نخستین مرکز جامع درمان سرطان؛ امیدبخش جامعه و حیات‌بخش بیماران

افتتاح و بهره‌برداری نخستین مرکز متمرکز و پیشرفته جامع درمان سرطان، گامی بلند و حیات‌بخش برای درمان بیماران سرطانی کشور و حتی کشورهای منطقه است.

به گزارش مشرق، مرکز جامع درمان سرطان که با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و پیشرفته‌ترین تجهیزات و کادر پزشکی در شرق تهران افتتاح می‌شود، می‌تواند گامی مهم در تحول درمانی بیماران سرطانی باشد همچنین نه تنها این مرکز که با آخرین تکنولوژی ‌ای روز دنیا ساخته شده می‌تواند در رفع محرومیت به ویژه اقشار آسیب پذیر موثر باشد، بلکه می تواند در تحقیق و پژوهش حوزه سرطانی به عنوان دومین معضل سلامت کشور پس از قلب ایفای نقش کند.

مرکز جامع درمان سرطان که پنجشنبه ۲۵ اسفند به عنوان مرحله نخست بیمارستان برکت بهره برداری خواهد شد، در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در منطقه ۲۲ تهران ساخته شد. ساخت مجموعه حدود یکزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است که با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شد.

این مرکز با پیشرفته‌ترین تجهیزات درمانی در پنج طبقه ساخته شده است و در صورت آمادگی کامل و بهره برداری از همه مراحل، توان پذیرش و رسیدگی روزانه به یکهزار و ۲۰۰ بیمار سرطانی را دارد.

از خوداتکایی تا تازه‌ترین درمان سرطان

معاون درمان مرکز جامع سرطان برکت به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: این مجموعه از پیشرفته‌ترین تجهیزات در حوزه درمانی و شناسایی سرطان برخوردار است.

در این مرکز دستگاه‌های پیشرفته شتاب‌دهنده خطی، دستگاه سایبرنایف، دستگاه توموتراپی و دستگاه سی تی سیموالتور در کنار بخش‌های تخصصی شامل تصویربرداری، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اتاق عمل، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، ژنتیک، آزمایشگاه و داروخانه وجود دارد.

مصطفی مطلب‌زاده رسالت دیگر این مجموعه را آموزش به نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در حین خدمات رسانی عنوان کرد و گفت: این مسئله می‌تواند در توانمندسازی نیروهای درمانی در حوزه سرطان موثر باشد.

وی درباره نیازسنجی ایجاد چنین مرکزی توضیح داد: سرطان امروزه تقریباً به یک سونامی در کشور تبدیل شده است و از رشد بالایی نیز برخودار است. تاکنون چنین مرکزیبرای ارائه خدمات تخصصی به بیماران سرطانی در کشور وجود نداشته است؛ بنابراین فکر ایجاد یک مجموعه کامل و رفع نیاز مبرم کشور در حوزه سرطان، باعث شد با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مجموعه پیشرفته با به‌روزترین تجهیزات دنیا و متخصصان کشور گردهم بیاوریم تا مردم بتوانند از باکیفیت‌ترین خدمات آن بهره‌مند شوند.

معاون درمان مرکز جامع سرطان برکت به خوداتکایی در حوزه سرطان برای هدف گذاری این مرکز تاکید کرد و افزود: جلوگیری از مراجعه بیماران به کشورهای همسایه یا اروپایی به دلیل محرومیت در داخل، یکی از دلایل راه‌اندازی مرکز جامع درمان سرطان است که شاهد درمان مردم کشور در دیگر کشورها نباشیم.

مطلب زاده با اشاره به توسعه گردشگری سلامت و حضور بیماران دیگر کشورها در ایران، ادامه داد: این مرکز امکان ارائه خدمات درمانی پیشرفته و تخصصی به بیماران کشورهای همسایه و همجوار را دارد و به نوعی در حوزه گردشگری سلامت و امنیت بهداشتی منطقه اثرگذار است.

یکی از بارزترین ویژگی‌های مرکز جامع درمان سرطان، رصد و پایش بیماران تا پایان عمر حتی بدون مراجعه است که این فرایند پس از درمان و بهبودی برای ادامه روند سلامت توسط مشاوران مرکز انجام خواهد شد

مراقبت مادام العمر

یکی از بارزترین ویژگی‌های مرکز جامع درمان سرطان، رصد و پایش بیماران تا پایان عمر حتی بدون مراجعه است که این فرایند پس از درمان و بهبودی برای ادامه روند سلامت توسط مشاوران مرکز انجام خواهد شد و بیماران به صورت غیر حضوری مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

معاون درمان مرکز جامع سرطان برکت گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های این مرکز، رصد و پایش بیماران تا پایان عمر حتی بدون مراجعه است که این فرایند پس از درمان و بهبودی برای ادامه روند سلامت توسط مشاوران مرکز انجام خواهد شد و بیماران به صورت غیر حضوری مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

مطلب زاده، به هوشمندسازی خدمات در این مرکز اشاره کرد و افزود: همه امکانات و خدمات به صورت هوشمند و توسط خود بیماران انجام می‌شود که از نوبت دهی تا پذیرش را دربرمی‌گیرد.

وی اظهارداشت: تعدد و پراکندگی سرطان در کشور نشان می‌دهد که راه اندازی چنین مراکزی در همه استان‌ها یا حداقل استان‌های بزرگ و دارای فراوانی بیشتر از نظر مبتلایان به سرطان یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گفته معاون درمان مرکز جامع سرطان برکت، پس از مشکلات قلبی، حوزه سرطان بیشترین مبتلا در کشور را دارد و همین مسئله ضرورت وجود چنین زیرساخت های درمانی و پزشکی در همه استان‌ها را می‌طلبد.

درمان سرطان با تکنولوژی پیشرفته

دستگاه سایبرنایف از نوع جدیدترین تکنولوژی‌های درمان و تشخیص سرطان با هزینه حدود ۶ میلیون یورو خریداری و در این مرکز مستقر شده است

دستگاه سایبرنایف از جمله تجهیزات این مرکز برای نخستین بار در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نوع جدیدترین تکنولوژی‌های درمان و تشخیص سرطان محسوب می‌شود. این دستگاه که آخرین و به‌روزترین تکنولوژی رادیودرمانی در حوزه سرطان است با هزینه حدود ۶ میلیون یورو خریداری و در این مرکز مستقر شده است. از ویژگی‌های دستگاه سایبرنایف که تنها نمونه کشور محسوب می‌شود باید به درمان چند جهته تومورهای سرطانی و جلوگیری از آسیب به بافت و دیگر عضوهای بیمار اشاره کرد.

تکنولوژی سایبرنایف که پیشرفته‌ترین شکل رادیو جراحی است، یکی از قابل اعتماد ترین روش‌های درمان غیر تهاجمی تومورها است که تاکنون در کشور وجود نداشته است. این فناوری پیشرفته در رادیوتراپی، بافت تومور را با حداقل آسیب جانبی به بافت‌های طبیعی از بین می‌برد.

دستگاه مستقر در مرکز جامع درمان سرطان برکت که ترکیبی از شتاب دهنده و ربات است، توانایی شناسایی و درمان تومورهایی را دارد که به طور ارادی و غیرارادی در حال حرکت هستند و این مسئله می‌تواند تحولی تازه در درمان بیماران سرطانی کشور باشد.

آزادی حرکت ۶ درجه‌ای این دستگاه کمکی موثر در برخورد صحیح و دقیق امواج به تومورهای سرطانی و بافت‌های بیمار دارد؛ علاوه بر این تابش امواج رادیو درمانی در ۱۹۰ جهت مختلف از مزایای این فناوری است.

خطای این دستگاه در مسیر رفت و برگشت امواج تنها ۶۰ میکرون خطا دارد که کمترین میزان خطا در میان تجهیزات درمانی سرطان است و می‌تواند پایین‌ترین میزان خسارت را به بافت‌های طبیعی وارد کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • !! IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    2 0
    منطقه 22
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    16 0
    دمتون گرم،1 سال دولت رئیسی 50 برابر 8 سال دولت نکبت روحانی دست آورد داشته
    • سامان IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 2
      vاین بیمارستان و بیمارستان مهدی ۱۰۰۰ تخت خوابی رو خیرین ساختن
    • سامان IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 2
      این بیمارستان و بیمارستان مهدی ۱۰۰۰ تخت خوابی رو خیرین ساختن
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 4
    مرحوم مسعود دیانی و دلنوشته او از تجارت سرطان، پس نه دولتی ها و نه لاف زنان پزشک، هول نشوند، مصرف تبلیغاتی و دیگر هیچ،
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      3 0
      لطفا حرف مفت نزن و پماد هم بمال حتما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس