کد خبر 1472843
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
نگاهی به زندگی پسر پرسپولیسی اتحادیه جهانی کشتی +فیلم

انتشار فیلمی از پسر خاص کشتی در سایت اتحادیه جهانی، سوالات زیادی درباره هویت و علایق ورزشی این کودک ایرانی ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، تمرین یک پسر ایرانی با شکل و شمایل خاص در سالن کشتی به سوژه خاص رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شده است. اتحادیه جهانی با انتشار فیلم تمرینات این نوجوان ایرانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کشتی رشته‌ای است که از همه استقبال می‌کند و این ورزش به اندازه، شکل، جنسیت، رنگ یا مذهب توجهی ندارد.

انتشار این فیلم در صفحه اتحادیه جهانی کشتی سوالات زیادی درباره هویت و علایق ورزشی این کودک ایرانی ایجاد کرد تا خبرنگاران برای پاسخ به این سوالات پای صحبت‌های علی بختیاری پدر امیرسام بختیاری نشست تا راز علاقه این کودک به کشتی را جویا شود.

بختیاری روز یکشنبه در این گفت وگو با بیان اینکه پسرش از لحاظ سلامت در بهترین شرایط ممکن قرار دارد گفت: تمام آزمایش و چکاپ لازم بر روی او انجام دادیم و هیچ مشکلی ندارد او علاقمند به کشتی و به شدت پیگیر نتایج لیگ برتر فوتبال ایران است. ورزش در اولویت امیرسام قرار دارد اما از لحاظ درسی نیز یک نابغه به شمار می‌رود.

متن کامل این گفت وگو در زیر آمده است؛

انتشار فیلم امیرسام بختیاری در صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی سوالات زیادی در ذهن مخاطبان ایجاد کرد، امیرسام کیست؟

امیرسام یکی از کوکان چهاردانگه است منطقه‌ای که قهرمانان کشتی زیادی دارد. او با ۷ سال سن و یکصد کیلوگرم وزن اکنون در کلاس اول ابتدایی مشغول به تحصیل است. علاقه خاصی به ورزش دارد و مدتی است که تمرینات کشتی می‌رود. البته وی از فوتبال نیز غافل نیست و روزانه در حدود یک ساعت در خانه فوتبال بازی می‌کند. حتی با خود من نیز کشتی می‌گیرد. البته هم وزن هستیم.

الان مشغول تمرین است؟

نه به خاطر مدارس و مشکلاتی که برای خودم پیش آمد فعلا تمرین نمی‌رود، اما تمام وسایل تمرین کشتی را برای وی گرفتم تا بتواند در باشگاه حضور داشته باشد. بعد از پایان سال تحصیلی به تمرینات برخواهد گشت چون به شدت علاقمند به کشتی است.

هفت سال و ۱۰۰ کیلو وزن مشکلی برای امیرسام ایجاد نمی‌کند؟

نه تمام آزمایش‌های لازم بر روی امیرسام انجام شده و مشکل خاصی ندارد. اکنون نیز در کنار یک مشاور تغذیه فعالیت دارد و به طور مداوم سلامت او را چک می‌کنیم. خدا را شکر مشکلی ندارد و چاقی وی تنها به خاطر ژنتیک است.

علی بختیاری هم سنگین وزن است؟

نه در حد امیرسام؛ البته الان من و پسرم هم وزن هستیم.خودم کشتی کار نکردم ولی فوتبال بازی کردم. شبی هم یکساعت با امیرسام کشتی می‌گیرم که مشکلاتی برای گردنم پیش آمده است.

پس علاقمند به فوتبال هم هست؟

بله فوتبال را دوست دارد و مسابقات لیگ برتر را به صورت کامل دنبال می‌کند. امیرسام یک سوپر پرسپولیسی است و بازیکنان این تیم را دوست دارد.

چه کسی فیلم امیرسام را برای اتحادیه جهانی کشتی فرستاد؟

نمی‌دانم، فکر کنم خودش فیلم را برداشته بود و بدون آنکه حتی آدرس اینستاگرام وی را تک کنند، منتشر کرد. امیرسام در اینستاگرام فعال است و دنبال کننده‌های داخلی و خارجی زیادی دارد.

پس یک بلاگر خوب در اینستاگرام هست؟

پسرم در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد اما تبلیغات قبول نمی‌کند. تا کنون نیز چندین پیشنهاد به وی برای تبلیغ شده اما دوست ندارم وارد کارهای تبلیغاتی شود. صدا و سیما نیز یک مستند به نام برترین‌ها از وی ساخته که هنوز پخش نشده است.

وزن بالا و استایل خاص از امیرسام یک چهره منحصر در بین همسالان ساخته است آیا این مشکلی برای وی ایجاد نمی‌کند؟

پیش از آنکه امیرسام به مدرسه برود ما نیز این نگرانی را داشتیم اما همکلاسی‌هایش او را خیلی دوست دارند و نگاه خاصی نیز نسبت به وی وجود ندارد. یک نیمکت جدا برای او در مدرسه طراحی کردم. او بسیار باهوش است تا جایی که مشاوران تحصیلی پیشنهاد کردند که امیرسام جهشی مقاطع مختلف تحصیلی را بخواند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس