کد خبر 1477566
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کرملین: گسترش ناتو، امنیت روسیه را تهدید می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه فنلاند هرگز کشوری ضد روسیه نبوده، اما گفت که گسترش ائتلاف ناتو، مسکو را مجبور به انجام اقدامات تقابلی می‌کند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) به عضویت رسمی فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه فنلاند هرگز کشوری ضد روسیه نبوده، اما گفت که گسترش ائتلاف ناتو، مسکو را مجبور به انجام اقدامات تقابلی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «وضعیت پیوستن فنلاند به ناتو، از اساس با مشکل اوکراین تفاوت دارد، زیرا این کشور هرگز ضد روسیه نبوده است».

سخنگوی کرملین اما اظهار داشت: «ورود فنلاند به ناتو یک تشدید تنش دیگر است. روسیه از نزدیک استقرار تسلیحات ناتو در خاک فنلاند را زیر نظر خواهد داشت».

طبق این گزارش، پسکوف هشدار داد: «گسترش ائتلاف نظامی ناتو، تجاوز به امنیت روسیه است و مسکو را مجبور می‌کند تا برای تضمین امنیت خود اقدامات متقابل انجام دهد».

وی درباره خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» نیز افزود:‌«روسیه معتقد است که خطوط لوله نورد استریم برای امنیت انرژی اروپا بسیار مهم است. امکان راه‌اندازی نورد استریم زمانی وجود خواهد داشت که نه تنها فروشنده، بلکه خریداران هم وجود داشته باشند».

این مقام روس پیش از این نیز با بیان اینکه کشورهای غربی و سرویس‌های امنیتی آنها در خرابکاری نورد استریم دست داشتند، گفت احتمال درخواست مسکو برای دریافت غرامت وجود دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    ملت‌ها که نباید تاوان شرارت‌های صهیونیسم و لندن را بپردازن، بی پی بپردازد.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    برید به جهنم با امنیت تون
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    روسیه می تواند ماهانه با خرید 1000 پهباد شناسایی از چین و تبدیل آنها به پهباد تهاجمی اوکراین را نابود نماید
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 0
    روسیه بهتر است یک بسیج نسبی 300 هزار نفری دیگر جهت پای میز مذاکره آوردن اوکراین مجددا اعلام کند یا خدمت سربازی را 4 ساله اعلام نماید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    تا ایران بخاطر ملاحظات اقتصادی بصورت علنی سلاح و موشک بالستیک به روسیه نفروشد نباید انتظار داشته باشیم روسیه بخواهد ملاحظات اقتصادی را کنار گذاشته و بصورت علنی سوخو 35 را به ایران بفروشد او نیز به ایران فقط تسلیحاتی را خواهد فروخت که کوچک و قابل قائم کردن باشد نه مثل سوخو 35 بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس