1

در سال‌های اخیر به دلیل عدم دقت و نظارت دقیق وزارت علوم، برخی اساتید غرب‌گرا با تفکرات التقاطی با گرفتن کرسی‌های علمی محیط دانشگاه را چون سال‌های اولیه دهه شصت تبدیل به میدان جنگ کرده اند.

سرویس سیاست مشرق - آذرماه سال ۱۳۸۵ طیف غیرقانونی و رادیکال دفتر تحکیم وحدت (علامه) به مناسبت شانزدهم آذر تصمیم به برگزاری یک تجمع سیاسی در دانشگاه تهران می‌گیرد، یک‌شب قبل از برگزاری این میتینگ غیرقانونی برخی لیدرهای دانشجویی برای هماهنگی میان خود در پارک لاله یک جلسه قابل‌توجه را برگزار می‌کنند؛ در این نشست محفلی تقی رحمانی از اعضای ارشد گروهک آمریکایی ملی- مذهبی به برگزارکنندگان این تجمع پیشنهاد می‌دهد که به همه نمایندگان گروهک‌های سیاسی در دانشگاه تریبون داده‌شده و هر یک بتوانند برای دقایقی سخنرانی کنند. این پیشنهاد با واکنش مثبت سعید حبیبی دبیر تشکیلات طیف علامه روبه‌رو می‌شود.

سعید حبیبی به دلیل داشتن سوابق ضد امنیتی کمونیستی پیش‌ازاین یک‌بار دستگیرشده و به همین دلیل میان محافل چپ روشن‌فکری رفت‌وآمد داشت، او پس از برگزاری این جلسه هماهنگی مأمور می‌شود تا با عناصر گروهکی ارتباط گرفته و برای تجمع روز بعد در صحن دانشگاه سرپل باشد. فردای آن روز دانشگاه تهران روز عجیبی را سپری می‌کند! بااینکه این تجمع با استقبال دانشجویان روبه‌رو نشده و کمتر از ۱۰۰ نفر در برابر دانشکده حقوق دانشگاه تهران جمع شده‌اند اما بالا بردن پلاکاردهای قرمز به نشانه علائمی مارکسیستی و نیز نمایش پرچم‌های چند گروهک کردی تجزیه‌طلب جلب‌توجه می‌کند.

در آن نیمروز پاییزی در ابتدا یکی از اعضای طیف رادیکال علامه پشت تریبون رفته و اعلام می‌کند که دفتر تحکیم وحدت ازاین‌پس دیدبان حقوق بشری بوده و با هیچ مرز ایدئولوژیکی با گروهک‌های ضدانقلاب نخواهد داشت، پس از او برخی از عناصر گروهکی که اغلب دانشجو نبودند نیز به نیابت از تروریست‌هایی چون از پژاک، کومله و خلق عرب و حتی پان ترک‌ها روی صحنه آمده و شعارهای تندی را بیان می‌کنند. در پایان این نشست نیز یکی از اعضای گروهک نهضت آزادی به‌صورت غیرقانونی از نرده‌های دانشگاه بالاآمده و در یک سخنرانی تند گروهک‌های ضدانقلاب را ستاره سیاست ایران در آینده می‌خواند.

اما عجیب‌ترین حاشیه این تجمع غیرقانونی به‌اصطلاح دانشجویی نه حضور گروهک‌ها در صحن دانشگاه که در تلویزیون صدای آمریکا صورت می‌گیرد، احمد باطبی از عناصر دانشجویی فعال در فتنه ۱۸ تیر در تحلیل حضور پررنگ چپ‌ها، تجزیه‌طلبان و عناصر گروهکی در دانشگاه تهران آن را دموکراسی به بیان آمریکایی می‌خواند، فردای آن‌یکی از نشریات دانشجویی در دانشگاه تهران با اشاره به حوادث ساختارشکن در صحن دانشکده حقوق نوشت که این بار چپ از بطن راست بیرون زده است و مارکسیست‌ها هم آمریکایی شده‌اند! این انتقاد از حکایت از یک ‌پوست‌اندازی جالب‌توجه میان براندازان داشت، ۴ سال بعد و در میانه آشوب‌های فتنه ۸۸ این هماهنگی میان چپ‌ها و آمریکایی‌ها به وضوح خود را نشان داد.

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

عکس/ همکاری عناصر گروهک ملی- مذهبی و نهضت آزادی با چپ آمریکایی

امید منتظری فرزند معدوم حمید منتظری از رهبران گروهک تروریستی فدائیان خلق در اعترافات خود پس از فتنه آمریکایی و صهیونیستی ۸۸ نوشته است که چپ‌ها به‌ویژه برخی دانشجویان سمپات به روشن‌فکری در خدمت کاخ سفید در اغتشاشات بودند! امید منتظری که بعدها مجری بی‌بی‌سی فارسی نیز شده است در اعترافاتش می‌گوید: پدرم در سال ۶۷ به دلیل عضویت و اقدام علیه امنیت کشور در گروه اکثریت محکوم‌به اعدام شد و مادرم نیز به خاطر عضویت در این گروه به زندان رفت، من در جایگاه چپ انتقادی هستم اما کمونیست نیستم تا حالا عضو هیچ گروه یا انجمنی نبوده‌ام.

این مجرم امنیتی در ادامه با اشاره به منظومه فکری چپ آمریکایی می‌گوید:

افرادی چون (ف- ن) که خود را داعیه‌دار جنبش سبز می‌داند قبلاً در گروه‌های چپ به فعالیت می‌پرداختند و پس از خروج از ایران دچار بحران هویت شدند، وی یادآور شد، این دست از افراد با فروپاشی کمونیسم و مهاجرت به اروپا خود به دل امپریالیسم رفتند، هرچند که قبلاً با حقیقت تاریکخانه کمونیست در شوروی آشنا شدند و از نزدیک آن را در مسکو دیدند.

وی با طرح این پرسش، خطاب به این دست از افراد، افزود: چه شده است که کمونیست دیروز امروز کارشناس بی‌بی‌سی و صدای آمریکا شده است؟ این متهم بابیان اینکه ۸۰ درصد چپ کمونیست خارج از کشور مخالف انتخابات بودند، افزود: اما ما مخالف نبودیم، زیرا شور مردم را قبل از انتخابات می‌دیدیم، سازمان‌هایی ادعا کمونیستی داشتند خود به دل سازمان‌های جاسوسی غربی رفتند! [۱]

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

عکس/ کیوان صمیمی از لیدرهای اصلی چپ آمریکایی در تهران

چپ آمریکایی از خانه‌های تیمی تا لیدری اغتشاشات

ظهور و بروز چپ‌های آمریکایی تنها به حضور در نشست‌های محافل ضدانقلاب و یا نقش آفرینی در فتنه ۸۸ منتهی نشده است. در سال‌های اخیر به دلیل عدم دقت و نظارت دقیق وزارت علوم، برخی اساتید غرب‌گرا با تفکرات التقاطی با گرفتن کرسی‌های علمی محیط دانشگاه را چون سال‌های اولیه دهه شصت تبدیل به میدان جنگ کرده و با طیف‌بندی و یارگیری‌های سیاسی و نیز تشکیل جلسات محفلی با عناوینی چون جلسات کتاب‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی و تولید فکر فرصتی برای رشد دوباره چپ آمریکایی در محیط دانشگاه فراهم کرده‌اند.

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سرآمد این ماجرا بوده است، البته نو چپ‌ها یا همان مارکسیست‌ها آمریکایی پدیده‌ای جدید محسوب نمی‌شوند. در همان سپیده‌دم پیروزی انقلاب اسلامی نیز این جریان التقاطی که اغلب ظاهری متفاوت از جامعه داشتند و با چهره‌های استالینی اما با اورکت آمریکایی در دانشگاه رفت‌وآمد می‌کردند، این تناقض جالب‌توجه باعث شد در دورانی که رژیم بعثی صدام تحت لقای پرچم آمریکایی‌ها به خاک کشورمان حمله کرده بودند.

این جریان تروریستی با دسته‌بندی‌هایی چون اولویت مبارزه با کمپرادوری در برابر امپریالیسم دانشگاه را سنگربندی کرده و جذب گروهک‌های تروریستی چون پیکار و چریک‌های فدایی اقلیت گروهک ارمان مستضعفین (از تفکرات شریعتی؛ استالین و مائو) شوند و حوادثی چون حمله به شهر آمل را رقم بزنند.

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

عکس/ چپ آمریکایی محصول ژست‌های روشن‌فکری است

چپ‌های آمریکایی چنان در توهم غرق بودند که به‌سرعت دچار انشعابات فکری در پلنوم‌های متعدد گردیده و از بستر سیاسی حذف شدند، روایت است که سطح توهمات سیاسی میان گروهک‌های چندنفره مارکسیستی چنان بالا بوده است که برای تفسیر متفاوت از امپریالیسم و سوسیال امپریالیسم به روی‌هم اسلحه کشیده‌اند!

چپ‌های آمریکایی اغلب خود را مارکسیست لنینیست می‌نامند و پس از فتنه ۸۸ به‌مرور در دانشگاه خود را بازیابی کرده‌اند، اولین نمایش سیاسی آن‌ها پس از سال‌ها انزوا در اغتشاشات سال ۹۶ بروز کرده است شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» زاییده این جریان سیاسی بوده است و در آشوب‌های دی‌ماه آن سال نقشی اساسی داشته‌اند.

جریان چپ نو در ایران، هم اصلاح‌طلب در خود دارد و هم اصولگرا و هم سکولار؛ و چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرای آن (شاخه‌ای از جریان دانشجویی عدالت‌خواه) الگوی اصلی خود را شریعتی می‌دانند. اصلاح‌طلب به (الگوی شریعتی- خاتمی) اعتقاد دارد؛ البته جهت‌گیری‌های سیاسی بعضاً متفاوت دارند. سیاسی‌های آن‌ها علیرضا علوی‌تبار، سعید حجاریان، هادی خانیکی و روشنفکران آن‌ها یوسف اباذری و مراد فرهاد پور و حلقه «ارغنون» که «مؤسسه مطالعات سیاسی و اقتصادی پرسش»، وب‌سایت «تز یازدهم»، گروه ترجمه «رخداد» زیرمجموعه آن‌ها به شمار می‌آید. [۲]

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

به باور برخی از کارشناسان، چپ آمریکایی توانسته‌اند با جذب برخی از دانشجویان متولد دهه ۷۰ یارگیری کرده و نیروهای خود را در میان مطبوعات و برخی اصناف به‌ویژه میان اقشاری چون کارگران و معلمان پخش کنند، در فتنه پاییزی سال قبل نیز بسیاری از تحرکات، اقدامات ضد امنیتی و رفتارهایی با خاصیت لمپنیستی چون فحاشی در سطح دانشگاه توسط همین جریان سازمان‌دهی شده است.

مدل رفتاری چپ‌های آمریکایی نیز جالب‌توجه است، آن‌ها با چپ‌نو نیز متفاوت هستند، و بیش از تمرکز روی فعالیت‌های صنفی به اقدامات شرارت آمیز گرایش دارد، یکی از گزارش‌ها تائید شده از سوی نهادهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که چپ‌های آمریکایی به تأسی از دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی و دوران جنگ سرد به شیوه چریکی زندگی می‌کنند! این گزارش حکایت از آن دارد که این مدل از روابط اغلب نمایشی است زیرا از خانه‌های تیمی چپ‌های آمریکایی روابط دختران و پسران محدودیتی نداشته و گزارشات متعددی از تجاوز جنسی توسط اعضای جداشده از این محافل به‌اصطلاح روشن‌فکری به فراجا ارائه‌شده است.

سنگربندی تروریست‌ها در دانشگاه علوم اجتماعی/ حوادث دهه شصت دوباره تکرار می‌شود؟

انتشار فیلمی از جلسه دفاع از پایان‌نامه یک محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بار دیگر پرونده چپ‌های آمریکایی را بازکرده است، در این جلسه این شخص با پوشش مشابه با تروریست‌های پژاک و بدون حجاب شرعی حضور یافت و با یاد کردن از دو تجزیه‌طلب معروف پایان‌نامه خود را آغاز کرد.

بر اساس اطلاعات کسب‌شده این فرد در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دهمین نیمسال تحصیلی از زمان آغاز تحصیل خود قرار داشته و دانشجوی سنواتی بوده که موضوع آن باید در کمیسیون موارد خاص مطرح می‌شده است اما به ناگهان توانسته به از پایان‌نامه خود دفاع کند، متأسفانه استاد راهنما نیز حاضر می‌شود تا در یک جلسه غیررسمی به بررسی آنچه به‌عنوان پایان‌نامه آماده کرده بود بپردازد و به آن نمره نیز بدهد.

فیلم/ دفاع از پایان‌نامه یکی از لیدرهای اغتشاشات در دانشگاه تهران

نکته جالب‌توجه آن‌که در این نمایش رسانه‌ای باهدف ترویج تجزیه‌طلبی و اقدامات تروریستی، چپ آمریکایی نقش قابل‌توجهی دارد، این شخص یک چپ ارتدوکس با لایه‌های فکری افراطی و لمپنی است که از سال ۹۶ در بسیاری از اغتشاشات نقش لیدری داشته است. مروری بر پایان‌نامه این شخص نیز به‌خوبی حکایت از آن دارد که فاقد ارزش علمی بوده و بیشتر شبیه به یک «بیانیه سیاسی» است. نگارش متن، نوع ارجاع دهی و ساختار پایان‌نامه به شکلی است که اگر این تحقیقی در مقطع کارشناسی، نیز ارائه‌شده بود؛ استاد مربوطه از بررسی آن خودداری می‌کرد!

برگزاری جلسه دفاعیه این شخص در محیط دانشگاه حکایت از آن دارد که برخی اساتید نفوذی در تلاش هستند تا با پروبال دادن به پروژه چپ آمریکایی بار دیگر مانند دهه شصت صحن دانشگاه را به صحنه زدوخورد سیاسی بدل کنند، جا دارد که وزارت علوم علاوه بر جلوگیری از دانش‌آموختگی افرادی چون این شخص بازنگری اساسی در برخی دانشکده‌های مستعد انجام داده و محافل آلوده و التقاطی را موردبررسی دقیق انجام دهند.

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

عکس/ بخش‌هایی از پایان‌نامه لیلا حسین‌زاده که نمایشی از سطح علمی آن است!

در جریان اغتشاشات اخیر در داخل کشور نقش چپ آمریکایی با ویژگی‌های جدید قابل‌تأمل است، بررسی تحلیلی از بازداشت بیش از ۸۰ نفر از اعضای گروهکی در اغتشاشات نشان می‌دهد که این افراد نقش لیدری داشته و سعی داشته‌اند با رسوخ میان لایه‌های مختلف از آشوب یک ساختار شبکه‌ای، آنارشیستی با رویکرد سلبی باروحیه خود اکثریت پنداری ایجاد کنند.

این سر شبکه‌ها در استان‌های کردنشین، اغتشاش‌گران را تشویق می‌کرده‌اند که به شیوه جنگ‌های ایذایی در سال ۱۳۵۸ در شهرهای کردنشین سعی در آزادسازی یک شهر کرده و آن را پایگاه براندازی کنند. البته ماجرای مهسا امینی در شرایطی روی داد که این گروهک‌های تروریستی هنوز به آمادگی حداکثری نرسیده و به عبارتی از غائله جامانده بودند، ازاین‌رو باوجود هدایت این گروهک‌ها از اقلیم توسط افسران سرویس‌های جاسوسی امکان هم‌رده یابی و ارتباط سلولی تروریست‌ها از دست رفت.

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

زوایای پنهان ارائه یک پایان‌نامه در دانشگاه تهران/ ظهور دوباره مارکسیست‌های آمریکایی در خانه‌های تیمی نشانه چیست؟ +عکس

پروژه چپ آمریکایی برای تجزیه ایران با همکاری سازمان سیا به روایت تصویر

دو ضربه سنگین به پیکره چپ آمریکایی یکی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و رهگیری این افراد قبل از شبکه‌سازی و دیگری پاک‌سازی لانه اشرار در شمال غربی کشور از سوی یگان‌های موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها باعث شد طرح جو بایدن برای استفاده حداکثری از چپ‌های آمریکایی با هدایت گروهکی به نتیجه مطلوب نرسد، آخرین تنفس مصنوعی چپ آمریکایی در ایران پس از اغتشاشات به‌زودی با کیس‌های پناهندگی در خارج از کشور تکمیل خواهد شد.


[۱] https://www.irna.ir/news/۴۴۵۷۹۰۰

[۲] https://www.farsnews.ir/news/۱۳۹۸۰۳۲۶۰۰۰۴۳۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    4 2
    جیز جیز
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 6
      دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و الزهرا تحت تاثیر افراد چپگرایی هستند که در فرانسه تحصیل کرده و زندگی میکنند . ظاهرا چپی هستند ولی در آغوش استعمارگر غربی و تحت نظرو حمایت سازمان اطلاعات فرانسه فعالیت میکنند . وضع هیات علمی این دو مرکز با فرصت های مطالعاتی و یوروهای اروپایی برای براندازی نرم بیشتر به مرکز جاسوسی شبیه است تا دانشکده . بروید بررسی کنید تحقیق هایی به دخترها داده میشود برای ترویج فمنیسم به ظاهر انتخابی است ولی در واقع اجباری است.
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      20 6
      اساتید دانشگاه نجومی بگیر بیت المال هستند ابوالمشاغل تشریف دارند خیانت و رذالت را به حداعلا رسانده اند دانشجویان هم میشه گفت اکثرا از اقشار متوسط به بالا هستند
    • منتقد گمنام IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      11 5
      قیمت کیف نعیمه اشراقی 530 یورو ! معادل 27.825.000 تومان !
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      10 6
      آب از کرت خاطر جمع رد میشه . جناب وزیر پاسخگوی اول و بعد دانشکده و اساتید . بحق صفت و گفته چند وقت قبل آقای رحیم پور ازغدی سزاوار است . آقای رئیسی به سلسله مراتب دانشگاه ها از جمله حراست تا مدیران دقیقا بپردازند . انقلاب فرهنگی اکنون لازم و بسیار مهم است
    • تک سوار DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      27 7
      اول با افرادی که این ها را استاد کردن برخورد کنید بعد این استاد نماها را اخراج کنید. ریشه آقایون و آقازاده ها هستند که با پارتی و پول هرکسی رو استاد کردند.
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      7 7
      اساتید التقاطی غربگدا . حتما دو سره کار میکنند یکجور التقاط . حقوق اینجا را دارند و پس انداز دلاریسم جای دیگر بابت خدمت عظیم شان
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    26 7
    پیشنهاد می کنم آقای رئیس جمهور برای اطلاع از عملکرد وزیر علوم در فضای دانشگاهها قدری زمان و اقتدار بخرج دهند
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 3
      ولنگاری رسانه‌ای و ماجرای هک سایت وزارت علوم و افشای ۲۰ هزار سند! اپیزود اول: شکست معاندین برای اقدام میدانی ۲۵ شهریور از ابتدا قطعی بود و خودشان به این باور رسیده بودند. آن‌ها به دنبال ایجاد شورش و حاشیه در بستر دانشگاه با استفاده از اخبار جعلی و اقدامات ایذایی بودند. از اواسط مرداد تلاش‌های متعددی برای آن کردند؛ از اخبار جعلی اخراج اساتید و دانشجویان تا.... اما تنور دانشگاه‌ها برای شروعی پر حاشیه داغ نشد، چون درایت انعطاف نظام اجازه داغ کردن فضا را با دروغ نمی‌داد اپیزود دوم: یک گروه هکری مدعی هک سایت وزارت علوم می‌شود و یک رسانه مجهول به نام #گجت_نیوز ادعای طرح شده با افشای ۲۰ هزار سند را رسانه‌ای می‌کند. بلافاصله ادعای این سایت مجهول، بهانه خبرسازی و موج‌سواری برخی سایت‌های به اصطلاح خبری معتبر مثل تایناک می‌شود. فضا در رسانه‌های داخلی و خارجی معاند و غیر معاند منتظر یک شگفتانه است. اپیزود سوم: سابقه تولید و انتشار اسناد و اخبار دروغ هک نهاد ریاست‌جمهوری و عدم واکنش رسانه‌ای نشان داد منافقین و اسراییل نتوانستند از این پروژه بهره‌برداری کامل کنند و جریان‌سازی کنند. اما باید دید این اقدام مشترک مجدد اتحاد موساد و یک گروهک بدنام ( احتمالاً) و تولید کلی سند دروغ و جعل برای تحریک دانشگاه (مثل اخبار حمله به دانشگاه ، اخراج اساتید، اخراج دانشجویان، استخدام باندی خاص و....) میتواند شگفتانه‌ای باشد در هدیه به اندک امید باقی‌مانده معاندین در دانشگاه‌ها!؟
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      6 0
      خدا خواست که رسوا شوند امیدواریم فکری دقیق و همه جانبه در سطح عالی مملکت در اسرع وقت صورت پذیرد تا فرزندان ما با وجود اساتیدی متخصص و متعهد که بسیارند برای خدمت به کشور به کمال برسند .
  • یاور3 IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    45 32
    باید فاتحه دانشگاه تهران رو خوند. آقای جمهوری اسلامی! به خدا به یک انقلاب فرهنگی دیگر نیاز داریم. این نمایش آزادی بیان نیست بزرگوراران. این شوی براندازی و تجزیه طلبی است. اساتید ضدانقلاب باید محاکمه شوند و از کشور اخراج شوند؛ و برای پذیرش دانشجو از همان بدو ورود به مقاطع کاردانی و کارشناسی باید مصاحبه صورت پذیرد. کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند، حق ندارند در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران تحصیل کنند و بعد مدرک بگیرند و بعد کیس‌های پناهندگی سیاسی سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم شوند و به ریش ملت بخندند. وزارت علوم باید منحل شود و از اول ساخته شود. انگار یک دولت سکولار در جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌اند.
    • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 28
      کمی معقول‌تر حرف بزن آخه برادر اصلا فرض بگیریم که اولش مصاحبه گرفتی و اکی بود بعدش جی؟ خیلی از دانشجویان در فضای دانشگاه، مارکسیست می‌شوند اون هم دلیلش توطئه و اینا نیست، به دلیل سرمایه داری بودن جامعه و طبقاتی بودن ایران و جهان و سرمایه دارانه بودن جمهور اسلامی و و جود امپریالیسم آمریکا و لزوم مبارزه با سرمایه داری و امپریالیسم هستش. شما نمیتونی با دستورالعمل تضاد و شکاف رو بکنی زیر قالی و والسلام
    • CA ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 14
      خب باشه تو مصاحبه میگه پایبندم بعد میره میگه نیستم. همه که نباید مثل شما فکر کنن دوست عزیز
  • مورخ ایرانی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    36 17
    شما صرفا جنبه سیاسی این مسئله را میبینید؛ من خودم شخصا اساتیدی داشتم که سر کلاس درس علنا دانشجویان را دعوت به الحاد و بی دینی میکردند؛ جالب است که همین استاد راس موعد ارتقاء علمی اش را هم میگیرد (ارتقاء علمی نیاز به تایید علمی، اخلاقی و اعتقادی استاد مربوطه توسط مراجع و کمیته‌های ذی‌صلاح دانشگاه دارد). خب معلوم است خروجی این اساتید میشود دانشجویان فحاشی که پارسال همه دیدیم چه کردند.
  • SE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    18 13
    فاسد اصحالاتی زمینه ساز این رخنه هستند
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    20 12
    فرقه بهائیت داروخانه‌های مهم را تحت سلطه خود قرار می‌داد و ایجاد نارضایتی می‌کرد، از کجا می دانید در دانشگاه ها و هیئت علمی ها نفوذ نکرده و از پایه نفرات خود را در سیتم پزشکی و علمی کشور شبکه سازی نکرده اند ؟! تازه این بالایی ها را هم اضافه کنید
  • ب.الف TR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 6
    این طبقه متوسط خرده بورژوا و بروژوا چی میخوان از ملت و ایران بدبخت ، چقدر اشتها و شهوت قدرت دارند دائم سهم بیشتر میخواهند ، کار زندگی تان را بکنید دیگه... مفت خوری و سیاست بازی که نشد کار، همین دانشگاهی که توش هستند بخاطر رانت است و سهمتان از قدرت و سفره انقلاب، بس نیست برایتان یک کلام ، انقلاب و اعتراضات طبقه متوسط و اقلیت طبقه بالا، اعتراض و انقلاب اکثریت نیست، تمام
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    25 23
    بیش از دو هزار و پانصد حساب بانکی در زیر مجموعه های وزارت نفت که زیر نظر حساب خزانه نیست از کجا معلوم دست همچین تحصیل کرده هایی نیست ، برسید به داد مردم که از همین حساب ها تامین مالی آشوب گرها و اغتشاش گران را بر عهده می گیرند و امنیت اقتصادی و اجتماعی و روانی مردم را ازبین می برند . وزارت نفت چهل سال است با عدم شفافیت به مردم ظلم می کند برسید به داد جوانان که برای یک خانه بیست و پنج متری زندگی هایشان به گره خورده است. اخه به چه دینی زندگی می کنید به چه شعوری زندگی بکنیم
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    54 37
    دانشجو اون استاد مفت خور دولتی بندازید بیرون بابا طویلس مگه هر کی هر غلطی میکنه
    • US ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      41 46
      نظرت در مورد استاد شدن سعید حدادیان چیه؟!
    • تهرانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      14 24
      مشکل در وزیر علوم اصلاح طلب و مشاوران بعضاً مشارکتی وی است که باید عوض شوند و الا وضع بدتر می‌شود
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      9 13
      مشخصه که جلسه ی دفاع کاملا رسمی بوده و نمره ی نهایی هم در اون اعلام شده و اصلا برای پایان ترم دوم تا 31 شهریور زمان برای دفاع نبوده و دانشگاه هم داره ماستمالی می کنه
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      24 34
      احمق الان حدادیان با حامی تجزیه طلبها مقایسه میکنی تو مغزت ... ریختن
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      11 14
      اون هیئت علمی ضد انقلابی رو که حقوق نجومی از جمهوری اسلامی می‌گیره رها کردی چسبیدی به استادی حدادیان که از قبل هم بوده و تازه مدعو هست نه هیئت علمی؟!
  • هادی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    42 23
    رشته های بی خاصیتی مثل انسان شناسی،جامعه شناسی، زبان شناسی، مطالعات زنان و ... رو با پول بیت المال فربه کردین و محصلین رو از زنان و دختران اشباع کردین، هیچ نظارتی ندارین و به هنگامه فتنه هاج و واج میمونید که چه اتفاقی افتاده. جمهوری اسلامی مسئول اصلی تمام فتنه های به وقوع پیوسته است. اینقدر ملی گرایی محجور شده که تجزیه طلبها راست راست می‌گردن و هیچ اتفاقی هم واسشون نمیفته. لیلا حسین زاده الان کجاست؟ راحت خونش نشسته منتظر نمره پایان نامشه
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      14 11
      درود به شرفت هادی جان. من هم سال هاست این سئوال برام مطرحه که خروجی رشته جامعه شناسی در دانشگاه های ایران غیر از تربیت ضد انقلاب چیه؟
    • مهدی ازاد IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      3 5
      ربطی به رشته ندارد به خاطره این که گزینش درست و حسابی هم برای دانشجویان و هم استاد ها نمیشه
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    7 7
    این گاو و گوسفند‌های برنداض چرا آزادی رو هم‌ارز چیزی که توی غرب متداوله فرض میکنند؟ مثلا چا یکی از این lنترهای برنداض که بع بع پوشش اختیاریش به گوش میرسه نمیاد لباس یک قبیله بدوی آمازون رو بپوشه ؟!
  • علی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    23 5
    والله گزارشتون خیلی خلاف واقع داره اکثریت مارکسیسم دانشجویی دهه 80 تحت نام دانشجویان ازادیخواه و برابری طلب کار میکردند که مخالف تحریمها و حمله نظامی و انقلاب مخملی از نوع 88 بودند. همچنین درون مایه های قدرتمند ضدامگریالیستی و ضدآمریکایی در ادبیان نشریاتشون مثل خاک و طلوع و آرمان نو و افق و پیشاهنگ و اخگر و ... داشتند. همچنین در دهه 90 دو خط مارکسیستی در دانشگاهها وجود دارد. یک خط برانداز و آمریکایی و یک خد ضدسرنگونی طلب ضد برانداز. لطفا دقیق باشیم.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    10 4
    درگیری های قومی و تجزیه ایران یکی از اهداف پنهان آمریکا و اروپاست و رسانه های غربی کاملا در خدمت این اهداف هستند و همیشه برنامه های ویژه ای برای کردها داشتند و دارند
  • ایرانی اصیل IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    20 5
    لعنت خدا بر هر چه خائین به مملکت بلا خصوص به جامعه ی که مدعی روشنفکر از هر طبقه ی می خواهد باشد لیکن حرفم با انهایی است که با هر طرفندی وارد دانشگاه میشوند و سپس شعار روشنفکری می دهند که تهش میشود کاملا نوکری غرب استعمار گر و بعد با خوی حیوانی که همان همجنس بازی است تبدیل میشود و ادعای تحصیل کر د ولی حقیقتا بی اختیار و کاملا غرب زده انهم از نوعی شیطانی،، ،بعد که گرفتار میشوند باور بفرمائید تا به اینگونه افراد میگی تو،،،فوری خودشان خیس میکنند چون اراد ندارند و همواره جو زده و گرفتار هستند ....
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    5 4
    جنگ چپی و راستی... بیچاره مردم البته اون مردمی که شماها تیتر میزنین ازش نه اون یکی مردم
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      37 5
      آره یکی مثل تو خیلی خیلی بفکر مردم هست البته اونی مردمی که تو فاز حمایت رو برداشتی نه اون یکی مردم!! جنگ چپی و راستی رو بزار کنار سری که کردی توی برف! خدا لعنت کنه هرچی تجزیه طلب و غرب پرست هست!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    10 13
    پس نتیجه میگیریم دانشگاه ها را باید تعطیل کرد
    • محمد علیزاده IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 7
      چه ربطی داره چرا باید دانشگاه تعطیل کرد وقتی نفوذ ها زیاد نتونستن کنترل کند چرا باید تعطیل کرد
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 7
      دانشگاه خودمون درست نکردیم که خودمون تعطیلش کنیم فقط باید یه مش مشنگ ریخت بیرون که با رانت رفتن تو دانشگاه حقوق از دولت میگرین علیه دولت شر ور تحویل میدن
    • ب.الف IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 6
      باز بگید اعتراضات ززآ ، مردمی بوده و توده های مردمی طبقات مختلف را شامل میشده و دعوای طبقه متوسط ها و درون سیستمی ها نبوده....که ادامه اش تو دانشگاه تهران که رزرو شده برای طبقه خاص و بچه ها و فک و فامیل همون پشت پرده ای های ززآ هستند ، که سید مجید حسینی استاد همین دانشگاه البته با یکم دغل بازی و پوپولیست بازی ، بارها گفته دانشگاه های برتر فقط برای قشر خاصیه...
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      2 6
      نتیجه ای که شماها می گیرید، مثل فرانستون که بچه دبیرستانی رو بخاطر حجاب راه نمی دیدن به مدرسه!! نچایی از تناقض غرب پرست!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    9 4
    دانشگاهی که دانشگاه نباشد دانشگاه نیست
  • حامد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    28 12
    بابا جان مگه جمهوری اسلامی رو متهم به دیکتاتوری نمیکنند؟ خوب به کاری عمل کنید که بهتون نسبت میدن!!! تا کی میخواین با هر لمپنی مماشات کنید؟؟ بسه دیگه!!!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    2 8
    بفرمایید شیرینی
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    5 22
    مسئولین آسوده بخوابید که دشمن بیدار است...
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 32
    استاد فاسق دانشگاه را به هلاکت خواهد کشید
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    7 30
    برادران امنیتی کجایید بابا؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    10 22
    در یک جلسه دفاع ۳ نفر دیگر نیز به عنوان استاد مشاور و ۲ اسناد داور نیز حضور دارند که معمولا سخت گیر هم هستند. رضایت ۴ نفر از چنین نحوه دفاع تنها بیانگر توصیه اکید از سوی رئیس دانشکده دارد!!!
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    8 31
    به نظرم استادی که چنین جملاتی را در پایان نامه مشاهده کرده و اجازه دفاع داده است، شایسته عنوان استادی در یک دانشگاه معتبر مثل دانشگاه تهران نیست.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 24
    به یاری مدد خداوند هیچ غلطی نمی توانند بکنند چون خود خداوند از این کشور که کشور امام زمان ع است محافظت ونگهداری می کند این وعده خداوند به مومنین است (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    3 17
    غلط کردن
  • ب.الف IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    14 1
    لوگو دانشگاه همه چیز را میگه: دوبال درون لوگو برگفته از اثر باستانی دوران ساسانی به عنوان "Wall panel with wings and a Pahlavi device encircled by pearls" که جملهٔ دعای «افزون فرّ!» با نوشته نام دانشگاه تهران جایگزین شده ،مفهوم فرّ که نشانگر عضویت در طبقهٔ اجتماعی خاص در فرهنگ گذشتگان بوده مثل فر کیانی ، فر موبدی و فر شاهی و ... و کلمه "فرهمند" هم ریشه در این مسئله دارد... خلاصه که لوگو به ما میگه کسایی که فرّ ی دارند و عضو طبقه خاصی هستند به نیت فزونی فرّ و بالاتر رفتن جایگاهشان در طبقات اجتماعی این دانشگاه برایشان تاسیس شده و به این نیت به آن واردشان می کرده و میکنند... بقیه مردم چی...به مثابه دالیت های هند وسیستم طبقاتی هند( که یادگار ایرانیان باستان است) می مانند
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    25 13
    آنموقع که بخاطر اخراج استاتید اصلاح طلب حاضر بودید بی تفاوتها و غیر مذهبی ها را جذب کنید باید به امروز فکر میکردید.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    5 9
    تجزیه طلبی و خیانت محکوم هست . دولت باید زمینه مناسبی ایجاد کنه تا معترضین و منتقدین در فضای درست حرفشون را بزنن و صفشون از این جماعت جدا باشه
  • ب.الف IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    10 1
    خدارو شکر داره خواه ناخواه این اتفاق می افته!، مفهوم آموزش داره کلا تغییر میکنه همه دانشگاه و اساتید دنیا دارن دیگه تو یوتیوب درس میدن ...،ورود چه ژن برتر ها ، چه مدح و ثنا گویان به این دانشگاه دیگه ارزشمند و افتخارآفرین و مدرک این دانشگاه پوزدادنی نیست... در آینده آموزش برای همه خواهد بود ...کافیه نظرات چندتا آینده پژوه را بررسی کنید...
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    13 6
    اون بوت که شما عکسش رو گذاشتین تو فروشگاههای چرم تازه اگر چرم طبیعی باشه میشه به قیمت زیر دومیلیون خرید چرم مصنوعی هم باشه حدود 500 تومن .حالا با این استدلال شما چون فلان سایت فلان قیمت رو گذاشته طرف متهم هست بحث چیز دیگری هست
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    34 44
    واقعا فکر می کنید مردم این چرت و پرتای شما رو باور می کنن؟
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      20 32
      مثل تروریست هایی که میخواستن آمل رو بگیرن و میگفتن اینجا 6 درصد با جمهوری اسلامی هستن! اونم کی سال 60!! چی میگی تجزیه طلب، سال 60 مردم شما رو نابود کردن امروز اگه اومدید وسط از روی کره زمین برای همیشه حذفتون می کنن! ده 60 توی ایران برای شناخت تمام برده های غرب و شرق کافیه که تا ابد مردم ایران از شماها، ارباب هاتون و تفکراتشون متنفر باشن! 1400 ساله اسلام رو مسخره میکنید، تحریف می کنیدو به این دین مبین توهین کردید به کجا رسیدید؟! اینم روش
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 30
      چرت پرت وجود شما ابله هاست خفه شو برگرد به کوه تروریست
  • CA ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    55 45
    این یکی از شگردهای قدیمی بهایی‌هاست و البته امروز با کمک صهیونیستها و در اتاق‌ فکر مشترک موساد،سی آی ای و ام آی سیکس همه جوانب این هجمه فرهنگی/دینی/سیاسی/اقتصادی بطور سیستماتیک مطالعه میشه. و در واقع نطفه پروژه بزرگ براندازی رو با همکاری اعضا در همه مراکز آموزشی از دبستان تا دانشگاه دنبال میکنن.این اساتید و برخی از دانشجوها نه همه در این پروژه جنگ ترکیبی، که تروریسم نرم بخشی از آن هست عضویت دارن.در واقع از تروریسم سخت منافقین/داعش کومله و کشته سازی‌ها، مهسا امینی گرفته تا تبلیغات عبدالحمید و سلبریتی هویت ستیز و شعار ز ز آ همه در امتداد برنامه آمریکایی/انگلیسی/ صهیونیستی جنگ ترکیبی برای براندازی حرکت میکنه، که البته هدف نهایی تجزیه ایران است.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    24 24
    ینی مرده باد مخالف من؟!
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      33 32
      تجزیه طلب مثل سگ باید کشت
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    2 29
    اون پیراهن آبیه جبار رحمانیه که چند وقت پیش تو برنامه زاویه تلوزیون شبکه 4 اومده بود و می گفت اربعین را ایران حکومتی کرده و آخرین ذخیره سیستمه و ازاین حرفها
  • مهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    7 30
    مدت هاست که دانشگاه ها به کانون فساد در ایران تبدیل شده اند و هیچ کس کاری با آن ندارد
  • مهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    6 21
    مدت هاست که دانشگاه ها به کانون فساد در ایران تبدیل شده اند و هیچ کس کاری با آن ندارد
  • شازده IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    8 21
    آغای برنارد لوئیس این خواب تو خیلی وقته دیگه تعبیر نخواهد شد این پروژه تجزیه در ایران جواب نخواهد داد
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    6 22
    آقایان امنیتی دارن چیکار میکنن!! چرا اجازه میدن این منحرفان بچه های مردم رو گمراه کنن؟!!
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    5 10
    بدبخت ها
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 19
    بهانه خوبی میشه
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    3 23
    این وضعیت تمام ارگان های دولتی هست. شما هر اداره دولتی را بررسی کنید می بینید که نیروهای وفادار و ارزشی بسیار انگشت شمار و اقلیت هستند و به ندرت هم به مناسب بالا می رسند.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 1
      دلیل داره ؛ واقعا تشخیص ژست ارزشی و ارزشی واقعی سخته ...، مثل اول انقلابی ها که مشهورترینشان کشمیری بود...
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    2 1
    بازنگری در حضور برخی اساتید در دانشکده های علوم اجتماعی علی الخصوص در دانشگاه تهران، ضروری است وقتی برخی اساتید علنا مروج تفرقه و پشتیبات تجزیه طلبی هستند. هر کسی هم که از ایران و نمامیت ارضی ان پشتیبانی کند از سوی ایشان به پان ایرانیسم، نژادپرستی، شوونیسم ، باستان گرایی ، فاشیسم و ... متهم می شود.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    1 2
    آقای رحیم پورازغدی باوزیرعلوم نشست داشته.نتیجش این شدکه ایشون دربارش گفتن:این وزیرعلوم یک آدم احمقیه
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 1
    لمپن فقط نقدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس