شولتز: با پیوستن فنلاند به ناتو این ائتلاف قوی‌تر می‌شود

صدراعظم آلمان در حالی پیوستن فنلاند به ناتو را تبریک گفت که مقام‌های ارشد روسیه نسبت به خطر تشدید درگیری هشدار داده‌اند.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در حالی پیوستن فنلاند به ناتو را تبریک گفت که مقام‌های ارشد روسیه هشدار داده‌اند این رویداد خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان غروب سه‌شنبه به وقت تهران در توییتی نوشت که عضویت فنلاند باعث قوی‌تر شدن این ائتلاف خواهد شد .شولتز با تاکید مجدد بر حمایت دولت خود از پیشنهاد عضویت سوئد، گفت: «فنلاند اکنون عضو ناتو است . این یک خبر خوب و یک دستاورد امنیتی است.»

بر اساس این گزارش، فنلاند روز سه شنبه در مراسمی که در مقر ائتلاف دفاعی در «بروکسل» برگزار شد، رسما سی و یکمین عضو ناتو شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز عصر سه شنبه به وقت تهران از پیوستن رسمی فنلاند به ائتلاف ناتو به عنوان جدیدترین عضو آن استقبال کرد.

بایدن گفت: «امروز، مفتخرم که از فنلاند به عنوان سی و یکمین متحد ناتو استقبال می‌کنم. امروز با اضافه شدن فنلاند به ناتو، این اراده قوی‌تر از همیشه است.»

این گزارش حاکیست که پرچم ملی فنلاند اواخر روز سه شنبه در مقر ناتو برافراشته خواهد شد. با الحاق فنلاند، طول مرز ناتو با روسیه تقریبا دو برابر شد.

این اعلام با واکنش مقامات روسیه همراه شد و «آلکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دبیر کل ناتو گفت مسکو قابلیت‌های نظامی خود را در جهت‌های غربی و شمال غربی تقویت خواهد کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم هشدار داده پیوستن فنلاند به ائتلاف ناتو و اقدام ناتو برای افزایش آمادگی رزمی خود خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

وبگاه «ارو تایمز« نیز در این باره نوشت، ادغام فنلاند در ناتو می‌تواند پیامدهای مهمی برای راهبرد دفاع هوایی این ائتلاف داشته باشد. نیروی هوایی فنلاند توانمند است و تاکید زیادی بر قابلیت همکاری با نیروهای ناتو دارد. فنلاند علاوه بر ادغام بهتر قابلیت‌های دفاع هوایی با ناتو، امکان نگهداری بمب‌های اتمی را دارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم روز سه شنبه گسترش ناتو را حمله به امنیت و منافع ملی روسیه خواند و گفت پیوستن فنلاند به ناتو، روسیه را مجبور می‌کند تدابیر متقابلی را برای حفاظت از امنیت خود اتخاذ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس