کد خبر 1477494
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
مسکو: پیوستن فنلاند به ناتو خطر درگیری را افزایش می‌دهد

وزیر دفاع روسیه هشدار داد پیوستن فنلاند به ناتو خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه (چهارم آوریل) گفت پیوستن فنلاند به اتحاد نظامی ناتو و اقدام ناتو برای افزایش آمادگی رزمی خود خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

شویگو همچنین گفت برخی جت‌های نظامی بلاروس اکنون قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند و سامانه‌های موشکی اسکندر به بلاروس منتقل شده‌اند که می‌توانند برای حمل موشک‌های معمولی یا هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه گفت: ناتو در حال تشدید فعالیت خود نزدیک مرزهای روسیه و بلاروس است و موضع ضد روسی خود را تقویت می‌کند که منجر به تشدید درگیری می‌شود. اقدامات آمریکا و ناتو خطر گسترش درگیری در اوکراین را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد نیروهای روسیه سلاح‌ها و تجهیزات غربی ارسال شده به اوکراین را در سایت‌های نظامی و حین حمل و نقل آن‌ها هدف قرار می‌دهند.

دیروز (دوشنبه، ۱۴ فروردین) هم «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه به پیوستن فنلاند به ناتو واکنش نشان داد.

این مقام روس در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در واکنش به اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مبنی بر این‌که فنلاند از امروز (سه‌شنبه) رسماً به عضویت ناتو درمی‌آید، گفت مسکو قابلیت‌های نظامی خود را در جهت‌های غربی و شمال غربی تقویت خواهد کرد.

وی با هشدار در این خصوص گفت: «در صورت استقرار نیروها و دارایی‌های دیگر اعضای ناتو در فنلاند، مسکو گام‌های بیشتری را برای تضمین امنیت نظامی خود برمی‌دارد».

علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، ترکیه آخرین عضو از ائتلاف ۳۰ عضوی ناتو بود که در نهایت ماه گذشته میلادی (مارس) با درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو موافقت کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    کاملا مشخصه روسیه از الحاق فنلاند دچار عصبانیت شده اروپا خوب فهمیده روسها قصد احیای اتحاد جماهیر شوروی را دارند و اکنون کشورهای کوچک و متوسط اروپایی برای بقا قطعا باید عضو ناتو شوند تا مثل گرجستان و اوکراین مورد هجوم واقع نشوند
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      باشه...وقتی اوکراین الان شده خرابه... و دیگرکشورهای بی‌اراده هم... البته در کل این جنگ با بدبینی داره جلو میره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس