مسکو: پیوستن فنلاند به ناتو وضعیت در شمال اروپا را تغییر می‌دهد

وزارت خارجه روسیه در اشاره به الحاق فنلاند به ناتو اعلام کرد به دلیل افزایش خط تماس مستقیم بین این ائتلاف غربی و مرزهای فدراسیون روسیه، تغییر اساسی در وضعیت منطقه شمال اروپا ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز ناامیدی از تصمیم هلسینکی برای پیوستن رسمی به ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا، بار دیگر اعلام کرد مسکو مجبور به انجام اقدامات تقابلی خواهد بود.

این وزارتخانه اعلام کرد: همانطور که بارها هشدار داده‌ایم، فدراسیون روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تقابلی هم از نظر ماهیت فنی-نظامی و هم برای توقف تهدیدها علیه امنیت ملی ما که در ارتباط با ورود فنلاند به ناتو ایجاد می‌شود، انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه افزود: به دلیل بیش از دو برابر شدن خط تماس مستقیم بین ناتو و مرزهای فدراسیون روسیه، تغییر اساسی در وضعیت منطقه شمال اروپا ایجاد شده که قبلاً یکی از باثبات‌ترین (مناطق) در جهان بود.

امروز همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به عضویت رسمی فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد. پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه فنلاند هرگز کشوری ضد روسیه نبوده، اما گفت که گسترش ائتلاف ناتو مسکو را مجبور به انجام اقدامات تقابلی می‌کند.

سخنگوی کرملین اظهار داشت: «ورود فنلاند به ناتو یک تشدید تنش دیگر است. روسیه از نزدیک استقرار تسلیحات ناتو در خاک فنلاند را زیر نظر خواهد داشت».

به‌رغم هشدارهای روسیه، امروز سه‌شنبه (چهارم آوریل) فنلاند رسماً در تاریخ تأسیس ناتو در ۷۴ سال پیش به این اتحاد نظامی ملحق شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 0
    روسیه دیگه نمیتونه با تهدید همسایگان مانع از گسترش ناتو بشه دیدیم که روسیه در اوکراین با اشتباهی فاحش وارد جنگی شد که اتفاقا تمایل کشورها همجوار و همسایه به روسیه برای عضویت در ان سازمان را افزایش داد این جنگ برای روسیه دستاوردی بمنظور جلوگیری از گسترش ناتو نداشت و اتفاقا ناتو را بیخ گوش خود میبیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس