اردوغان: روند پارلمانی عضویت فنلاند در ناتو را آغاز می کنیم

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور به زودی روند پارلمانی مربوط به پذیرش عضویت فنلاند در ناتو را شروع خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور ترکیه از آمادگی این کشور برای آغاز روند تصویب عضویت فنلاند در ناتو خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که آنکارا تصمیم گرفته است تا روند پارلمانی را در جهت تصویب پیوستن فنلاند به ناتو آغاز کند.

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد که فنلاند در جریان بحران ناشی از زلزله اخیر ترکیه، دست یاری به سوی این کشور دراز کرد، اقدامی که موجب تقویت روابط دو کشور شد.

اردوغان در عین حال تلویحاً شرطی را برای تصویب عضویت فنلاند در ناتو مطرح کرد و گفت: حمایت فنلاند از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور ترکیه افزود که تصمیم برای موافقت با عضویت فنلاند در ناتو، بر مبنای اقدامات این کشور و اجرای تعهداتش اتخاذ شد.

سوئد و فنلاند همزمان با ادامه جنگ اوکراین، در ماه می گذشته رسماً درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کردند و متعهد شدند که با هم به این پیمان نظامی بپیوندند. با وجود آنکه بیشتر اعضای ناتو به سرعت درخواست مشترک این دو کشور را تائید کردند، اما مجارستان و ترکیه هنوز پیشنهادهای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تصویب نکرده اند.

آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو امیدوارند تا دو کشور نوردیک، در اجلاس ۱۱ جولای ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، به عضویت این ائتلاف نظامی درآیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    2 4
    احمقترین سیاستمداران جهان
    • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      تو بسوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس