کد خبر 1473329
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
واشنگتن: توافق هسته‌ای هیچگاه بر مبنای اعتماد نبود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه توافق میان تهران و ریاض در صورت اجرای کامل باعث کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا می‌شود، گفت که سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران نشان‌دهنده عمق روابط با روسیه است.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه دوشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

پرایس در واکنش به توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط دیپلماتیک دوجانبه، گفت: «ما از گفتگو، دیپلماسی و هر چیزی که به کاهش تنش در خاورمیانه و جلوگیری از درگیری منجر شود، حمایت می‌کنیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با بیان اینکه توافق میان تهران و ریاض در صورت اجرای کامل احتمالا تنش‌ها را کاهش خواهد داد، توضیح داد: «ما در دورهای قبلی [گفتگوها] در عراق و عمان، از تماس بین عربستان سعودی و ایران حمایت کردیم و جلوگیری از تنش به نفع ماست».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره صحت تماس‌های آمریکا و ایران درباره تبادل زندانیان اظهار داشت: «ما به‌طور خستگی‌ناپذیر برای آزادی سه آمریکایی بازداشت شده در ایران تلاش کرده‌ایم و آن را در اولویت قرار داده‌ایم».

پرایس در ادامه درباره مذاکرات وین و احیای توافق هسته‌ای نیز مدعی شد: «ما اغلب با دروغ‌های مقامات ارشد تهران مواجه می‌شویم و این چیز جدیدی نیست. توافق هسته‌ای هیچگاه مبتنی بر اعتماد نبود، بلکه بر اساس راستی‌آزمایی و نظارت بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بود».

طبق این گزارش، وی در پاسخ به سوالی درباره سفر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس به تهران نیز تصریح کرد: «سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران، گسترش عمق روابط تهران و مسکو است و ما به‌دقت آنها را دنبال می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی در وین، گفته بود: «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، اما همه گزینه‌ها هم روی میز است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    شما ایتقدر دروغگو هستید که پیناکیو باید جلوی شما زانو بزنه. کم نقش مرد قانون را برای ما اجرا کن شیطان بزرگ. خدا لعنتت کنه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    گردن دراز، اون جواد و حسنی هم که به شماها اعتماد داشتن رفتن، الان کسی شماهارو آدم حساب نمیکنه چه برسه به اینکه بهتون اعتماد کنه!!! قورباغه دست پیشو گرفته پس نیفته!!!!
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس