ردادی: رهبری اپوزوسیون از آدم‌های باسواد به رضا پهلوی و مسیح علی‌نژاد رسیده است

یک استاد دانشگاه گفت: فتنه ۸۸ با وجود تمام نقدها، حداقل چند آدم باسواد چون سروش یا محسن کدیور را در کنار خود جای داده بود، بلوای ۱۴۰۱ می‌خواهد بنای فکری خود را روی رضا پهلوی یا مسیح علی‌نژاد بسازد؟

به گزارش مشرق، محسن ردادی، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ارتباط با ضعف و پوچی اندیشه و عقلانیت در اپوزوسیون که در اتفاقات اخیر خودی نشان داد گفت: در یک نگاهِ امنیتی، می‌توان موضوعاتی نظیر کمپین رقصیدن زنان و شروع آن را سوءاستفاده اپوزوسیون از شرایط و اوضاع کنونی دانست. به هرحال بلوای ۱۴۰۱ با تودهنی محکمی از سوی مردم مواجه شد که طی آن، جامعه در بزنگاه‌های مهمی چون، ۱۳ آبان، ۲۲بهمن، تشییع شهدای امنیت، همراهی نکردن با اغتشاشات و... خط و ربط خودشان را از صف توطئه‌گران جدا کردند. در چنین روندی، طبیعی است که رسانه‌های آن طرف آبی از هر فرصتی استفاده کنند تا صدر اخبار اغتشاشات را داغ نگه‌دارند.


دست‌وپا زدن‌ها برای ماندگاری در رسانه

وی افزود: من اصلاً نمی‌خواهم کار دختران اکباتان را تأیید کنم اما شاید این‌ها هیچ مقصود اغتشاش‌طلبانه‌ای هم نداشته باشند و اتفاقاً با تبلیغات رسانه‌ای بیگانگان به دردسر افتاده باشند. پس باید توجه داشت، امپراطوری رسانه غرب و عمّال فارسی‌زبانش از هر اختلاف ولو سطحی و روزمره با ایده‌آل‌های حاکمیتی استفاده کرده و درپی ایجاد موج رسانه‌ای هستند.

ردادی افزود: رهبر انقلاب هم در این مدت به این موضوع تأکید داشتند که افراد شُل‌حجاب یک «نه» بزرگ به اغتشاشات گفتند و با وجود اختلافات با جمهوری اسلامی، خود را در طیف آشوب‌گران قرار ندادند.

سیاست را در زندگی مردم باید پیگیری کرد

این استاد دانشگاه اشاره داشـت: نگاه بعدی جنبه جامعه‌ شناختی و فرهنگی دارد که در آن باید امر و کنش سیاسی از سوی افراد را نه در بیانیه‌ها، اغتشاشات، واکنش‌ها و... جست، بلکه باید در لایه‌های عمیق و زیرین زندگی مردم، سیاست و گرایش‌ها را پیگیری کرد. این موضوعی بود که اولین‌بار توسط میشل فوکو مطرح شد و محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی هم به تازگی به این مهم اشاره داشت. متأسفانه نهادهای مربوطه در ساختار جمهوری اسلامی و جبهه فکری و فرهنگی حزب‌الله نسبت به این قضیه غافل شدند و نتیجه‌اش را الآن شاهدیم.

وی ادامه داد: مثلاً بی‌حجابی یا شل‌حجابی تا قبل از وقایع اخیر هم وجود داشته و اتفاقاً برای بسیاری طعم و بوی سیاسی داشت، اما یک دفعه طی غائله ژینا شاهد آن بودیم که این موضوع خودش را نشان داد و به شکل کاملاً سیاسی و تمام‌عیار در صحنه حاضر شد.

از سروش تا مسیح‌علی‌نژاد

ردادی گفت: واقعیت این است که تمسک اپوزوسیون به رقص چند دختر و بازتاب و تبلیغ آن در رسانه، همگی حکایت از فقر معرفتی و مبنایی این جریان دارد. اینکه رهبرانش به جای مطرح کردن موضوعات فکری و اندیشه‌ای به رقص، آشوب، ناسزا گفتن و... پناه بردند یعنی چیزی در چنته ندارند و فقط جوسازی رسانه‌ای است که می‌تواند حیاتِ آشوب‌گریشان را تداوم بخشد.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ با وجود تمام نقدها حداقل چند آدم باسواد چون عبدالکریم سروش یا محسن کدیور را در کنار خود جای داده بود، بلوای ۱۴۰۱ می‌خواهد بنای فکری خود را روی رضاپهلوی یا مسیح علی‌نژاد بسازد؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی افصحی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    امام خامنه‌ای خطای محاسباتی دشمن را در فتنه ها برآورد غیر واقعی احمق های درجه یک کاخ سفید و نیز آورده های چاسوس خبرنگاران و متفکر نماها برای استکبار دانستند اشتباه نکنیم لمپن هایی چون مصی پولی نژاد،سالومه، کاملیا انتخابی فر،فرناز فاضی زاده و..تربیت یافته متفکر نماهایی چون سروش، کدیور ، مجتهد شبستری ، جواد طباطبایی ، حجاریان و...اند به پیشینه آن ها توجه کنید همگی از شبه رسانه های انبوه اصلاحات آمریکایی برآمده و همچون اساتیدشان فراری شدند دختر سید جواد طباطبایی خدمتگزار کاخ سفید شد تا واسطه مطمئن بین پدر و مرکز شیاطین عالم باشد خبرنگار جاسوسانی چون پولی نژاد هم شدند یک خباثت محض! همان که برای خاتمی آواز هم خواند. اپوزیسیون ایران اسلامی چون اصالت ندارد همگی وابستگی مطلق به سازمان های جاسوسی غرب وحشی دارند چرا که تنها نظام ولایی عالم است که اپوزیسیون پرور نیست در واقع این جماعت اپوزیسیون نیستند بلکه بی حیاهایی هستند که بر علیه ولایت فقیه و ولی فقیه خردمند امام خامنه‌ای شمشیرکشیده اندکه در بین ما به ضدانقلاب اسلامی شهره اند. در واقع سروش یا پولی نژاد تعیین نمی کند کی وارد عمل شود در فتنه هشتاد و هشت سروش و کدیور، مهاجرانی و... در اول صف گذاشته شده بودند تا برخی تحلیل گران ساده لوح آب از دهانشان جاری شود که «به به اپوزیسیون ایران مهاجرانی و سروش را به عنوان ذهن منفصل دارد در حالتی که پس از آن سازمان های جاسوسی غرب وحشی تشخیص دادند متفکر نماها در پستو باشند و لمپن هایی چون قاضی زاده و پولی نژاد معرکه گردان اراذل و اوباش باشند مگر موسوی ، حاتمی، تاجیک ، علوی تبار و...از لمپن های زن زندگی آزادی فحشا تجلیل نکرده و شعارتروریست های پ ک ک را شعار پاک ندانستند؟ البته سروش و مهاجرانی و برخی دیگر به مصالحی خط عوض کرده اند اما تعیین کننده نیست.
  • حمیدصدریان IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 1
    هیهات
  • معلم IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 1
    صدر تا ذیل اپوزوسیون فعال در اغتشاشات موسوم به ژن،ژیان،عاژادی.....به مفت نمی ارزندومضحکه اند.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    9 1
    بیسواد ترین نادان ترین وحشی ترین دزد ترین بی اخلاق ترین کثیف ترین هرزه ترین وحشی های برانداز دور هم جمع شده اند.
  • امیرعلی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    3 1
    کافیست که‌اپوزیسیون ها‌چنین‌افراد‌پستی‌باشند‌که‌هیچ ارزشی‌ندارند.
  • صادی خوزستان IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 1
    واقعا راست میگه ۸۸ دوتا باسوادداشت الان به جای مباحث فکری دوسیاسی کارشون شده کمپین رقصیدن ولخت شدن و آخه بااین کارهامیشه انقلاب کرد وبه پیروزی رسید مردم دارن مسخره میکنن که رهبری اپوزسیون کی هاشدن دلقک فوتبالیست و بازیگر پورن
  • حمیدصدریانg9 IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    چهل و پنجمین بهار آزادی را به ملت ایران تبریک می گویم درود برجمهوری اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس