایران و عربستان و دیگر ملت‌های منطقه، لازم می‌داند از ابتکار، میزبانی و نقش جمهوری خلق چین در تحقق این توافق و نیز از نقش مؤثر دولت‌های دوست و همسایه، عراق و عمان در این زمینه قدردانی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 9
    عملااستکباربوسیله خودمان(ایران را پلی بین عربستان و چین... کرده)و(عربستان را پلی بین ایران و غرب....کرده)ودرصورت جنگ بین استکبار غرب وشرق ،ایران وعربستان مثل اوکراین قربانی میشوند
  • سعید IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    3 1
    آن زمان که غرب با سو استفاده از درگیری های داخلی و جهل حکام کشور های خاور میانه با تاراج منابع ارزان ، انقلاب صنعتی انجام می داد گذشته .
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 8
    رهبر بدرستی همیشه حساس ومخالف رفسنجانی وروابط با وهابی‌ها بود مگر حکومت(عربستان آمریکایی اروپایی و اسراییلی) می افتاد دست مردم عربستان-حالا معلوم نیست دوباره مثل برجام چه کسانی باعث شدن منطقه وما مثل اوکراین...گوشت قربانی بشویم!؟
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 4
    رهبر بدرستی همیشه حساس ومخالف رفسنجانی وروابط با وهابی‌ها بود مگر حکومت(عربستان آمریکایی اروپایی و اسراییلی) می افتاد دست مردم عربستان-حالا معلوم نیست دوباره مثل برجام چه کسانی باعث شدن منطقه وما مثل اوکراین...گوشت قربانی بشویم!؟
  • اتابک IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    کاش زیر بلیط چین نریم مفتکی و الکی‌
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    روابط با آل سقوط چه نفعی برای ما دارد
  • ضیا IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    باید تابلو وزارت خارجه عوض بشه " نه غربی نه غربی جمهوری اسلامی "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس